Požár trávy u žel trati 27.5.2005
Na 16 hodin jsme se sešli jako každý pátek na zbrojnici, ale dnes s tím, že nachystáme věci na zítřejší okrskovou soutěž. Nabalili jsme všechny věci do Avie a i s Tatrou vyjeli na Zemědělskou školu. Domluvili jsme se, že dráhu nejdřív pokropíme a zkusíme ji srovnat traverzou. Cuba teda s Maňasem objel trať s Tatrou a pokropili ji. Mezitím se ostatní kluci snažili nějak upevnit traverzu za Avii. Zrovna v okamžiku, kdy jsme chtěli vyrazit s traverzou jsme uslyšeli sirénu ze ZD Dolina. Cuba volal do Zlína, jestli nám vyhlašovali poplach a po potvrzení, že máme jet k železnici mezi St. Městem a Huštěnovicema, dal jasné příkazy. Všichni sjedou s Pavlem Avií dolů do hasičárny se převléknout a vyjedou zpátky na „Zemědělku“ i s věcma pro něj a on zatím doplní Tatru z hydrantu, protože tam chyběla od kropení asi půlka nádrže. Věděli jsme, že budeme jediní, kteří můžeme jet k zásahu, protože všichni ze starších byli na pohřbu na H. Bečvě.
Po chvilce jsme se všichni vrátili na Zemědělku, ale nějak jsme zapomněli vzít Cubovi zásahové boty L Ale jako řidiči mu to zas tak nevadilo. U hydrantu zůstával J. Vanda ml., který byl na vycházce s „malým“ Jeníkem. Do Tatry sedl za Cubou ještě Maňas a v Avii jel jako řidič Pavel Vanda a dál Lukáš Martínek, Kotyn, Vlky a Mira. Tatra vyrazila jako první a taky měla jako první problémy. Hned u výjezdu ze zemědělky nám asi nechtěl dát přednost řidič VW, ale na poslední chvilku si to rozmyslel a zastavil. Jenže tak šikovně, že Tatra se tam nemohla stočit, tak jsme čekali, až se „uráčí“ couvnout. Ale jak se to povedlo vyrazili jsme plnou parou vpřed. Chudák Pavel se jen díval jak se Tatra o pár tun těžší jen vzdaluje J. Jeli jsme podle instrukcí k trati, že tam budou čekat hasiči z HZS Zlínského kraje ÚO UH. Sjeli jsme „suzuku“ z květnových závodů motorek a odbočili pod most směr Huštěnovice. Asi po 300m nás tam čekali hasiči z UH. Sjeli jsme k nim a Cuba se zahlásil veliteli zásahu. Po domluvě jsme byli posláni na kontrolu tratě směrem k Nedakonicím. Vypnuli jsme teda majáky a vyrazili na cestu. Na křižovatce u nádraží měla trochu problémy Avia, když mu tam i přes červenou vjelo auto z protisměru. Pavel však včas zabrzdil.
Asi 1km od St. Města jsme zahlédli kouř na náspu u trati. Pustili jsme majáky a zahlásili tuto informaci na KOPIS do Zlína. Na příkaz Cuby jsme roztáhli 2 hadice B75, které vyšly až ke kolejím. A po zběžné obhlídce jsme použili i 2 hadice C52 a proudnici Turbojet. 2 Kluci byli pověřeni řízením provozu kolem vozidel, protože zůstal volný jen jeden jízdní pruh, Lukáš obsluhoval rozdělovač a 2 kluci šli na proud. Lukáš měl za úkol hlídat přijíždějící vlaky a kluci na proudu si měli dávat pozor na blízké troleje. Vše probíhalo bez problémů a trávu na rozloze asi 30 x 5 m jsme po cca 15 minutách uhasili. Proběhla ještě prohlídka místa zásahu, hlavně kvůli možnostem skrytého ložiska požáru. Vyšetřovatel nebyl povoláván. Likvidaci požáru jsme nahlásili na KOPIS a pokračovali jsme dál na Nedakonice. Dál jsme už nic nenašli a tak jsme se vraceli zpět. Při návratu jsme v místě našeho zásahu zahlédli jakoby opar, tak jsme se rozhodli, že si to ještě jednou prohlídneme. A dobře jsme udělali. Úplně z druhé strany stráně jsme objevili další doutnající ložisko, patrně od popílku zaneseného větrem. Znovu jsme tedy přestavili vozidla a rozvinuli vedení a i z druhé strany všechno pokropili. Pak jsme se konečně mohli po ohlášení na KOPIS vrátit zpět. Doplnili jsme Tatru a očistili všechno s čím jsme pracovali.
Postřehy:
Klady- Zjištění, že i nová mladá generace ve sboru je schopná samostatného a plnohodnotného zásahu. A že dokáže pracovat s pož. technikou.
Bezproblémová organizace prací a plnění úkolů v místě zásahu a řízení provozu
Zúročení znalostí ze školení, které probíhalo v zimě.
Zápory-Nesprávně fungující sirény – houkala jen siréna v ZD Dolina