Renault je prvním autem České Miss 2012, před 21 lety ho vyhrála i ředitelka České Miss Maláčová
"Auto mi sloužilo několit let a ještě poté, co jsem ho prodala, jsem ho potkávala v Brně," vzpomínala před několika lety Michaela Maláčová na vůz, který v roce 1991 představoval pro Čechy málo dostižný luxus. Clio stálo kolem 200 tisíc československých federálních korun (Škoda Favorit se pohybovala někde pod 100 000 korunami). Připomeňme, že darovaný automobil byl pro první Miss jednou ze silných motivací účasti, ne-li tou hlavní pro řadu uchazeček o titul. Pomineme-li začínající podnikatele, národ škodovkářů, trabantářů a žigulíkářů o vozech západních značek i přes otevřené hranice ještě víceméně snil. Auta pro krásky v prvních letech ještě nevěnovala centrální zastoupení automobilek, ta buď neexistovala, nebo teprve poskrovně vznikala. Takže auta pro Miss byla na bedrech sponzorů a každý rok si vítězka odvezla jiný typ a jinou značku. Až postupně prodejci zjistili, že předává klíčků v přímém přenosu před miliony televizních diváků je slušná reklama, nehledě na zájem médiií v pozdější době - jak se Miss jezdí, kolik platila pokut, jak svého miláčka opečovává...Renault se tak mezi missí automobily vrátil po dvaceti letech. Loňská Česká Miss se mohla radovat z otevřeného vozu (viz video), Tereza Chlebovská má zase výhodu, že malé Twingo, které bylo vloni faceliftované a vylepšené i pod kapotou, zase bez problémů zaparkuje a ani spotřeba ji při stále rostoucích cenách paliv nebude děsit. Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 4,5 litru na 100 kilometrů, což lze s motorem 1,2 16V a jeho 75 koni bez potíží dosáhnout.
Kufr o základních rozměrech 165 litrů není na víc, než na menší kufr, taštičku, či nevelký nákup.
Na závěr pár technických údajů, i když o nákupu auta budou více promlouvta pocity a emoce...
Motory jsou benzinové 1,2 l a 1,6 l (pro verzi Sport) a zvládají spotřebu od již uvedených 4,5 l/100 km do 6,7 l (u ostré sportovní verze). Zajímavější (ale na váhu těžší) jsou dieselové osvědčené 1,5litrové motory, které se vejdou se spotřebou pod 3,5 litru na 100 km. Maximální rychlost nejslabší verze je 170 km/h a u vrcholné až 201 km/h. A nejdůležitější na konec - cena. Pokud vám klíčky neodevzdá ředitel českého zastoupení Renaultu Bernard Chretien, mujsíte si připravit 194 900 Kč v základním provedení. Pro verzi Dynamique 229 900 Kč. Další desetitisíce vynaložíte např. za speciální ozdobné disky kol, elektrické stahovací okno, nejrůznější prvky "personalizace", takže v konečném součtu nemusí být hranice 300 tisíc korun nedosažitelná. Ale to už je auto opravdu slušně vyšperkované. Není sice pro rodinu, ale pro radost víc než výborné.