Mitsubishi Galant Station 2000 GLSi 1997 - TEST
Vrcholný zástupce automobilky Mitsubishi ve střední třídě se jmenuje Galant a na českém trhu se prodává také ve variantě kombi.
Galant debutoval v roce 1970 a jeho osmou generaci mohou zákazníci zakoupit nyní. Čestí zákazníci si mohou vybrat ze dvou karosářských provedení: sedan a všestranně využitelné kombi, oba s jedinou úrovní výbavy GLS. K pohonu Mitsubishi si lze vybrat z palety tří motorů: zážehový čtyřválec 2,0 l/100 kW, vidlicový šestiválec 2,5 l/120 kW nebo turbodiesel 2,0 l/66 kW. Testu jsme podrobili méně výkonný benzinový kombík.
Vnější tvary 4680 mm dlouhé dvouprostorové karoserie s mírně klínovitým profilem, vyvedené v elegantní metalíze, propůjčují testovanému vozu působivost a nevtíravou eleganci. Příznivou aerodynamiku karoserie charakterizuje součinitel odporu vzduchu cx = 0,33, mimochodem jeden z nejnižších u kombi dané třídy. negativně skloněné přídi, která je jedním z nejvýraznějších stylistických prvků galantu, dominuje maska chladiče s rozměrnými otvory sání vzduchu. Jak bývá u kombi běžné, střecha má po celé délce podélné lišty. Již po prvním usednutí za čtyřramenný volant, který mimochodem padl dobře do ruky, jsme získali nad očekávání příznivý dojem z interiéru vozu, jenž je útulný a dobře dílensky vypracovaný. Přehledná přístrojová deska plynule navazuje na středovou konzoli přecházející v tunel mezi předními anatomicky tvarovanými sedadly s dobrým bočním vedením. Do ní jsou pod výdechy systému topení a větrání zasazeny spínače samočinné klimatizace s velkkoplošným displejem. Pobyt ve voze nám zpříjemňovalo také kvalitní autorádio Kenwood KRC - 357D s odnímatelným čelním panelem a šesticí reproduktorů.
Zavazadlový prostror o základním objemu 450 litrů je snadno přístupný vysoko výklopnými pátými dveřmi a sklopením zadních asymetricky dělených sedadel jej lze zvětšit až na úctyhodných 1470 litrů. Manipulaci s rozměrnými předměty usnadňuje nakládací hrana v rovině podlahy. Nárazník však postrádá odtokové drážky a tudíž se více špiní. Standardní výbava kombi GLS je velmi rozsáhlá. Obsahuje například ABS, airbag pro řidiče a spolujezdce i boční bezpečnostní vaky umístěné v opěradlech předních sedadel. Nechybějí ani výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka i skla dveří, centrální zamykání a imobilizér.
Testované kombi poháněl zážehový čtyřválcový řadový motor o objemu 1997 ccm se čtyřventilovou technikou, disponující největším výkonem 100 kW. Jeho devizou je pružný, kultivovaný a velmi tichý chod. Ocenili jsme zejména ochotu čtyřválce běžet i z velmi nízkých otáček. Komfortně nastavený podvozek s přehledem pohlcoval nerovnosti českých silnic a ani při jízdě po obávaných kočičích hlavách se do interiéru výrazněji nepřenášely rušivé hluky. Jak jsme si během testu ověřili, díky originálnímu systému samočinného nastavování světlé výšky zadní víceprvkové nápravy podle okamžitého zatížení vozu se karoserie kombi ani v zatáčkovitých úsecích okresních silnic výrazněji nenakláněla. Galant si zachovával přísně neutrální chování a nejevil tendenci k nežádoucí změně zvoleného směru. Účinné kotoučové brzdy, opatřené nevíc ABS, vždy mitsubishi bezpečně zastavily a průměrná spotřeba bezolovnatého benzinu na 100 km jen mírně přesáhla sedmilitrovou hranici.
Cena v době testu činila 903 500,- Kč