Popis kolejišť
V současné době existují v různém stádiu stavby dvě různá kolejiště v měřítku 1:27. Zde je stručný popis každého z nich:
Taurusovo kolejiště
Toto kolejiště bude znázorňovat provoz v prumyslových objektech - pilach , dolech , cihelnách. Na tomhle kolejišti bude čast dráhy elektrifikovaná - na této časti dráhy budou jezdit modely lokomotiv ze Spolchemie.Na tomto kolejišti budou k vidění i vozidla rozchodu 760 mm .
Na obrázku .Lokomotiva DH30 s " huntem " a vozík v pravo je na drážce pily.
Vlakofilovo kolejiště
Po prvotních pokusech o vytvoření alespoň krátké úzkorozchodné tratě ze skládacích kolejí a jedné výhybky letmo postavených na pracovním stole v druhé polovině roku 2009, bylo rozhodnuto o stavbě šestidílného modulového kolejiště.
Kolejiště je řešeno jako nejednotný ovál, vycházející z dvoukolejné výhybny. Na tuto výhybnu, s traťovou kolejí délky 150 cm, je ještě napojena dlouhá odstavná kolej pro vozy (a vraky lokomotiv :-) ), na druhém zhlaví pak dvoukolejné depo pro čtyři stání. Z nádraží se také odpojuje odbočka, která umožňuje propojení s dalším kolejištěm. Provoz na kolejišti je možné řídit pomocí elektro-pultu, jenž ovládá celkem 11 úseků. Jednotlivé moduly jsou mezi sebou propojeny konektory.
V lednu 2010 se započalo se stavbou prvního modulu (depo+východní zhlaví), další moduly se vyráběly postupně, ve směru hodinových ručiček. Dne 11. listopadu 2011 pak za účasti široké veřejnosti a vzácných hostů po celém dokončeném kolejišti slavnostně projel první vlak. (ve složení BN30U+BN30+plošiňák+Hrošák+Véterák+Píňák+Salonek)
Všechny lokomotivy před depem. Píše se říjen 2011. V pozadí teprve hrubá stavba posledního modulu.
Narozdíl od "taurusova" kolejiště se nejedná o simulaci provozu v dolech či jiných průmyslových objektech. Trať je uspůsobena pro ježdění, bez nutnosti neustálého zastavování a změny směru. Co se vozidel týče, je velký rozdíl zejména v okruhu výběru. Zatímco "Vlakofil" staví modely konkrétních lokomotiv a vozů ze sbírek Muzea průmyslových železnic, "Taurus " žádnou konkrétní specifikaci nemá. Ve většině případů ale staví vozidla skutečná, nikoliv vymyšlená. Jednotné úsilí tak vytváří už i v současnosti relativně rozsáhlou a rozmanitou sbírku vozidel. Propojením hotových modulů obou kolejišť a společným provozem všech vozidel se pak naskytne bezesporu zajímavý pohled.
Slavnostní protrhnutí pásky při první jízdě 11.11.2011.
Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý den, vážení,
jakožto modeláři průmyslových železnic jste, pánové, zváni na KŘD (Kolínská řepařská drážka). Omlouvám se, že píši na tuto adresu, nepodařilo se mi sehnat jiný kontakt. Bohužel vás kontaktuji dosti pozdě (akce se koná poslední zářijový víkend) a tak nezbývá než doufat, že nemáte jiný plán:) Rozhodně jste vítáni kdykoliv, a doufáme, že se stanete pravidelnými návštěvníky našich zvláštních akcí.
Psát prosím můžete na níže uvedenou e-mailovou adresu.
S přáním pěkného dne Filip Peter
E-mail: vezik.peter@gmail.com (nepíši zde email naší společnosti, kvůli jeho vytíženosti:)
Pozvánka
(Filip Peter, 7. 9. 2014 17:21)