10.1. 2011 VESNICEMI V OKOLÍ VIMPERKA

13. 1. 2011

Trasa: Vimperk - Boubská - Bořanovice - Smrčná - Bohumilice

( 10,5 km )

V 10.16h jsme odjeli autobusem do Vimperka. Z nádraží jsme se vydali směrem na Boubskou, držíc se značené cyklostesky jsme se prošli kolem bytovek a nových domků pod Homolkou. Přímo na vrchol Homolky jsme nazacházeli, protože pro mlhu bychom neměli hezký pohled na Vimperk a jeho okolí.Tak příště.Pokračujeme po silnici, konstatujeme, že se Vimperk rozrůstá.a cesta do Boubské nám ubíhala, ikdyž byla do kopce. V Boubské ještě skoro nikdo z nás nebyl. Nejdříve jsme se vydali najít Podlešákův jilm,odbočujeme vlevo kolem kravína  a po chvilce k němu přicházíme. Na informační tabuli si o něm přečteme a jdeme zpět do vesnice, kde se zastavujeme u kapličky a vedlejší požární zbrojnice. U prodejny začínají budovat dětské hřiště.Pak pokračujeme po silnici do Bořanovic kolem budovy, která dříve nejspíš  bývala školou. V Bořanovicích na návsi nás zaujala pěkná kaplička. Odtud pokračujeme směrem na smrčnou kolem roubenek a bývalého mlýna, kde má být malá vodní elektrárna, kolem náhonu a Bopřanovického potoka plného vody.Do Smrčné je to opět trochu do kopce. Ve Smrčné nejdříve zacházíme k tvrzi, kde si o ni něco řekneme a přečteme pověsta pak se jěště vrátíme ke kapličce stojící u silnice směrem na Svatou Maří a odtud pokračujeme po silnici, další kapličku si prohlížíme pouze z dálky, neboť cesta k ní dnes není moc schůdná. Před Bohumilicemi vlevo vidíme zámek Skalice a u něho se pasoucí stádo koní. K zámku dneska nezacházíme, už jsme tam byli před dvěma roky. Vítá nás pěkný pohled na Bohumilice s kostelem v pozadí. Ke kostelu se jdeme podívat, dovnitř jen lze nahlédnout. Tak si prohlížíme hřbitov a hledáme litinový kříž z 16. století, ale nevíme, který je to. V hostinci u kostela mají zavřeno a tak jdeme na autobusovou zastávku, která je na silnici Vimperk- Volyně. V 14.52h odtud odjíždíme do Vlachova Březí přes Čkyni. V 15.30h vystupujeme a konstatujeme, že doma je horší počasí než jsme měli na výletě.