Felipe Masa
Felipe Massa (nar. 25. dubna 1981 Sao Paulo) je brazilský jezdec Formule 1, v současné době jezdící za tým Scuderia Ferrari
2006
Felippe Massa měl ve Ferrari dobrý start, v zahajovacím závodě v Bahrajnu se kvalifikoval jako druhý, a v Malajsii se propracoval z 21. místa na 5.místo, přičemž porazil stájového kolegu Michaela Schumachera, který startoval ze 14. pozice. I přes tyto dobré výkony, stále měl v trénincích a někdy i při závodech problém, nedostat se mimo trať nebo do „hodin“. V Australské Grand Prix havaroval v kvalifikaci a poté kolidoval s Christianem Klienem a Nicem Rosbergem v první zatáčce v závodě. První stupně vítězů si Massa vyjel na okruhu Nürburgring, kde dojel třetí, za Michaelem Schumacherem a Fernandem Alonsem. První nejrychlejší kolo závodu zajel Brazilec ve Španělské Grand Prix. Massa v roce 2006 vybojoval ještě další 4 stupně vítězů: v USA, Francii a Německu a v Turecké Grand Prix zajel pole position a závod poté vyhrál. Jeho další působení ve Ferrari bylo zajištěno poté, co Michael Schumacher oznámil 10.září, že ukončí po sezóně kariéru. 22.října Massa vyhrál svůj druhý závod a bylo to na domácí Grand Prix Brazílie. Stal se od roku 1993, kdy vyhrál Ayrton Senna, prvním Brazilcem, který na okruhu Interlagos zvítězil. Celkově získal Massa 80 bodů a v pořadí skončil na třetím místě, za Michaelem Schumacherem a mistrem světa, Fernandem Alonsem.
2007
V předsezóních testech Massa prokázal, že je na sezónu řádně připraven, když na čtyřech z pěti okruhů zajel nejrychlejší kolo. Přesto pro něj sezóna nezačala dobře. V první Grand Prix v Austrálii, měl při kvalifikaci problémy s převodovkou a musel vyměnit motor. To ho stálo 10 míst na startovním roštu a Massa s týmem se rozhodli, že odstartuje z boxové uličky. Při své stíhací jízdě na okruhu v Melbourne, zajel Massa k mechanikům pouze jednou a vybojoval konečné šesté místo. Štěstí při Brazilci nestálo ani v dalším závodě v Malajsii, kde sice startoval z pole position, ale už v první zatáčce ho předjeli oba McLareny. Když jej předjížděl Lewis Hamilton vyjel Massa z trati a ztratil další dvě pozice a spadl na 5.místo, na kterém nakonec závod dokončil. V dalších závodech se ale smůla už protrhla a Masa vyhrál závody v Bahrajnu a ve Španělsku a dojel třetí v ulicích Monaka.
V Kanadské Grand Prix byl Felippe diskvalifikován za opuštění pit lane při červených světlech. V druhé Grand Prix za mořem, v USA, dojel Massa třetí, za Alonsem a Hamiltonem. Při Grand Prix Francie vedl Massa celé startovní pole po dlouhou dobu, ale při zastávce v boxech ho předjel stájový kolega Kimi Räikkönen. V Grand Prix Velké Británie se Massa kvalifikoval na čtvrtém místě, ale při startu do zahřívacího kola mu zhasl motor a musel startovat z 21.místa a z boxů. Přesto se probojoval na páté místo a dojel za Robertem Kubicou. V druhé části sezóny střídal Felipe dobrá místa se špatnými. V Maďarsku byl až třináctý, ale v Turecku potřetí v sezóně vyhrál. A v Itálii zase nedojel. Tyto střídavé výsledky ho stály boj o titul a tak v posledním závodě už jen pomáhal Kimimu Räikkönenovi v honbě za titulem. Valnou část závodu v Brazílii Massa vedl, ale při druhé zastávce u mechaniků se předvedl jako týmový hráč a šikovně před sebe Kimiho pustil a výrazně mu tak dopomohl k zisku titulu. Z velké čtveřice v sezóně 2007 (Alonso, Hamilton, Räikkönen a Massa) sice obsadil až bramborovou pozici, jeho výkony ale splnily očekávání a v příštích sezónách už bude bojovat o titul i on. V říjnu s Ferrari prodloužil smlouvu do roku 2010.
2008
První dva závody se mu moc nevydařily. V prvním závodě(GP Austrálie) kolidoval s Coulthardem, v GP Malaysie mu vypověděla službu technika.Ani v polovině sezóny se jeho tým nevyvaroval chyb.Ve velké ceně Maďarska kdy od startu vedl mu 3 kola před cílem náhle vypověděl službu motor. Ve velké ceně Singapuru ho zase tým vypustil z boxů zatímco měl v nádrži tankovací hadici. Po dramatickém závěru GP Brazílie přišel o titul Mistra světa. Titul připadl Lewisi Hamiltonovi. Massa skončil s rozdílem jednoho bodu druhý.
2009
Start do nové sezóny nevyšel ani Felipemu, ani celému Ferrari. Massa z prvních třech závodů dva nedokončil a jednou nebodoval. Špatně se vedlo i jeho týmovému kolegovi, Kimimu Räikkönenovi. Od pátého závodu, GP Španělska, se mu začalo dařit; v devátém závodě, GP Německa, se již umístil na stupních vítězů a po tomto závodě byl na průběžném pátem místě. Během kvalifikace na další závod, GP Maďarska, ho do hlavy zasáhla asi osmisetgramová ocelová pružina uvolněná z vozu Rubense Barrichella, Massa ztratil vědomí a havaroval. Jeho rekonvalescence trvala až do konce roku.
2010
Vrátil se zpet do formule1. Jeho sezona ale nebyla prilis vyvedena. Neskoncil na stupnich vytezu v boji o titul. Celkove skoncil 6..
2011
V tomto roce jeho sezona mebyla opět příliš vydařená. Částečne i kvuli jeho potyčkám s Lewis Hamiltonem, kvůli kterým bylo poškozeno jeho auto téměř v každém 3. závodě. Skončil na 6. místě.
2012
Tato sezona ještě neskončila.