Jdi na obsah Jdi na menu
 


RB RR 2016-24

Původní rám Cannondale CAAD 7 se odporoučel po deseti letech do věčných lovišť.To byl důvod celou silničku zmodernizovat.Volba rámu padla na českého výrobce.Rovněž se změní vidlice za celokarbon.Řidítka a sedlovka budou také karbonové.Dále přijde nová hlava,představec a omotávka.Na repasi čekají kola Mavic Ksyrium elite(2002),ořech zadní náby má značnou vůli.Jinak jsou kola v pořádku,ráfky nemají náznak probrždění a kontrola neodhalila ani prasklinu.Po ocelových rámech změna za hliník ale opět hand made.

19.10.2015

Rám je ve výrobě,nový kokpit objednán.

22.10.2015

Dorazily řidítka Bontrager carbon (177g),představec Kore xcd 120 s ti šrouby(144g) a omotávka Ritchey pro cork (70g).

4.11.2015

Rám dorazil,RB RR brutal finish 62cm,vč. stavěcích šroubů lanek měničů a plastovým smykem pod středovou spojkou váží 1505g.Perfektní práce!

14.11.2015

Vidlice Felt 1.1 carbon UHC je doma.Včetně sloupku 320mm má 351g.

24.11.2015

Smyk Shimano 105 fd-5700 34,9mm po výměně za Ti šrouby,hmotnost 100g.

28.11.2015

Stavba pokračuje,dorazily šrouby do převodníků,sedlová objímka,koncovky bowdenů,bowdeny,lanka,hlava a expander.Objednána karbonová  sedlovka.Čekám na titanové upínáky kol.Vše nahrubo složeno.Zkrácení karbonového sloupku vidlice pomocí pilového plátku Super-B TB-1161A proběhlo zcela bez problému.

11.12.2015

Dorazily titanové upínáky na 4mm inbus.Proběhla úprava v podobě zkrácení os,přilepení koncovek na 4mm inbus vysokopevnostním tmelem a nakonec namazání závitu měděnou pastou proti oxidaci.Hmotnost páru na váze solidních 34g.

13.12.2015

Řeší se pedály X-pedo thrust nsx.

30.1.2016

Objednán Hubdoctor na repasi ořechu zadní náby.

4.2.2016

Nainstalována sedlovka Trigon carbon 27,2/300mm se 177g.Je doplněna redukcí Shaman 27,2/30,9mm s 42g.S menším průměrem přibude více pohodlí,kterého díky rámu nejspíš nebude nazbyt.Proti Cannonu má RB kratší zadní stavbu(pneu 23mm je od sedlové trubky vzdálena méně než 5mm) a celkově větší průměr trubek.Zadní stavba navíc postrádá profilaci.Pedály X-Pedo thrust nxs zatíží kliky solidními 229g.

5.2.2016

Dnes dorazil z LA Hubdoctor.Instalace proběhla hladce.Po rozborce zadní náby jsem z ořechu vyloupnul původní kluznou vložku a nalisoval přiloženou distanční hliníkovou .Pak následovalo lisování ložiska 6705 pojištěného tmelem.Přiloženým přípravkem jsem upravil tělo náby na optimální průměr.Gola klíčem 17 jsem sundal prachovku ořechu a provedl výměnu druhého ložiska,původní se sice točilo hladce,ale mělo značnou vůli.Západky ořechu  jsem pokapal řídkým syntetickým olejem(Mavic doporučuje sice minerál) a složil celou nábu.Vše se točí hladce,při kývání za 27z pastorek je cítit malinká vůle.Pro srovnání u DT swiss 350 je vůle cítit taky,i když menší,Shimano XTR(970) má větší vůli než DT swiss.Novatec D712SB je proti tomu absolutně bez vůle.Pokud by se zvětšovala,přilepím ložisko lehce k tělu náby středně pevnostním tmelem,aby nedocházelo k posuvu vnitřního kroužku ložiska po hliníkovém těle náboje. Kolům Mavic Ksyrium jsem dal šanci,ikdyž byly zřejmě vyrobeny v roce 2002 a k dnešku mají najeto cca 30.000km.Hmotnost silničky se mi podařilo snížit pod 8kg(celkem -250g),ale o tu mi tolik nešlo.Z původní silničky Cannondale R1000 CAAD 7 zakoupené v roce 2006 zůstaly pouze kliky s převodníky a zapletené kola.

RB jsem volil z důvodu prakticky stejného materiálu(Alcoa) a navíc tahle česká značka ve mně vždy vzbuzovala obdiv.

10.2.2016

Hotovo.Dnes nasazena omotávka.Hmotnost i s pedály 7950g na závěsné váze.

7.2.2016

Převodník 53z je po cca 35tkm solidně opotřeben.Bude nahrazen TA Specialites Alizé 53z(102g real),malý 39z je relativně zachovalý,bude vyměněn rovněž za TA Specialites Alizé,ale s 38z(31g real).

Dále dojde ke změně obutí za bezdušové provedení Schwalbe pro one.

21.5.2017

Nasazeny nové pily TA 53/38z a nový řetěz KMC x-9 93.

3.10.2017

Po  jarních neúspěších se podařilo nahodit bezdušové Schwalbe na kola Ksyrium.Problém nebyl ani tak s poměrně úzkým 13mm ráfkem,kdy ventilek zavazel patkám pneu.Hlavní příčina je ve vnitřním otvoru pro ventilek,který má průměr okolo 10mm.Bezdušový ventilek s hranatou základnou hůře těsnil a pneu se nedařilo nahodit ani pomoci vzdušníku.Pomohlo základnu podložit ústřižkem z hrubší duše.Ještě lepší bude použít ventilek s kruhovou konickou základnou např. originál Stan's No tubes.

22.10.2017

RB dostane na příští sezonu druhý pár kol v sestavě s náboji Bitex,ráfky Remerx Alcyon a výpletem od CN spoke.Hmotnostní úspora bude cca 200g oproti kolům Mavic Ksyrium.Obutí bude Tufo Calibra plus 25mm.

22.11.2017

Letos 3199km.Na příští rok přibude druhý pár kol.

26.11.2017

Servis kol Mavic Ksyrium Elite(2002).Těsnění ořechu DH vyměněno,po očistě útrob náby namazáno minerálním olejem.Nahození bezdušových pneu(Road tubeless) Schwalbe Pro One 25mm.Při tlaku 6,5baru šíře na 13mm ráfku 25,5mm.Tlak drží i bez tmelu,použit bude NT klasika nebo race verze.Ventilky použity originály od NT s kulatou základnou.Nasazena letitá kazeta Sram R9 12-26z.

5.12.2017

Doplnění 2x50ml NT tmelu do pneu.Zadní kolo se chytlo,předek mírně uchází.Několikeré dofoukání,protočení a protřepání bylo provedeno,ze zkušeností s MTB.Test po vodou neodhalil  ztrátu vzduchu.Provozní tlak bude cca 6,5baru.Limit pneu je 7,5b.U těchto kol mi jde především o pohodlí  a grip.

5.4.2018

Test bezdušových pneu prokázal velmi solidní pohodlí,drnčení lanek a vibrace celého kola prakticky zmizely.Otázku valivého odporu po cca 50km je těžké posoudit.Jezdím raději delší trasy přes 200km a tam mi přínos pohodlí přijde efektivnější,než přenos na pedál a vibrace spolu s odskakujícím zadním kolem. Tlak v pneu se pohybuje okolo 7barů,únik vzduchu je po jízdě minimální,pro případ defektu vozím v dresu lahvičku NT tmelu 60ml.Na škodu nebude sada knotů na opravu a rezervní duše.

Verze s bezdušovýma kolama.

rám RB RR 620 brutal finish 1505
vidle Felt 1.1 carbon UHC monocoque(257mm st.) 332
hlava Aerozine XH 808 A+expander XHEXPEN 114
představec Kore xcd 120+ti bolts,5mm carbon spacer 146
řidítka Bontrager xxx carbon 440mm 177
omotávka Ritchey pro cork+light ends 60
řazení+bp Sh ultegra dc 9.sp. 499
lanka+bow Aligator,stainless,alu Quaxar ends 160
brzdy Bontrager speed limit+ti hdw 271
smyk Sh 105 5700+ti bolts 100
šaltr Sh dura ace 10.sp. 183
sedlo Fizik arione kium 243
sedlovka Trigon carbon 30,9/300mm ti bolts+shaman 27,2/30,9mm 219
upínák Mortop spc 272 34,9 mm ti bolt 17
kliky Sh ultegra 175/53-39z,Mortop bolts aluminium 660
osa Sh ultegra octalink 232
pedály X-pedo thrust nsx 245
řetěz KMC x-10l 244
kazeta Sram R9 12-26z 214
zapletené kola Mavic ksyrium elite+hubdoctor 1775
upínáky Cactus bolt on ti 31
pásky - 0
duše tmel notubes 2x30ml+ventilky NT 87
pneu Schwalbe pro one tubeless 25mm 493
celkem  

8007

19.11.2018

Letos najeto 2400km.Bezduše Schwalbe pro one 622x25mm bez jediného problému.Hmotnost z původních cca 250g stoupla u novějších verzí na cca 280g.

Proběhne radikální změna převodů na příští rok.Kazetu sram R9 12-26z nahradí Shimano ultegra 12-27z.Do velkých kopců,jaké nás letos potkaly ve Slovinsku bude nasazena kazeta Shimano slx 11-28z.Z ní bude odejmut 11z pastorek a za poslední 28zubový přijde duralový 32z.Závěrná matice bude použita rovněž duralová na 12z.Na pozici šaltru by pak přišel model Sh xt rd-m 750.Uventuelně se použije adaptér na prodloužení patky rámu.Na pozici převodníků poputují precizní kousky od španělského Rotoru.Ovály 50/39z umožňují nastavení v několika pozicích vůči klice.Díky ovalitě mají pily v největším průměru 52/40z a v nejmenším 48/38z.

20.11.2018

Do extra velkých stoupání by šla použít Sh xtr kazeta 12-34z.Jinak se asi vyhnu externímu duralovému pastorku 32z a použiju Sh slx,xt nebo xtr kazetu 11-32z.Po odstranění 11z a vložení 13z pastorku mezi 12 a 14z vznikne nová kazeta 12-32z.

19.1.2019

Převodníky TA specialites nahradil  ROTOR.Nárůst hmotnosti cca 13g.Představec KORE xcd 120mm vyměněm za kratší 100mm verzi.

30.5.2019

Dorazily nové bezdušáky Continental 5000 tlr.Papírová hmotnost je 300g ve 25mm šířky.Navážená hmotnost je 295g a 299g.Oproti Schwalbe pro one mají gumy více materiálu na běhounu.Provedení patek je rovněž bytelnější a dají se očekávat menší ztráty vzduchu.

26.8.2019

Zadní guma Schwalbe Pro one se blíží ke svému konci.Místy leze kord.Tlak drží.Najeto cca 4000km,bez defektu.Čekal jsem o cca litr větší nájezd,ale i tak jsem byl spokojen hlavně s jízdnímu vlastnostmi.Na dojetí sezony půjde dozadu jetý Contík GP 4000 z předního kola.Přední  gumu nechám do rezervy,na příští rok testnu Contíky GP 5000 tl.Pro změnu vyzkouším i druhý tmel od NT,verzi RACE.

11.11.2019

Převodníky Rotor se osvědčily.Na velkou 50z pilu se jede jakoby lehčeji,naopak při shození na malou 39z jsem měl pochyby  o uvedené hodnotě,nebo o špatném nastavení vůči velké placce.Nohy jakoby překonávaly větší odpor.Měl jsem trochu obavy z vyjížďky na letošní Praděd,zda nenahodit raději malou 38z od TA specialites.Nakonec jsem to risknul,obavy byly zbytečné,39/27z bylo tak akorát při 25mm obutí.Na příští rok nahodím nové brzdové špalky od SwissStop.Původní špalky ve skvělých brzdách Bontrager speed limit jsou sice někde za polovinou životnosti,ale chtěl jsem zkusit něco jiného.Pro jistotu jsou v rezervě ještě osvěčené Koolstopy.

11.12.2019

Posezonní servis,najeto 2750km.Do skvělých brzd Bontrager speed limit nasazeny špalky SwissStop Flah evo.Sundáno obutí,v předním překvapivě značné množství tmelu,ač byl doplňován naposledy 4.7.2019! Při poslední jízdě první defekt na silničních bezduších.Tlak spadnul ze 7 na 3bary.Dofouknuto a natočeno dírou dolů,vysoký tlak tlačil tmel z gumy ven a nechtěl zalepit díru.Pomohlo mírné natočení díry nahoru,úník ustal,defekt se zalepil a tlak se během několika hodin nezměnil.Na sezonu 2020 přijde nové obutí Continental GP 5000 tl,ventilky Notubes zůstanou původní.Jen tmel od NT bude ve verzi RACE.

28.2.2020

Sezona je za dveřmi.Bezproblémově nasazeny Continental GP 5000 tl 25mm.Ventilky původní,jen doplněno těsnění a matice na klíček.Použit zbytek NT tmelu,2x50mL.Nafoukáno na 7baru,šíře zatím cca 24,5mm.Za 14 hodin po nahození spadnul tlak o necelý bar.

13.3.2020

Kontíky jsou hubené,zatím se roztáhly(po 140km) na cca 24,5mm.Předchozí Schwalbe měly 26,5mm.Přednost Kontíků bude asi v životnosti a odolnosti.Naopak mně příjemně překvapily špalky od SwissStop.Výkon znatelně větší než u origo Bontragerů.Otázka je co vydrží a hlavně jak budou ožírat ráfky.

16.11.2020

Letos během 2500km  bez defektu a jiných patálií.Akorát nejspíš nahodím novou omotávku na řidítka BBB a při té příležitosti vyměním komplet lanka a bowdeny po pěti sezonach(12023km).

3.12.2020

Jeden z dávných snů se mi podařil splnit.A to v podobě top silničních klik Shimano Dura-Ace FC 7800 ve 175mm provedení,škoda že jsem kdysi 180mm verzi prošvihnul,vzhledem k mé výšce by to byl určitě přínos.Ložiska ke klikám přijdou rovněž z top(nejnovější) verze Sh Dura-Ace BB R9100.Originál placky nahradí Rotor šišky(50/39z) spolu se šrouby Mortop z předchozích klik.Poslední ladění bude ve změně ocelových M6x15 šroubů levé kliky za Ti verzi(cca -40% hmotnosti).Hmotnostní úspora hodila 161g,při 744g celého setu,oproti původním octalinkovým Ultegrám FC 6500 z roku 1998(905g).Více než hmotnost bude zřejmě poznat tuhost celého šlapacího setu.

11.2.2020

Do levé kliky dorazily tapered titanium šrouby M6x16mm(5,4g).Do šaltru Dura ace zvažuju nasadit kladky s keramickým ložiskem.Dále proběhne změna lanek a bowdenů,brzdové BBB BCB-04 s předepnutými lanky pro brzdy,řadící bude Shimano SP-41 a lanka nerezová.Celek doplní BBB BHT-01 race ribbon omotávka.

30.7.2022

Ještě před Pradědem nasazeny nové tlr gumy Schwalbe Pro ONE.Dopředu starší verze a dozadu nová Addix,která slibuje delší výdrž.Oboje ve 25mm verzi.Po cca měsíci a 7 barech na 13mm ráfku má předek přes 27mm a zadek téměř 25mm.

29.6.2023

Od 23.6. testuju pedály s watmetrem Favero assioma duo.,kromě měření aktuálního výkonu nabízí měření w na kg,L/P vyvážení,kadenci šlapání a další zajímavé údaje.Ve spojení se snímačem tepu dojde k větší efektivitě jízdy.

4.1.2024

Šest sezon na bezduších(13670km),celkem asi tři defekty,ten loňský byl fatální,díra velká a tmel to nedal.Problém byl v tom,že ráfky nejsou bezdušové,guma spadla z patek a nešla nehodit malou pumpou.Příští rok dojezdím klasické Tufo calibra plus s dušema,jako rezervu budu vozit TPU duše.Pak se k bezduším zase vrátím.

28.3.2024

Sundán letitý Fizik arione kium,nasazeno RYET aircode,celokarbon s 3D tištěným potahem(-80g),jedná se o krátké a širší sedlo.Na švihy 200km+ jsem zvědav,hlavně na letošní Praděd.