Jdi na obsah Jdi na menu
 


1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

CAS 20 3400/210 S2Z – 1. výjezd (PSU 141)

 Zařazení vozu na prvním výjezdu odpovídá rozsáhlé vybavení nástavby se sklolaminátovou nádrží na 3400 l vody a 210 l pěnidla. V levé přední skříni je elektrocentrála Honda ETC 6500 s  příslušenstvím, membránovým čerpadlem na NL, hasící přístroje, plachty, osvětlovací stativ, vysavač Stihl,  kužely, protižárové obleky OL-2 a dekonta. Levá prostřední skříň ukrývá hadice v kotouči a v koších, přechodky a proudnice. V levé zadní skříni požární příslušenství a ženijní nářadí, rozdělovač s hadicí B75 napojený trvale na výtlak, sadu nářadí NUPLA a zařízení pro rychlý zásah. V zadní skříni se nachází světelná alej, ovládací panel  čerpadla a plovoucí čerpadlo Plovčer. Na nástavbě se nachází bedna na nářadí, skládací nosítka, Scoop rám a rozmetací vozík, vedle tři barely (Vapex, Absodan, ropné havárie), hliníkový nastavovací žebřík, hliníkový trhací hák, proudnice na střední pěnu a přejezdové můstky. Za kabinou je bedna na nornou stěnu, pneumatickou ucpávku, písek a odkapávací vany. V pravé zadní skříni se nachází vysokotlak s 60 m hadicí Semperflex, motorová a kotoučová pila Husquarna. Pravá prostřední skříň ukrývá přetlakový ventilátor Savec a prostředky pro práci na vodě (suché obleky Agama, vesty, přilby). V pravé přední skříni jsou uloženy vzduchové hadice a přechodky, klíny, nástroj VRVN-1, nástroj Hooligan, kominická souprava, prostředky pro práci ve výškách, příslušenství k pilám a vyprošťování, ponorné čerpadlo, nářadí, včelařské kukly a na otočných platech sada hydraulického vyprošťovacího zařízení Holmatro. V kabině pro družstvo 1+5 jsou v zadní části čtyři sedačky s integrovanými IDP Auer a rezervní lahve. Ve policích jsou uloženy polohovací opasky se sekyrkami, pyrometr Voltcraft,  vytyčovací páska. Na policích jsou nabíječky, multidetektor GasAlert, přístroj Infodat s databází NL, svítilny Survivor, dokumentace VZ, zdravotnický batoh, protichemické obleky OPCH-90, Sunit a Tyvek a vyváděcí masky. V přední části na straně velitele je umístěn výjezdový tablet se systémem Gina, čtecí lampička a vozidlová radiostanice Motorola. K nárazníku je připojen naviják Ramsey s tažnou silou 5,3 t.

CAS 32 8200/800 S3R (PSU 142) 

 Cisterna na těžkém terénním podvozku Tatra T 815 je určena k požárům s větší potřebou hasebních látek, a to i v těžko přístupném terénu. Nástavba ukrývá nádrže o objemu 8 200 litrů vody a dvě plastové na 2x400 litrů pěnidla Finilflam. V levé přední skříni je umístěno požární příslušenství, hadice a proudnice. Levá zadní skříň skrývá polohovací hasičské pásy, zařízení pro rychlý zásah, hadice C52x20 v kotouči, proudnice a požární příslušenství. Zadní skříň obsahuje ovládací panel čerpadla a oranžové sváděcí aleje a reproduktor vozidlové radiostanice. V pravé zadní skříni se nachází zařízení pro rychlý zásah jako vlevo, hadice C52x20 v koších, turboproudnice, objímky a naviják se 100 metry hadice D25 k hašení lesních a polních požárů. V pravé přední skříni jsou na výklopném platu 3 dýchací přístroje Auer, za nimi čtyři hasicí přístroje, plovoucí čerpadlo Macximum, skříňka s nářadím, lékárna, rezervní lahve do IDP a přenosný monitor. Na nástavbě je instalována lafetová proudnice, nastavovací žebřík, hliníkový trhací hák a ženijní nářadí. Čtyřmístná kabina je vybavena výváděcími maskami, výstražnými vestami, dokumentací VZ, ovládacím zařízením VRZ a radiostanicí Motorola. Na kabině je instalována majáková rampa Tesla + maják na konci nástavby a dvě záblesková světla modré barvy v masce. Vozidlo bylo vyrobeno v roce 1985 v Továrně hasící techniky Karosa Vysoké Mýto, n.p. a bylo svého času prvním podobným vozidlem na okrese Šumperk a je od roku 2011 po rekonstrukci.

AP 27 S3 (PSU 143)

 Automobilová plošina na těžkém terénním podvozku Tatra 148 je určena k zásahům ve výškách a nedostupných prostorech, a to až do výšky 27 metrů. K hašení požárů ve výškách je vybaveny suchovodem k lafetové proudnici v koši, který má nosnost 270 kg. Plošina má dvě ovládací místa a proti převrácení jsou na každé straně 2 výsuvné hydraulické podpěry. K vlastnímu příslušenství patří zejména hadice B75x20 k dopravě vody z vodního zdroje k suchovodům a prostředky pro práci ve výškách.

AZ 30 M1 (PSU 144)

Automobilový žebřík na podvozku IFA s dostupnou výškou 30m a max. bočním vyložením opřeného žebříku 15 m je určen pro záchranné a hasební práce ve výškách. Kabina je uzpůsobena pro přepravu posádky 1+5  a výbavu tvoří požární příslušenství k provedení zásahu  včetně sklopné proudnice k montáži na příčli žebříku.

TA 1 L3 Nissan (PSU 146)

 Technický automobil Nissan Patrol, 2,9 D na terénním podvozku ukrývá v levých dveřích zachycovač airbagů Holmatro, příslušenství k vyprošťování, klíny, prahovou zarážku Lucas, sadu vysokotlakých vaků s příslušenstvím, bednu s nářadím a souprava na otevírání uzavřených prostor a automobilů. Zezadu je na výsuvném platu motorová pila Husquarna, hydraulická vyprošťovací sada Holmatro CORE, ženijní nářadí, nástroj VRVN-1 a Hooligan a teleskopický žebřík. Pravé zadní dveře obsahují vakuovou matraci, lekárnu, dva PHP PG6 a sorbční a záchytné prostředky. V kabině je dokumentace VZ, ovládání VRZ a radiostanice Motorola.

DA 8 L1 (PSU 148)

Dopravní automobil Fiat Ducato 2,3 JTD sloužící k hospodářským činnostem jednotky, přepravě materiálu a 9 osob je vybaven vysílačkou, skrytým výstražným a rozhlasovým zařízením a několik úprav se dotklo i nákladového prostoru.