Jdi na obsah Jdi na menu
 


Dobrý/špatný blog

19. 10. 2010

1.jpg

Tak, vážení, dnes bych se pro změnu chtěla věnovat tomu, jak by měl podle mě vypadat dobrý blog a jak podle mě vypadá špatný blog. A zaměřím se jak na design, tak na obsah. Berte to ale jen jako můj názor, protože poshybuju, že by se mnou moc lidí souhlasilo.
Takže, dobrý blog:
  • Design - Design by měl být vždy laděný tak, aby byl v první řadě přehledný. Záhlaví by nemělo být moc velké, ale ani moc malé. Ideální je, když je vidět text prvního článku, nebo alespoň jeho část. Pokud máte záhlaví dané přes celou stránku, čtenáře to spíše odradí, protože koho by bavilo pořád popojíždět dolů, no řekněte... Menu, nemělo by býti moc úzké, ale ani by nemělo být moc široké. Optimálně mezi 150 a 200 pixely. To stejné platí pro stránku. Optimální je tak 600 až 800 pixelů šířka článku. A také nedoporučuji mít vyloženě celé stránky roztáhlé přes celý monitor. Nevypadá to moc pěkně. Ale na druhou stranu, když máte stránku moc úzkou, sotva tam něco pořádně nacpete... Vhodné je, když design sladíte do dvou, až tří barev a různých jejich odstínů. Ale musí to být barvy,které k sobě ladí. Rozhodně mi k sobě nesedí zelená s růžovou. Ale třeba černá, šedá a růžová, to je něco jiného... Nebo červená, černá a žlutá...
  • Menu - Vhodně uspořádané, přehledné. Nahoře by měl být odkaz na hlavní stránku blogu, pokud nemáte klikací záhlaví. Pod tím bych doporučovala rubriky a pod rubrikama něco, čím můžete kontaktovat autora blogu. A to zároveň může vhodně posloužit jako předěl mezi rubrikama a odkazama na jiné stránky. Cpát do menu věci jako anketa, různě hodiny, kalendáře, obrázky atd.... Není to nutné. Ale pokud tamněco z toho vyloženě potřebujete, doporučuju takovou tu příšerku. :) Nevypadá tam totiž špatně. Také doporučuju rubriky alespoň trošku srovnat podle abecedy. Poslouží to přehlednosti.
  • Obsah článků - Je pěkné, když na blog píšete vlastní články, popřípadě se pochlubíte se svými názory, ať už jsou jakékoli a také není špatné dát na blog třeba nějáké fotky, co jste nafotili. Za předpokladu, že máte možnost. Vlastní grafika také není na škodu, ale zase jen za předpokladu, že to umíte. Ovšem, pokud nejste schopni psát vlastní články, neumíte psát povídky, nechcete vykřičet svoje názory, neumíte malovat a ani neumíte dělat grafiku, pak nevidím důvod, abyste blog měli. V takovém případě, pokud blog máte, rovnou ho zrušte. Je to pro vás v takovém případě ztráta času. A také, blog kvalitní neobsahuje bleskovky, řetězáky a ani pixelky, či celebrity.
Špatný blog:
  • Design - Barvy nejsou sladěné, máte na blogu blikací pozadí, či snad dokonce blikací úplně všechno. Máte strašně malé a nekontrastní písmo, takže i kdyby byl článek opravdu kdoví, jak dobrý, čtenáři si ho nepřečtou. Záhlaví, které je strašně obrovské, takže musíte strašně rolovat stránku, než se vůbec dostanete na text. Máte stránku tak úzkou, že vůbec nejde nic přečíst a nic není vidět, popřípadě máte menu širší, než zbytek stránky. Také podle mě vůbec nevypadá pěkně, když máte úplně všechno laděné do růžova. Netvrdím, že když je růžové jen trochu a je dobře kombinovaná s jinou barvou, že to nevypadá pěkně, ale když máte jen růžovou, je to o ničem.
  • Menu - Strašně úzké, nebo strašně široké. Rubriky jsou až kdesi dole a menu je tak strašně dlouhé, že než se k rubrikám dostanete, přestane vás to bavit a z blogu odejdete. Také není moc dobré, když máte strašně moc rubrik. A pokud jich vyloženě potřebujete hodně, udělejte si rozcestníky. Vůbec to není těžké. Blog, kde je nepřehledné menu, většinu čtenářů odradí. Já osobně z blogu, kde se v menu nedá vyznat, okamžitě prchám.
  • Obsah - Každého návštěvníka podle mě odradí, když vidí, že na blogu jsou jen samé řetězáky, celebrity a pixelky. Za sebe říkám, že jsem si to dřív na blog dávala taky, ale popravdě, pak jsem došla na to, že vlastnoručně psaný článek je mnohem cenější, než zkopírovaný životopis celebrity. Vlastnoručně kreslený obrázek má cenu milionu zkopírovaných pixelek a povídka vydá za milion řetězáků. Dalším problémem jsou bleskovky a soutěže typu SONB. V3echno je to zmanipulované a jediné, o co jde, je to, kdo napíše více reklam na cizí blogy. A k čemu to je? K ničemu. To vám teda povím.
Tak teda uvažujte a třeba vám tento článek něco dá. Možná ne, ale možná jo. Byla bych ráda, kdyby se mi povedlo otevřít blogařům oči a přesvědčit je, že kopírování opravdu nemá cenu a vlastnoručně psaný článek je to nejlepší, co může blog obsahovat. Ať už se jedná o povídku, obrázek vámi malovaný, grafiku, nebo názor, úvahu...
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář