Chevrolet Corvette
První generace-C1 (1953-1962)
1954 Corvette kabriolet
První generace Corvette byla představena koncem
Modelový rok 1953 a skončila v roce 1962. Často označované jako
"solid-náprava" modely, protože nezávislé zadní
pozastavení neměl premiéru až v roce 1963 Sting Ray. 300
ruka-postavený polo bílé Corvette kabrioletů byly vyrobeny
pro 1953 modelového roku, což je nejvzácnější a nejvíce
hledal po všech Corvetty. 1955 nabídl model
265 cu v (4,34 L) V8 motor jako možnost, ale
Prvních sedm z výrobní linky představoval standard
"Blue Flame" Inline-6. Původ Chevrolet Nomad
byl dva-dveře vozu koncept postavený z 1954
Corvette.
Nový subjekt byl představen v roce 1956 pro model představovat
nová "tvář" a strana zátoky, přičemž zadní světlo ploutve byly pryč.
Volitelný systém vstřikování paliva byl k dispozici v
Uprostřed roku 1957 modelového roku. To byl jeden z
první masově vyráběné motory-v historii dosáhnout 1 koní
(0,75 kW) na krychlový palec (16,4 ccm) a Chevrolet
reklamní agentura používá "jeden hp na krychlový palec" slogan
pro reklamu 283 koní (211 kW) 283 cu v (4,64 L)
Malý-blok motoru. Další možnosti včetně elektrické ovládání oken
(1956), hydraulicky ovládaná převodovka moc nahoru
(1956), čtyři rychlostní manuální převodovkou (pozdní 1957), a
těžkých brzdy a odpružení (1957).
1960 Corvette kabriolet
Corvette 1958 obdržel tělo a interiér osvěžení
včetně delší přední světlomety s quad, tlumič
ukončení koncovky výfuku, a nový volant a
přístrojová deska se všemi kalibry namontované přímo před
řidiče. Exkluzivní z roku 1958, model byl kapucí žaluzií
a dvojče kufru bidla. 1959-1960 modelové roky jen málo
změny, s výjimkou snížení množství tělesného chrom a více
výkonným motorem nabídky.
Pro roce 1961, byla provedena kompletní redesign na zadní
auto, "kachní ocas" se čtyřmi kolem světel. Světlo
zacházení by i nadále pro všechny následující modelový rok
Korvety. V roce 1962, Chevrolet 283 cu v (4,64 L)
Malý-blok byl zvětšen na 327 cu v (5,36 L) a
produkoval maximální délce 340 koní (250 kW), takže je
nejrychlejší C1 generace. 1962 byl minulý rok pro
zábal kolem čelního skla, pevná zadní náprava, a
kabriolet-jen karoserie. Víko kufru a exponované
světlomety se neobjevilo mnoho desítek let.
[Editovat] Druhá generace-C2 (1963-1967)
Hlavní článek: Chevrolet Corvette (C2)
1963 Corvette Sting Ray Coupe
Druhá generace Corvette jen roky střední-
byl navržen Larry Shinoda s hlavní inspirace z
předchozí pojetí designu s názvem "Q Corvette" tím, že
Peter Brock a Chuck Pohlmannem za styl
směr Bill Mitchell. Konstrukce měla několik
inspirace. První z nich byl současný Jaguar E-
Typu, z nichž jedna Bill Mitchell vlastnil a užíval si
jízdy často. Mitchell také sponzoroval známý automobil
jako "Mitchell Sting Ray" v roce 1959, protože Chevrolet ne
již se účastnil závodu závodění. Toto vozidlo bylo
Největší vliv na styl této generace,
ačkoli to mělo žádný vrchol a nedala pryč, co
kupé vypadat. Třetí inspirace byla Mako
Žralok Mitchell chytil, zatímco hluboko-mořský rybolov.
Výroba začala pro 1963 modelového roku a skončil v roce
1967. Představujeme nové jméno, "Sting Ray", v roce 1963 model
byl prvním rokem, za kupé Corvette a to představovalo
výrazný zužující se zadní palubě (rys, který se objevil
na 1971 "Boattail" Buick Riviera) s, 1963
pouze, dělená zadní okno. Sting Ray uváděl skryté
světlomety, non-funkční kapuce průduchy, a nezávislé
zavěšení zadních kol. [3] Duntov nikdy rád děleným zadním
okna, protože zablokování výhledu směrem dozadu, ale Mitchell
Myslel, že je klíčovou součástí celé konstrukce. Maximální
energie pro 1963 byl 360 koní (270 kW) a byl zvýšen na 375
koní (280 kW) v roce 1964. Možnosti součástí elektronických
zapalování, bezkontaktní magnetické impulsy spouštěné-
Delcotronic nejprve nabídl na některých modelech Pontiac 1963 [4].
Na 1964 modelech dekorativní digestoře otvory byly odstraněny
a Duntov dostal jeho cestu s děleným zadním okně změnil
na celou šířku okna.
1965 Corvette Sting Ray Coupe
Čtyři-kolové kotoučové brzdy byly zavedeny v roce 1965, jak bylo
"Velký blok" motor volbu, 396 cu v (6,49 L) V8.
Boční výfuky byly také volitelná v roce 1965 a
pokračoval přes 1967. Zavedení 425 koní
(317 kW) 396 cu v (6,49 L), velký blok v roce 1965 špaldy
začátek konce pro vstřikování paliva Rochester
systém. 396 cu v (6,49 L), možnost cenu US 292,70 dolarů
zatímco vstřikováním paliva 327 cu v (5,36 L) motor náklady
US 538,00 dolarů. Jen málo lidí by mohlo ospravedlnit výdaje US 245,00 dolarů
Více na 50 koní (37 kW) méně, a to iv případě, že FI automobilů nabízených
volitelné větší brzdy není k dispozici carbureted
modely. [3] S pouze 771-vstřikoval auta postaven v roce
1965, Chevrolet ukončena možnost tyto
roku. Chevrolet by přitvrdit v roce 1966 s
zavedení ještě větší 427 cu v (7.00 L) Big
Verze bloku, vytvářet co by bylo jedním z nejvíce
sběratelskou Corvetty vůbec. Další možnosti k dispozici na
C2 zahrnovaly Wonderbar auto-ladění AM rádio, AM-FM
rádio (střední 1963), klimatizace (pozdní 1963),
teleskopický volant (1965) a opěrky hlavy (1966).
1967 Corvette Sting Ray Cabrio
1967 byl posledním rokem na C2 generace. Je
představoval restyled blatník otvory, méně výzdoba a
první použití všech čtyř zadní světla v červeném, back-up
lampy byly nyní obdélníková, centrálně umístěný. (All-
čtyři červené zadní světlo léčba pokračovala v prvním C3 v
1968 a vrátil se pouze na první C4 v roce 1984,
pokračování na všechny Corvetty od roku). 1967 měl první
L88 motor možnost, která byla oceněna na 430 koní (320 kW),
ale neoficiální odhady místo skutečného výkonu při 560
koní (420 kW) nebo více. [5] Jen dvacet takových motorů bylo
instalované ve výrobním závodě. Od 1967 (do 1969), Holley
trojnásobný dva-karburátor barelu, nebo Tri-Power, byl k dispozici
na 427 L89 (US 368 dolar volby, v horní části nákladů na
high-výkon 427) [6]. Přes tyto změny,
prodej uklouzl více než 15%, na 22.940 (8504 kupé, mimo
téměř 15%, a 14.436 kabrioletů, se téměř 19%).
[7]
Corvette hlavní inženýr Zora Arkus-Duntov přišel s
odlehčené verzi C2 v roce 1962. Znepokojen
Ford a co oni dělali s Shelby Cobra, GM
plánovaných 100 Corvette Grand Sport, ale jen pět bylo
postavený. Oni byli řízeni historická řidiči takový jako Roger
Penske, AJ Foyt, Jim Hall, a Dick Guldstrand mezi
jiní. Dnes vozy 001-005 ar všechny držené soukromými
vlastníků, a patří mezi nejvyhledávanější a cenné
Korvety někdy postavený. C3 byla původně zamýšlel
být zaveden v roce 1967 modelového roku, ale kvalitní
otázky zdržel jeho zavedení až do příštího roku.
[Editovat] Třetí generace-C3 (1968-1982)
Hlavní článek: Chevrolet Corvette (C3)
1969 Corvette Stingray Cabrio
Třetí generace Corvette, vzorovaný po Mako
Shark II koncept vozu, byl představen pro 1968 modelového
roku a trvala až do roku 1982. C3 kupé představoval první
Použití T-top odnímatelné střešní panely a byly prodávány v
rekordní počet přes změny v důsledku předpisy EPA a
plynové krize roku 1970. To představilo názvů, které
byly později oživil, jako LT-1, ZR-1, a sběratele
Vydání. Corvette 25. výročí bylo oslavováno
v roce 1978 s dva-tón Edition Silver a výročí
Indy Pace Car replika vydání. Bylo to poprvé, kdy se
Corvette byl používán jako Pace Car pro Indianapolis
500.
Motory a podvozkové díly byly většinou převedeny
z C2, ale tělo a interiér byly nové. 350
cu v (5.7 L) motor byl nahrazen 327 cu v (5,36 L)
základní motor v roce 1969, ale výkon zůstal na 300 koní
(224 kW). 1969 byl pouze rok C3 volitelně
nabízejí buď továrně instalované boční výfuk, nebo
all-hliník ZL1 427 cu v (7,00 L), speciální big-
blok motoru byl vypsán na 430-hp (320 kW), ale byl
hlášena k výrobě 560 koňských sil (420 kW) a pohonem
ZL1 přes 1 / 4 míle v 10,89 sekundy [8].
Vzhledem k rozšířené výrobní série pro 1969 modelového roku
vzhledem k dlouhé pracovní stávky, tržby klesly na
1970 modelů 17.316 [9]. 1970 malý-blokovat moc vyvrcholila
s volitelným vysoké kompresi, vysoce-túrovat LT-1
který produkoval 370 koní (276 kW). 427 velký-blok byl
rozšířené na 454 cu v (7,44 L) s 390 koní (291 kW)
rating. ZR-1 speciální balíček byl k dispozici možnost
na 1970 až 1972 modelových roků, a zahrnoval
LT-1 motor v kombinaci se speciální závodní techniky. Pouze
53 ZR-1 byl stavěn [10]. 427 cu v (7.00 L) big-
blok byl zvětšen na 454 cu v (7,44 L).
1973 Corvette Stingray Coupe
V roce 1971, ubytovat pravidelné minimum-vedení paliva s nižšími
anti-zaklepat vlastnosti, poměry komprese motoru byly
snížena jež vyústilo v pokles výkonů.
výkonu na 350 cu v (5.7 L) L48 základní motor
snížil 300 do 270 koňských sil a volitelné
speciální vysoce výkonný motor LT1 snížil z 370 na
330 koňských sil. Velký-blok LS6 454 byl vyloučen z
de-mužstva a dosáhla svého vrcholu moci 425 koní
(317 kW). Pro 1972 modelového roku, GM se stěhoval do SAE
Čistá měření, které mělo za následek další snížení, ale
realističtější výkonem než předchozí SAE Hrubý
standard. Ačkoli v roce 1972 modelu 350 cu v (5.7 L)
koňská síla byla vlastně stejná jako pro 1971
modelový rok, nižší čisté koňská síla čísla byla používána
místo hrubá koňská síla. The L48 základní motor byl nyní
ohodnocený u 200 koní (150 kW) a volitelný LT1 motor byl
nyní s výkonem 270 koní (200 kW). 1974 modely měly poslední
pravda, duální výfukový systém, který byl vynechán v roce 1975
Modely se zavedením federálně mandátem
katalyzátor a povinné používání no-vedení paliva. Jako
V důsledku toho klesl výkon motoru se základním motorem ZQ3
produkovat jen 165 koní (123 kW), volitelně L82 je
výstup byl snížen na 205 koní (153 kW) a 454 big-
blok motoru byl přerušen. Postupné zvyšování energie
po roce 1975 vyvrcholila v roce 1980 model L82 je volitelné
produkující 230 koní (172 kW).
Styling změnil jemně přes generace do roku 1978 pro
vozu 25. výročí. The Sting Ray štítku bylo
nebyly použity v roce 1968 model, ale stále jen Chevrolet
na Corvette Sting Ray jako, a 1969 (přes 1976)
Modely používané "Stingray" jméno jako jedno slovo, bez
prostoru. V roce 1970 byl aktualizovaný design těla, včetně
blatník světlice, a interiéry byly rafinované, včetně
přebudovaný míst. Vzhledem k nařízení vlády se
1973 Corvette je chrom Přední nárazník byl změněn na 5 -
míle-na-hodina (8 km / h) systém s uretanovou nárazníku
kryt. Volitelné drát-Spoked kryty kol (vlevo) byl
nabízeny pro poslední čas v roce 1973.
1974 Corvette Stingray Coupe
V roce 1974 5-míle-na-hodina (8 km / h) zadní nárazník systém
s dvoudílný, zužující polyuretanu kryt nárazníku nahrazuje
Kamm-ocas a chromované nárazníky ostří, a uzavřeno
Nový design přední z předchozího roku. 1975 byl
v loňském roce pro kabriolet, (který se nevrátil pro
11 let) a Dave McLellan uspěl Zora Arkus-Duntov
jako hlavní inženýr Corvette. [11] z roku 1976 modely
laminátové podlahy byla nahrazena ocelovými panely na
poskytovaly ochranu před katalyzátorem je vysoká
provozní teploty a štítek Stingray byl
klesl po roce 1976 končícím 13. let, kdy model jména
Corvette, Sting Ray, a Stingray byly synonymem. 1977
byla v loňském roce tunelového střechy ošetření s vertikálním
zadní okno, byla použita, v sedadel navíc usně
k dispozici bez dodatečných nákladů pro první čas.
černá barva exteriéru se vrátil po šesti-roční nepřítomnost.
[12] V roce 1978 představil model fastback skla vzadu
okna a představoval nového interiéru a přístrojové desky.
Corvette je 25. výročí bylo slaveno s Indy
500 Pace Car limitované edici a stříbrné výročí
model představovat stříbrné a šedé barvy dolní části těla. Všechny
1979 modely představovaly v předchozím roce tempo auto
interiéru a nabízí přední a zadní spoilery, jak
volitelná výbava. V roce 1980, korveta obdržel
integrovaný aerodynamický redesign, která vyústila v
významné snížení táhnout. Po několika letech
hmotnost se zvyšuje, 1980 Corvette byl zapalovač
Inženýři zdobené tělo i podvozek hmotnosti. V polovině-
1981 výroba přesunula od St Louis, Missouri
Bowling Green, Kentucky, a několik dvou-tónu barvy
možnosti byly nabídnuty. 1981 modely byly poslední dostupné
s manuální převodovkou až do studny do roku 1984
výroba běží. V roce 1982 palivo-napíchl motor se vrátil,
a konečné C3 hold vydání sběratelů představoval
exkluzivní, otevíratelné zadní okno poklop.
[Editovat] Čtvrtá generace-C4 (1984-1996)
Hlavní článek: Chevrolet Corvette (C4)
1984 Corvette Coupe
Čtvrtá generace Corvette byl první všichni-nová
Corvette od roku 1963. Výroba měla začít v roce 1983 pro
modelového roku, ale problémy s kvalitou a část zpoždění za následek
pouze 44 1983 modelu prototypy vyrábějí, které byly
nikdy prodán. Všechny z roku 1983 prototypy byly zničeny
kromě jednoho s bílou vnější, střední modrý interiér,
L83 350ci, 205HP V8, a 4-stupňovou automatickou převodovkou.
Po rozsáhlém testování a úpravy byly dokončeny,
to bylo zpočátku odešel jako displej posezení v
obvodové stěny nad Bowling Green Montážní závod je
zaměstnanec vchod. Později se tento jediný přežívající 1983
Prototyp byl odstraněn, restaurována a je nyní na veřejnost
displeji u Národní muzeum Corvette v Bowling Green,
Kentucky. To je ještě ve vlastnictví GM.
Pravidelné čtvrté generace výroba začala 3. ledna,
1983 jako modelový rok 1984 a dodávky zákazníkům
začala v březnu 1983. V roce 1984 model přenesené 350
cu v (5.7 L), L83 "Crossfire", motor V8 od konečné
1982 třetí generace modelu. Nové šasi rysy byly
třmeny brzd hliníku a všichni-hliníkové zavěšení
pro snížení hmotnosti a tuhosti. Nový jednoho kusu Targa
Nahoru neměl centrum výztuže. Nový elektronický
palubní deska s digitálním displeji z tekutých krystalů za
tachometru a otáčkoměru byl standardní. Začátek v
1985, 230 koní (170 kW) L98 motor s laděným port
vstřikování paliva byl standardní motor.
1986 Corvette Indy 500 Cabrio
Pace Car Edition
Září 1984 přes 1988 Corvetty nabídl Doug Nash
navržený "4 +3" přenos - 4-stupňová manuální připojen k
automatické rychloběhem na první tři kola. To bylo
navrženy tak, aby pomohla splnit Corvette USA paliva
norem. Od roku 1981, kdy byly naposledy nabídl,
návrat manuální převodovky s Corvette byl
velmi očekávané pro 1984, ale výroba byla zdržena
až do září roku 1984, kdy třicet 1984 Corvetty byly
vyrobené z nichž 12 bylo široce testovány na
prokazující důvody a pak zničil, zatímco dalších 18
byly drženy ve výrobním závodě a testovány na ulici
asi 100 mil (160 km) před propuštěním
k dodání v listopadu na zákazníky a pravidelné
produkce začala. Přenos byl problematický a
byl nahrazen moderním ZF 6-stupňovou manuální převodovkou ve
1989. V roce 1986 2. Corvette Indy Pace Car byl
propuštěn. To byl první kabriolet od Corvette
1975. Centrum vysoké jízdní Signální světlo (CHMSL, třetina
Centrum brzdové světlo) byla přidána v roce 1986 v souladu s
federální zákon. Všechny 1986 kabrioletů měl Indy 500 znak
namontované na konzoli dělat libovolné barvy auta rychlosti
vydání. Barva aktuální rychlosti vozidla (používané v
závod) byl žlutý.
V roce 1987, B2K twin-turbo volby staly se dostupné od
továrně. Callaway Corvette byla pravidelná
Možnost výroby (RPO B2K). Možnost B2K koexistovaly
1990 - 1991 se ZR-1 možností, které se pak
nahradil jej.
Brzy produkoval 345 koní B2Ks (257 kW) a 450 lb · ft (610
N · m), [13] novějších verzích chlubil, 450 bhp (336 kW) a 613
lb · ft (831 N · m) [14].
1988 viděl 35. výročí Edition. Každá z těchto
představoval zvláštní odznak s identifikačním číslem
namontovány vedle selektorem. Tyto Corvetty byly
snadno identifikovat s jejich bílými exteriéru, kola a
interiéru.
V roce 1991, všechny Corvetty obdržel aktualizace k tělu,
interiéru, a kol. Konvexní chovat fascia, že nastavení
1990 ZR-1 na rozdíl od základního modelu byla nyní zařazena na
L98 Corvetty, dělat styl drahý ZR-1
ještě blíže, že základny automobilů. Nejviditelnější
Zbývající rozdíl mezi základním a modely ZR-1
Kromě širší zadní kola bylo umístění
CHMSL (uprostřed vysoké brzdové světlo), který byl
začleněny do nové zadní fascia používá na základně
model, ale zůstal v horní části zadní-poklop na
ZR-1 je.
1992 Corvette ZR1
Pro 1992 modelového roku, 300 koní (220 kW) motor LT1
byl představen, což je nárůst o 50 koní (37 kW), nad 1991 je
L98 motoru. Také nový pro rok 1992 byl Zrychlení skluzu
Nařízení (ASR), formu kontroly trakce, který
využil brzdy Corvette, jiskra retard a plyn
close-dolů, aby se zabránilo nadměrnému zadní kolo a točit
možná ztráta kontroly. Trakční kontrolní zařízení
by mohl být odpojen pokud je to žádoucí.
1993 viděl zvláštní 40. výročí vydání představovat
pamětní rubínově červené barvy, odznaky a 40. výročí
vyšívané opěradel. Corvette 1993 také se otiskoval
zavedení Pasivní centrál na DO systém,
první GM automobil k rysu to. Výroba ZR-1 skončil
v roce 1995, po 6.939 aut byla postavená.
Rok 1996 byl posledním rokem výroby C4, a představoval
speciální modely a možnosti, včetně Grand Sport a
Sběratel Edition, OBD II (On-Board Diagnostics), spusťte
ploché pneumatiky, a LT4 motoru. 330 koní (246 kW) LT4
V8 byl k dispozici pouze s manuální převodovkou, zatímco
všech 300 koní (224 kW) LT1 Corvetty použít automatické
přenosy.
Chevrolet pustil Grand Sport (GS) verzi v roce 1996
ke značce konec výroby C4 Corvette.
Grand Sport moniker byl kývnutí na původní Grand Sport
modelu vyrobeného v roce 1963. Celkem 1.000 Corvetty GS
byly vyrobeny, 810, kupé a 190 kabrioletů jak.
1996 GS přišla s high-výkon motoru V8 LT4,
produkující 330 koní (246 kW) a 340 lb · ft (460 N · m).
Grand Sport přišel jen v Admiral Blue s bílým pruhem
dole uprostřed a černá kola a dva červené pruhy na
přední levý podběh zní její charakteristický vzhled.
[Editovat] Pátá generace-C5 (1997-2004)
Hlavní článek: Chevrolet Corvette (C5)
2003 Corvette Coupe
Výroba Corvette C5 začal v roce 1997 a skončila
z roku 2004 modelového roku. Chevrolet ojetých vozů, jako je
Nissan 300ZX a Mazda RX-7 jako měřítka pro kvalitu a
styling kvůli kritice C4 Corvette obdrželi při
ve srovnání s japonskou soupeři [15]. C5 měl maximální rychlost
na 181 mph (291 km / h) a byl souzen v automobilovém
tisku bylo zlepšeno v téměř každé oblasti přes předchozí
Corvette design díky výraznému zlepšení strukturálních
tuhost a mnohem zaoblenější design.
Corvette Z06 Hardtop Coupe
Také představil s C5 byl GM je nový LS1 malý blok.
Tato třetí generace-malý blok V8 byl zcela
přepracován. Nyní všechny-hliník, to představuje distributor-
méně zapalování a nový válec pořadí zapalování. To bylo
původně dimenzovány na 345 koní (257 kW) a 350 lb · ft (470
N m ·), ale byl zvýšen na 350 koní (260 kW) v roce 2001.
nový motor v kombinaci s novým tělem a jeho nízká 0,29
součinitel odporu vzduchu, vyústil v představení vozu, který byl
schopen dosáhnout až 28 mpg na dálnici.
Na první rok, C5 byl k dispozici pouze jako kupé,
ačkoli nová platforma byla navržena od základu
být kabriolet, který se vrátil v roce 1998, následovaný
pevnou střechou-kupé (FRC) v roce 1999. Jeden pojem pro
FRC byl pro to, aby se svlékl-dole model s
možné V6 motor (přezdívaný jako in-house "Billy
Bob "). V roce 2000 HZS plány položil základy pro
návrat v roce 2001 Z06, možnost RPO jsme nebyli svědky od
Zora má 1963 závod-ready Corvette [16].
Model Z06 nahradil model HZS jako nejvyšší
výkon C5 Corvette. Místo toho, aby těžší dvojité-
horní vačka motor jako ZR-1 na C4 generace,
Z06 použité LS6, 385 koní (287 kW) z derivát
LS1 standardní motor. Použití mnohem tužší pevnou střechou
design dovolil Z06 bezprecedentní manipulace díky
upgrade brzd a mnohem méně tělo flex. Ty
vlastnosti, spolu s použitím exotických materiálů
například titanové výfukové soustavy a uhlíkových vláken kapuce
v roce 2004 modelového roku, vedlo k dalšímu snížení hmotnosti a
proto zvýšení výkonu pro C5 Z06. LS6 byl
povýšit na 405 koní (302 kW) na období 2002-2004.
Přestože hodnocené Z06 výkonu, která se rovná
C4 ZR-1, lepší tuhost, odpružení, brzdy,
a snížení hmotnosti C5 vyrobené auto mnohem rychlejší
než C4 ZR-1.
[Editovat] Šestá generace-C6 (2005-dar)
Hlavní článek: Chevrolet Corvette (C6)
Corvette Coupe
C6 Corvette udržel motorem vpředu - vzadu
předání návrhu C5, ale prakticky všechny nové,
včetně nové karoserie s odhalenými světlomety (pro
Poprvé od roku 1962), větší prostor pro cestující,
Nový motor 6.0 liter a přepracovaný geometrii zastavení.
To má delší rozvor, ale celkově délky vozidla a
šířka je menší než C5 s cílem získat širší odvolání
na evropský trh. 6,0 L (370 cu v) LS2 V8
produkoval 400 koní (300 kW) při 6000 ot / min a 424 lb · ft (575
N · m) při 4400 ot / min, což je vozidlo 0-60 čas pod
4,2 sekundy.
Generace C6 se blíží zachování relativní
dobrý paliva z C5, náležitý z části k jeho
relativně nízký součinitel odporu vzduchu 0,28 a nízká pohotovostní hmotnost,
dosažení 16/26 mpg (město / mimo město), vybavené
automatické nebo manuální převodovky, stejně jako všechny manuální
přenos Corvetty od roku 1989, je vybavena
Počítačová podpora řadící Selection (CAGS) o snížení spotřeby paliva
ekonomiky tím, že požaduje, aby řidiči posun od 1. stupeň
přímo do 4. v low-speed/low-throttle podmínkách.
Tato funkce pomáhá zabránit C6 s plynem ožrala daně, přičemž
lepší spotřebu paliva [17].
Nový Z06 přišel jako 2006 modelu ve třetím čtvrtletí
z roku 2005. Má 7,0 L verzi malý blok motoru
codenamed LS7. Na 427,6 krychlových palců, Z06 byl
Největší malý blok stále nabízena od General Motors.
Protože bývalý použít Corvette ze 427 kubických palců-
velkých bloků na konci 60. a začátku 70. let, je LS7
Velikost byla zaokrouhlena na 427 in3. Oficiálně
ověřený výstup je 505 koní (377 kW) a má 0-60 mph
(97 km / h) čas 3,8 sekundy a nejvyšší rychlost 198 mph
(319 km / h). [Pochvalná zmínka potřebovala]
Pro rok 2008 obdržel Corvette mírné osvěžení: nové
LS3 motor vysídlení se zvýšil na 6,2 L (380 cu
v), což v 430 koní (321 kW) a 424 lb · ft (575
N · m) (436 koní (325 kW) a 428 lb · ft (580 N · m), pokud byly objednány
s volitelným výkonem výfuku). 6-ti rychlostní
manuální převodovkou má také lepší propojení a posun
0-60 čas 4,0 sekundy, zatímco automatické nastaven
pro rychlejší řazení dávat C6 automatické 0-60 čas
4,3 sekundy, rychleji než kterákoli jiná výroba automatických
Corvette. Interiér byl mírně aktualizován a nové 4LT
kožený interiér-wrap balíček byl přidán. Kola byla
také aktualizován na nový pět-paprsky [18].
Corvette kabriolet
Corvette ZR1
ZR1 byl oficiálně oznámen v roce prosince 2007 TISKOVÁ
prohlášení General Motors, kde to bylo zjištěno, že
jejich cíl 100 koní (75 kW) na 1 L (61 cu v) má
bylo dosaženo novým "LS9" motor s Eaton-
přeplňovaný 6,2-litrový motor produkuje potvrzeno 638
koní (476 kW) a 604 lb · ft (819 N · m). Měla by mít
samolepka cenu asi 105.000 dolarů v USA s normou
interiéru nebo v USA 115.000 dolarů s kůží-zabalené interiéru.
Motor je nejsilnější motor má být uveden do
GM produkce sportovní vůz. [19] Nejvyšší rychlost je 205 mph (330
km / h) [20].
V roce 2010 historický název Grand Sport se vrátil do
Corvette lineup jako zcela novou modelovou řadu. Je
kombinuje s širokým trupem ze Z06 se standardní C6
hnacího ústrojí v kupé a kabriolet modely. S
zavěšení a brzd upgrady, Grand Sport nahrazuje
Z51 možnost. Nový systém launch control byl
zaveden pro všechny modely, které umožňuje více optimální
spuštění. Grand Sport s manuální převodovkou a
launch control je schopen 0-60 čas ve čtyřech sekundách.
Spouštění v roce 2011 modelového roku, kupci z Corvette
Z06 a ZR1 je nabídnuta možnost pomoci při
budovat jejich motoru. Tituloval "Corvette motor Budovat
Zkušenosti, "kupující může zaplatit 5.800 dolarů navíc být letecky převezen
k Wixom, Michigan výkon Sestavit Center.
Účastníci budou pomáhat pracovníci montážní linky stavět
V8 motor, pak může převzít dodávku vozu na
Národní muzeum Corvette v Bowling Green, Kentucky, v blízkosti
Corvette konečné montáži bod [].