Loďovka 2014 - Úpa

18. 5. 2014

img_2221.jpgA je to tady. Rok se s rokem sešel a my opět vyrážíme na vodu. Tentokrát nás čeká řeka Úpa. Scházíme se 9. května 2014 v Kouřimi. Nakládáme dvanáct lodí, balíme věci do barelů a už nasedáme. Čeká nás vcelku dlouhá cesta až do Podkrkonoší. Cestou pomalu ujídáme zásoby a bavíme se. Po dvou hodinách jsme na místě. Malá obec Suchovršice v okrese Trutnov a starý domek se zahradou, kde budeme spát. Díky kamarádům je vše jednodušší. Vykládáme lodě, stavíme stany a připravujeme ohniště. Už cítím vůni opékaných špekáčků.

Po osmé hodině večerní dorazila druhá polovina naší společnosti. Sokolové z Prahy Libně. Chlapecký oddíl JILM a dívčí oddíl VEVERKY. Najednou je nás všude plno. Zdravíme se, pomáháme, kde se dá a už všichni sedíme u táborového ohně. Probrali jsme plán na další den, domluvili pravidla a vše zkontrolovali. Teď si můžeme zahrát a zazpívat. Máme dvě kytary, takže atmosféra je úžasná.

Ráno se budíme kolem osmé hodiny. V noci pršelo, mohlo by býti více vody. Vaříme teplý čaj a snídáme. Jde se balit. Uklízíme stany a tábořiště. Vše cpeme do barelů. Řek rozděluje posádky a lodě. Bereme pádla, háčkové vesty a Kuba začíná instruktáž. Je nám vše jasné. Lodě na vodu.

img_4814.jpgOdrážíme. Neuplynula ani minuta a máme tu první cvaknutí. Kapy jde ke dnu i s dětma. Vyléváme loď. Neujeli jsme ani kilometr a ke dnu jde Bobr s Větroněm. Začínáme dobře J. A pak už to jede. Není moc vody, takže občas musíme přetahovat a všude je plno kamenů. Některé šlajsny sjíždíme, jiné přetahujeme, nebo spouštíme bez posádek. Nesmím zapomenout, že se nás během dne cvaklo docela dost, včetně mě. Nestihl jsem uhnout před kamenem a už se s Bleskem koupeme. A hned po nás, na stejném místě další dvě lodě. Tedy stručně. Ve vodě jsme pořád. Pomáháme ostatním, chytáme věci a vyléváme lodě. Spolupráce je výborná, a tak jde vše hladce. Občas zastavujeme ne svačinku a k odpočinku. Na obloze se střádají mraky se sluníčkem, což je dobrý. Krajina je úžasná a řeka se příjemně klikatí. V pozdních odpoledních hodinách přijíždíme k České Skalici, kde odbočujeme do plavebního kanálu, který nás dovedl do vodní nádrže Rozkoš. Tady v kempu, dnes končíme. Čistíme lodě a stavíme stany. Je čas na teplou večeři. Fazole, gulášek a špekáčky. U plápolajícího ohně sušíme mokré oblečení. Po deváté hodině jsme společně zahájili slavnostní oheň. Povídáme si, hodnotíme den a samozřejmě zpíváme. Začíná pršet, tak rychle do stanů a spát. Zítra pokračujeme.

img_2251.jpgNedělní ráno je pěkně zatažené a chladné. Nevadí. Teplý čaj to zpraví. Bouráme stany, oblékáme se do vlhkého oblečení a mokrých bot a připravujeme lodě k odjezdu. Vpřed. Pádlujeme dva kilometry proti proudu, abychom se dostali zpět na řeku Úpu. A hned musíme přenášet lodě přes nesjízdný jez. A už jedeme. Vody je o něco více, takže nejsme tak mokří. A opět jde několik lodí ke dnu. Je to sranda. Vplouváme do Babiččina údolí a kocháme se nádhernou krajinou. Jo taky jsme zmokli. Stejně, jako včera stavíme na krátké svačinové přestávky a děláme nějaké fotečky. Odpoledne nás vítá město Jaroměř, kde naše cesta končí. Vytahujeme lodě, které čistíme a balíme věci. Loučíme se se Sokolíkama a těšíme se na další společnou akci. Nasedáme do auta a odjíždíme domů, Kojot.