Lancia Kappa SW 1996 - nový model
Vlajková loď značky Lancia, luxusní sedan Kappa, se nyní prodává také v provedení kombi.
Automobilka Lancia, součást koncernu Fiat, si udržuje poměrně pestrou nabídku osobních vozů různých tříd, kde špičku představuje model k. Jeho lakonické označení znamená podle tradičních zvyklostí tohoto proslulého italského výrobce řecké písmeno - v tomto případě je to tedy kappa. Sedan Kappa, řadící se do vyšší třídy osobních automobilů, měl premiéru v říjnu 1994 a nahradil v sortimentu Lancie model Thema. Svým uživatelům nabídl zdařilý kompromis mezi sportovně laděným svezením a komfortem na poměrně vysoké úrovni. V souladu s vývojem poptávky v tržním segmentu E odvodila Lancia ze sedanu kombi označené k SW.
Na úvodní verzi kappy se čtyřdveřovou tříprostorovou karoserií se kromě designérů Lancia Style Centre podílelo také studio IDEA. Kombi SW zdědilo střízlivý, avšak nesporně elegantní styling výchozího sedanu, avšak novou záď navrhl společně s továrními designéry kupodivu Pininfarina. Výsledek jejich spolupráce působí nenásilným dojmem, i když páté dveře opticky poněkud zužuje ozdobná chromová lišta. Uživatel má k dispozici zavazadlový prostor o objemu 505 litrů, jenž lze zvětšit snadným sklopením zadních sedadel až na 1500 litrů.
Konstruktéři Lancie věnovali velkou pozornost podvozku kombi, které se díky tomu neliší svými jízdními vlastnostmi od sedanu Kappa. Především vybavili zadní nápravu hydropneumatickým systémem Nivomat, jenž udržuje stálou světlou výšku prázdného i plně zatíženého vozu. Dále zdokonalili prvky podvozku, převzaté ze sedanu a zesílili skelet tak, aby co nejvíce ochránil posádku před ničivými účinky nárazů prakticky za všech stran. Změny, vedoucí ke zvýšení komfortu cestování, zaznamenal také interiér, jenž se nabízí ve dvou stupních výbavy LE a LS. Navíc je k dispozici poměrně široká příplatková výbava, díky které se Lancia k SW přibližuje luxusním vozům nejvyšší třídy.
Nové kombi k SW zdědilo motory po svém předchůdci sedanu, avšak Lancia je dále zdokonalila. Týká se to především neobyčejně vyspělého zážehováho pětiválce 2.0 l/114 kW se čtyřventilovou technikou a sacím potrubím o proměnné délce. Paleta motorů pro kombi je ovšem bohatá a dále zahrnuje pětiválec 2.4 l/129 kW, přeplňovaný šestnáctiventilový motor 2.0 l/151 kW, vidlicový šestiválec 3.0 l/150 kW a úsporný turbodiesel 2.4 l/94 kW. Jejich výkon se na přední kola přenáší standardně prostřednictvým pětistupňové mechanické převodovky, avšak do kombi se zážehovým motorem 3.0 24V se montuje čtyřstupňové samočinné ústrojí.
Cena v době testu nebyla známa.
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.
Komentáře
Přehled komentářů
Mám tuto kappu od r.1998 kdy jsem jí koupil novou v Německu.upozornuji že mám na ní najeto 567 tis km.a na motoru jsem měnil pouze turbo a pohon olej.čerpadla.Jinak vše dle ujetých km.perfektní auto,mám ještě 2.4.20v také SW ta má najeto 147 tis a bez větších oprav.Neznám lepší auto na pohodlí ,spotřebu atd.Snad Mercedes S a BMW 7.
Re: Lancia Kappa 2.4 JTD SW
(Martin, 18. 6. 2011 22:42)Souhlas, nedávno jsem se stal nadšeným majitelem verze Coupé 3.0 V6, za tohle auto dnes snad neexistuje náhrada... Žádný krátkodechý 2x přeplňovaný motůrek, žádná devítistupňová převodovka, která většinu času řeší, jaký kvalt zařadit... Žádná nesmyslná tlačítka pro "zábavný" režim... Vlastně žádné marketingové kraviny... Jen poctivá velkoobjemová V6ka, která táhne na dvojku od 30 do 160 km/h, takže předjíždění se děje bez řazení, a na čtyřku v Německu na dálnici točí při 200 km/h nějakých 4500 otáček při spotřebě okolo 11 litrů na 100... Do 160 km/h je v autě ticho, v podstatě jsou slyšet jen pneumatiky, při vyšší rychlosti se přidává aerodynamický hluk. Perfektní a neošizený podvozek. Prostorný a pohodlný interiér. Prostě úplný opak toho, co jsem letos viděl na autosalóně v Brně :-(
Lancia Kappa 2.4 JTD SW
(game22, 16. 4. 2011 13:34)