Jdi na obsah Jdi na menu
 


Povolání

Hunter

Povolání - Lovec (Hunter)
Obrazek Azeroth je domovem mnoha různých zvířat. Jedno mají ale všechna zvířata společné. Každé stvoření je zvláštním spojením spjato s Lovci. Lovci mohou stopovat, krotit a zabít mnohá zvířata včetně nejrůznějších šelem, které se v divočině pohybují. Přestože se spoléhají především na luky a střelné zbraně, jejich nejsilnějšími zbraněmi jsou právě jejich zvířecí mazlíčkové (pets). Každé zvíře je něčím unikátní. Lovec své zkrocené zvíře vede a zadává mu příkazy. Tím se z Lovce a jeho mazlíčka stává nerozlučná dvojice. Lovec bez zvířete je jako
Warrior beze zbraní. Jak Lovec věnuje svému zvířeti čas a energii, zvíře postupně sílí a poznává mnohem lépe svého pána. Pokud ale Lovec své zvíře zanedbává (např. mu nedá najíst), jejich vzájemný vztah postupně vychladne a v konečné fázi na něj . může mazlíček dokonce zaútočit.

Povolání je k dispozici pro tyto rasy:
  • Night Elves (Noční/Temný Elfové)
  • Dwarfs (Trpaslíci)
  • Taurens (Taureni)
  • Orcs (Skřeti)
  • Trolls (Trollové)


 

Klady a Zápory tohoto Povolání

Přednosti
  • Může zkrotit zvíře, které mu pak pomáhá v boji.
  • Pomocí ability Aspect of Cheetah dokáže cestovat velice rychle (tuto schopnost může i sdílet s přáteli - Aspect of the Pack).
  • Disponuje abilitami, které jsou určené speciálně proti zvířatům.
  • Skrze svého zvířecího Mazlíčka může používat další schopnosti.
  • Je také výborný při hledání (tracking) určitého druhu nepřátel nebo při zabíjení utíkajícího nepřítele.
Nevýhody
  • V začátku hry může používat nanejvýš Koženou zbroj, což z něj dělá zranitelnější bojovnické povolání.
  • Nikdy nemůže nosit Plátovou zbroj.
  • Má jen velmi málo bojových abilit na blízko - specializuje se na boj na dálku.


 

Schopnosti, kouzla a Talenty u Huntera

ObrazekBeast Mastery (Ovládání Zvířat)
Jak už bylo zmíněno, Hunter je zaměřen především na ochočování svého Peta. Na to má také skilly, kterými ho ovládá, uzdravuje, sdíli smysly a podobně. Tato kategorie také zahrnuje Aspecty, což jsou buffy, které hunterovy dávají speciaální schopnosti. Hunter může dokonce soustředit svou mysl a zastrašit tak jednu "beast" příserku.

ObrazekMarkmenship (Střelba)
Střelba na dálku je Hunterovou nejsilnější stránkou. Má střely spomalujicí, +dmg, dot šípy, které způsobují postupný dmg za čas atd. Vrcholem je Aimed shot který k dmg šípu přidá 600 dmg ... v talentech pak najdete třeba Trueshot auru, která zvyšuje attack power celé partě. A snad každý hunter používá Hunters Mark, kterým když označí cíl, tak všechen jeho přijímaný dmg se zvětšuje !

ObrazekSurvival (Přežití)
Mimo boje na blízko se zde řadí pasti, kterých má hunter velké množství. Dále může použít stopování určitého druhu nepřátel a nebo může předstírat smrt, což se někdy hodí ... avšak pokud to přežene, může nastat podobný efekt jako při "resurrection "sickness"...

ObrazekGeneral (Ostatní Ability)
Hunter, stejně jako každý jiný může umět Dodge a Parry. Kromě toho na 40 lvl se může naučit mail brnění. Dále může umět autoshot = automatická střelba na cíl a Dual Weild ... držení dvou jednoručních zbraní zárověň.

 


 

Vše ostatní o tomto povolání

Typ postavy a role v partě
Většina jeho útoků je vedena zbraní na dálku (ranged) a je schopen jimi dávat velký damage, přičemž ho jeho zvíře chrání před přímým bojem. Je skvělou postavou pro sólo hraní. V partě je velice vhodný na pullování potvor. Jeho zvíře je schopné si udžet aggro potvor, ale ne tak dokonale jako jiné specializované postavy. Hunter také může využívat řady pastí a ovlivnit jimi nepřátele.

Co je důležité se naučit
  • Držet si pomocí zvířecích abilit nepřátele od těla.
  • Vědět jak krotit, trénovat a udržovat zvířata efektivní.
  • Naučit se pracoat se svým lukem/gunem/kuší a volit typy střel podle situace.
Použitelné zbroje pro Huntera
  • Látkové Zbroje (Cloth)
  • Kožené Zbroje (Leather)
  • Kovové Zbroje (Mail) - až od 40 lvl !
Použitelné zbraně pro Huntera
  • Luky (Bows) - Trpaslík a Tauren 10 str, zbytek zadarmo.
  • Kuše (Crossbows) - 10 str
  • Pušky (Guns) - Temný lef nemůže, Trpaslík a Tauren s ní začíná, zbytek 10 str
  • Dýky (Daggers) - Tauren 10 str, zbytek zadarmo.
  • Pěstní Zbraně (Fist Weapons) - 10 str
  • Kopí (Spears) - 10 str
  • Hole (Staves) - 10 str
  • Jednoruční Meče (1h Swords) - 10 str
  • Jednoruční Sekery (1h Axes) - Temný Elf 10 str, zbytek zadarmo.
  • Vrhací Zbraně (Thrown) - 10 str
  • Obouruční Sekyry (2h Axes) - 10 str
  • Obouruční Meče (2h Swords) - 10 str


 

Startovní atributy
Silně jsou vytaženy primarní atributy tohoto povolání, které je v průběhu hry potřeba zvyšovat !

  Strenth Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana
Temný Elf 17 28 20 20 21 46 85
Trpaslík 22 19 24 19 20 86 84
Tauren 25 18 23 15 23 76 80
Orc 23 20 23 17 24 76 82
Troll 21 25 22 16 22 66 81

Druid
Obrazek Druid je povoláním přírody a proto také využívá všech jejích výhod. O povolání Druida můžete přemýšlet jako o jakémsi ninjovi, mistrovi prostředí, ve kterém se pohybuje. Druid může používat všemožné prostředky, které mu příroda nabízí a s její pomocí je například schopen léčit své spolubojovníky. Cílem Druidů je vyhledat všechny, kdo zraňují přírodu a dovést je k spravedlnosti. Druid je jakýmsi všeumělem. Různé formy, do kterých se může proměnit mu dodávají různé ability a spolu s nimi se mění i styl hry. Druid může bojovat, léčit používat "buff" kouzla, plížit se ve stínech a dělat mnoho dalších věcí, což z něj dělá jedno z nejvšestrannějších povolání ve hře. Když se navíc s Druidem zapojíte do některé z
Profesí, získá vaše postava takové množství možností, že vás nikdy neomrzí.

Povolání je k dispozici pro tyto rasy:
  • Night Elves (Noční/Temný Elfové)
  • Taurens (Taureni)

Klady a Zápory tohoto Povolání

Přednosti
  • Mnoho různorodých stylů boje.
  • Možnost přeměnit se na různá zvířat, což mu pomáhá v boji, navíc tak Druid vypadá velmi dobře.
  • Druid může využít své Cestovní nebo Aquatické formy pro rychlejší cestování.
  • Má k dispozici mnoho různých zbraní.
  • Ze všech povolání má nejsilnější buff kouzlo (Mark of the Wild).
Nevýhody
  • Může nosit jen látkovou a koženou zbroj.
  • Přestože zvířecí formy nabízejí různé druhy boje, nejsou ve skutečnosti tak všestranné, jako u jiných povolání, kterým se podobají. Mohou být ale stejně efektivní.
  • Pokud je zrovna ve formě nějakého zvířete, nemůže používat předměty ani kouzlit.

Schopnosti, kouzla a Talenty u Druida

ObrazekBalance (Rovnováha)
Tato větev je zaměřená na Arcane kouzla jako Moonfire, Starfire, poté vylepšování root efektu (Entanglin Roots) a dalších útočných kouzel, které jsou dostupné v normální formě. Vrcholem této větve je Moonkin forma, která přináší mnoho bonusů.

ObrazekFeral Combat (Přeměny)
Jak již napovídá názec, tato větev je o přeměnnách a vším, co s nima souvisí. Formy jsou 4 -> Bear Form je forma medvěda, který se chová podobně jako Warrior. Dále cat form je slabší odvar Rogue, poté je tu Aquatic form, který vám umožňuje žít pod vodou bez omezení vzduchem. A nakonec Travel form ... zrychlení běhu ... používá se pro cestování do 40 lvl :)

ObrazekRestoration (Zotavení)
Pokud se dáte touto cestou, tak je jasné, že chcete být kvylitním healerem. Celá větev je zaměřena na uzdravování. Talentový strom přináší možnost udělat z jednoho kouzla instant (kouzlo, které se nemusí "nabíjet ..kouzlit").
 

Obrazek

 

Vše ostatní o tomto povolání

Typ postavy a role v partě
Hybrid - Druid může potenciálně zastávat několik různých rolí. Ve své normální formě je celkem slušným léčitelem a vyniká také svými útočnými i buff kouzly. Ve formě medvěda je schopen fungovat jako tank, ikdyž ne tak dobře jako Bojovník. Forma kočky pak připomíná svým bojem povolání Rogue a druid je v této formě schopen dávat velký damage. Samozřejmě se nelze zdokonalovat ve všech typech boje najednou a hráč si musí vybrat, který z nich bude preferovat.

Co je důležité se naučit
  • Jak efektivně přepínat mezi formami a normálem, kombinovat heal a útočná kouzla.
  • Jak si správně rozbrhnout manu na celý boj a nechávat rezervu na případný boj.
  • Dopodrobna poznat možnosti a nevýhody všech forem.
Použitelné zbroje pro Druida
  • Látkové Zbroje (Cloth)
  • Kožené Zbroje (Leather)
Použitelné zbraně pro Druida
  • Hole (Staves) - Zadarmo, protože se Staffkou začínáte hru.
  • Dýky (Daggers) - 10 str
  • Pěstní Zbraně (Fist Weapons) - 10 str
  • Jednoruční i Obouruční Palcáty (1h, 2h Maces) - 10 str
Dokáže odstraňovat tyto negativní efekty
  • Curse (prokletí)
  • Poison (jed)

Startovní atributy
Silně jsou vytaženy primarní atributy tohoto povolání, které je v průběhu hry potřeba zvyšovat !

  Strenth Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana
Temný Elf 18 25 19 22 22 53 100
Tauren 26 15 22 17 24 74 67

Mage
Povolání Mága ve World of WarCraft je typickým kouzelnickým povoláním. Specializuje se především na Ledová a Ohnivá kouzla. Kvůli ledovým kouzlům je vyhledávaným společníkem do party, protože na zpomalený nebo stojící cíl se lépe útočí. Draci jsou také nejvíce Obrazekzranitelnější, co se týká ledu. Mág je také schopen zakouzlit mnohá podpůrná kouzla, která pomáhají jak jemu, tak i partě, které je členem. Jedná se především o zvýšení Intelectu, který je důležitý pro Kouzlící povolání, která jsou závislá na maně. Díky své kouzelnické povaze je ale velmi zranitlený. Má sice jisté štítové kouzla, ale přesto by měl být v partě s bojovnickými charaktery. V případě ohrožení party může humanoidní cíl přeměnit na Ovci.

Povolání je k dispozici pro tyto rasy:
  • Undeads (Nemrtvý)
  • Trolls (Trolové)
  • Humans (Lidé)
  • Gnoms (Gnomové)

Klady a Zápory tohoto Povolání

Přednosti
  • Může svým přátelům vykouzlit jídlo a vodu pro obnovu Many a Zdraví.
  • Je považován za největšího "Dmg dealera" .. způsobuje největší poškození.
  • Může spomalit rychlost pádu pomocí kouzla Slowfall, takže se málokdy zabije, když odněkud spadne.
  • Disponuje silnými plošnými (AOE) kouzly.
  • Může se teleportovat a také svým přátelům vytvářet portály pro rychlé přesuny.
Nevýhody
  • Může nosit jen látkovou zbroj a má nejméně Zdraví ze všech povolání, tudíž je velmi zranitelný.
  • Problematické boje s nepřáteli, kteří mají odolnost (nebo dokonce imunitu) na druh magie, který Mág používá.

Schopnosti, kouzla a Talenty u Mága

Arcane Spells (Arcane Magie)
Mágova nejrozmanitější větev, ve které najdete channeling kouzlo Arcane Missiles, které je velice silné a hodí se především na Bosse. Dále Arcane Explosion, což je velice silné plošné kouzlo (instant !) a další jiné specialitky. V talentech najdete skvělý talent, který vám ze všech kouzel na 10 sekund udělá instanty (skvělé kombinovat s Pyroblastem) a také talent, který vám na 15 sekund zvýší dmg všech kouzel o 30%. Avšak nevýhodou je, že po tuto dobu stojí o 30% více many.

Fire Spells (Ohnivá magie)
Ohnivé kouzla - jedno plošné (Flamestrike), zbytek normal kouzla. Extrémně silné kouzla jako FireBall nebo PyroBlast, kterými se můžou dávat několika tisícové criticaly. Dále jsou zde Instanty jako FireBlast a podobně. Co se týče talentů, tak obsahují Blast wave, což je ohnivá vlna, která dokáže omráčit nepřátele a dát jim dmg. Posledním talentem je Specialitka, kterou když zapnete, tak máte o 10% větší šanci, že další 3 Fire kouzla budou criticaly.

Frost Spells (Ledová magie)
Jednoduše mrazící kouzla. Nejlepší dva skilly jsou Frost nova (zmrazí vše okolo mága na 8 sekund tak, aby se to nemohlo pohnout) a Blizzard (Mágovo nejsilnější plošné kouzlo ... je to "channeling" kouzlo, takž se během jeho provádění nemůže dělat nic dalšího, ale poškozuje dmgem větším než 1000). Dále jsou v těchto kouzlech jiná užitečná kouzla jako Cone of cold (mrazící instant) a podobně. Toto odvětví také obsahuje mágovy štíty Frost Shield a Ice Barier.

 

Vše ostatní o tomto povolání

Typ postavy a role v partě
Magický damage dealer. Mág je postavou, která v partě obvykle dává největší damage. Někteří nepřátelé ale mívají na jeho kouzla resisty nebo imunitu a na to je nutné si dávat pozor. Mág má také kouzlo, pomocí kterého přemění humanoidního nepřítele v ovci a tím ho na čas vyřadí z boje, což je velmi užitečná věc. Mág nemá žádný heal ani jinou věc, kterou by mohl neustále pomáhat partě, proto bývá většinou v pozadí a nepřátelům posílá dárečky ve formě silnýcj kouzel. Za mága by jste se vždy měli držet poblíž Priestů, kteří vás můžou uzdravit nebo poblíže Warriorů, kteří vaše nepřátelé můžou "tankovat" a tím pádem nepůjde dmg do vás.

Co je důležité se naučit
  • Snažit se zůstat mimo aggro nepřátel (aby nepřátele šli po ostatních členech party).
  • Kombinovat kouzla na zpomalení/zastavení/vyřazení cíle.
  • Zvolit vhodný typ kuozla proti určitému nepříteli.
Použitelné zbroje pro Mága
  • Látkové Zbroje (Cloth)
Použitelné zbraně pro Mága
  • Hole (Staves) - Zadarmo, protože se Staffkou začínáte hru.
  • Hůlky (Wands) - Zadarmo, ale musíte si nějakou obstarat.
  • Dýky (Daggers) - 10 str
  • Jednoruční Meče (1h Swords) - 10 str
Dokáže odstraňovat tyto negativní efekty
  • Curse (prokletí)

Startovní atributy
Silně jsou vytaženy primarní atributy tohoto povolání, které je v průběhu hry potřeba zvyšovat !

  Strenth Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana
Člověk 20 20 20 23 23 52 165
Gnóm 15 23 19 27 22 51 225
Nemrtvý 19 18 21 21 27 62 135
Troll 21 22 21 19 23 62 119

Paladin
Paladin je svatým bojovníkem a obávaným protivníkem na všech bojištích. Vrhá se do žáru bitev posílen odvahou a svatými schopnostmi. Bojuje za svou zem a za dobro. Nemrtvé a veškeré zlo rozdrtí svým kladivem. Zvyšuje ability svých přátel svými aurami a svatými pečetěmi a když vypadá Obrazeksituace ztracená a beznadějná, Paladin posvětí padlé Svatým Světlem. Najednou jsou zdraví a silní a spolu zniční všechny nepřátele, kteří se jim postaví do cesty. Paladiny se mohou stát pouze Lidé a Trpaslíci. Žádná z ras Hordy tuto možnost nemá. Podobně jako žádná z ras Aliance nemůže zakusit povolání Šamana. Tato situace se ovšem brzy změní v datadisku Burning Crusade. Paladinové jako zastánci světlé strany se snaží ze světa vymítit všechno zlo a jeho největší podobu vydí v Nemrtvých, proti kterým neustále bojují.

Povolání je k dispozici pro tyto rasy:
  • Humans (Lidé)
  • Dwarfs (Trpaslíci)
  • Dreanei (Dreaneiove) - Pravděpodobně v datadisku
  • Blood Elves (Krvavý elfové) - Pravděpodobně v datadisku

Klady a Zápory tohoto Povolání

Přednosti
  • Může nosit nejvyšší třídu zbrojí (plate)
  • Je schopný tankovat bežné instnace díky schopnosti nosit štít
  • Je bojovníkem, který ale zároveň dokáže i léčit
  • Dokáže oživit své zabité spoluhráče
  • Disponuje Aurami, které pomáhají jak jemu, tak i ostatním členům party
  • Umí vykouzlit obrněného koně, na kterém pak může jezdit
  • Disponuje talentem na zvýšení rychlosti běhání i ježdění
Nevýhody
  • Jeho bojové schopnosti se nemohou srovnávat s Bojovníkem
  • Oproti Bojovníkovi nemůže ani používat tak pestrou škálu zbraní
  • Paladin je povolání, které je velmi závislé na vybavení
  • Většina očišťování (cleansing) v raidech závisí na něm (kromě Priesta)

Schopnosti, kouzla a Talenty u Paladina

Aury, sealy a blessingy
Paladin disponuje velkou škálou aur, avšak aktivovaná může být pouze jedna v jeden čas. Nabízí aury na resistance, na zvýšení armoru, zmenšení šance na přerušení kouzla, pokud dostane zásah, či udílení poškození, pokud jste pod útokem. Sealy jsou kouzla na 30 sekund, z nichž každý má jiný účinek. Některý stunuje, další healuje, třetí doplňujě manu. Nejlepší je však Seal of Command, se kterým máte šanci na "dvojitý útok". Poslední řadou jsou požehnání (Blessings)

Boj proti nemrtvým, heal
Paladin je svatý bojovník a ti většinou valí proti nemrtvým. Kouzla jako Excorism či plošný Holy Wrath na udílení Direct Dmg v kombinaci s Consecrate můžou způsobit, že začnete mít velice rádi boj proti undeadům. Navíc paladin je může stopovat pomocí ability Sense Undead. Co se týče jeho healů, tak Holy Light dokáže uzdravit až tisícové zranění, poté Flash Heal. Různé štíty jako Divine Protection dokáží učinit Paladina nesmrtelným na pár sekund (tak aby se healnul GRR) a také se dokáže očistit od řady negativních efektů. Dále může oživit padlého hráče.

Protection (Obrana)
Paladin je v zásadě defensivní class, čemuž nasvědčuje Plate armor a možnost nosit Štít ... vše je umocněno schopnosti Holy Shield a také ruznými talenty na zlepšení defensivní stránky hraní. Paladin je schopný se naučit Parry, na blokování nepřátelských útoků pomocí zbraně a může omráčit nepřítele až na 6 sekund kouzlem Hammer of Justice.

 

Vše ostatní o tomto povolání

Typ postavy a role v partě
paladin je rytířem v zářivé zbroji, který je schopen stát v boji proti nepříteli a vydržet nějakou tu ránu, dá se tedy bez problémů využít jako tank. Své partě dává řadu skvělých bonusů - aury, blessy, sealy a podobně. Díky možnosti léčit a oživovat mrtvé se také může stát dobrým podpůrným healerem. Jeho heal, štíty nesmrtelnosti, čištění a jiné věci ho dělají ideálním povoláním pro nošení vlajky ve Warsong Gulch, proto je nejčastěji vlajka svěřena právě mu, protože je to povolání, které se asi nejhůře / nejdelé zabíjí :)

Co je důležité se naučit
  • V každém boji používat správné aury a blessing
  • Nezapomínat vhodně blessovat členy party
  • Zvládat techniky léčení jak sebe, tak ostatních
  • Rozvrhnout si správně celou manu
  • Naučit se, co u jakého sealu dělá kouzlo Judgement a podle toho bojovat
Použitelné zbroje pro Paladina
  • Látkové Zbroje (Cloth)
  • Kožené Zbroje (Leather)
  • Kovové Zbroje (Mail)
  • Plátové Zbroje (Plate)
  • Štíty (Shield)
Použitelné zbraně pro Paladina
  • Palcáty (Maces) - Zdarma
  • Obouruční Palcáty (2-Handed Maces) - Zdarma, začáteční zbraň
  • Sekery (Axes) - Zdarma
  • Obouruční Sekery (2-Handed Axes) - Zdarma
  • Meče (Swords) - 10 str
  • Obouruční Meče (2-Handed Swords) - 10 str
  • Halapartny a kopí (Polearms) - 10 str
Dokáže odstraňovat tyto negativní efekty
  • Magic (magie)
  • Poison (jed)
  • Disease (nákaza)

Startovní atributy
Silně jsou vytaženy primarní atributy tohoto povolání, které je v průběhu hry potřeba zvyšovat !

  Strenth Agility Stamina Intellect Spirit Health Mana
Člověk 22 20 22 20 22 58 80
Trpaslík 24 16 25 19 20 88 79

Kněz

Kněz je pánem léčení a kontroly nenávisti. Jiná povolání jako Šaman, Druid a Paladin také dovedou léčit, avšak né tak dobře jako Kněz. Kněz může také spolu se Śamanem a Paladinem oživovat mrtvé hráče. Čaroděj má také schopnost oživovat za použití duchovních kamenů. Kněz má také pár vychytávek které mohou pomoci ostatním členům party.

Výhody

  1. Nejúčinnější léčitel ze všech
  2. Má mocné vychytávky
  3. Může oživovat ostaní hráče
  4. Může očarovat polidštěné příšery
  5. Ostatní hráči rádi hrajou s Knězem

Slabiny:
  1. Má dostupné pouze textilní brnění
  2. Velmi křehký a v určitých situacích lehce zabitelný


Informace

Dostupný pro rasy: 
 Trollové,trpaslíci,lidi,Nemrtvi,orkove
Dostupné vybavení: Oblečení
Dostupné zbraně: Jednoruké hole, dýky, klacky a kouzelné hůlky
  ObrazekObrazek

 

Rogue

Doma ve stínech a mistři ve zmizení z dohledu, Lotři Azerothu se cítí nejlépe když se pohybují v pozadí děje. Stáčení událostí v jejich prospěch, útočení pouze když je výhoda největší: v tomto Lotři excelují. S jejich mazanými trýčky, psychickými schopnostmi, a mistrovstvým v ukrývání a převlecích, Lotři nikdy nemají problém s uplatněním jako zloději, hrdolřezi, špehové a vrahové.

Lotr je velmi vtahující a zábavné povolání. Vaše efektivita záleží na tom, jak dobře se Lotra naučíte používat. Je toho hodně k naučení, ale Lotra lze ovládat se zkušenostmi a vědomostmi. Zde je vyjmenovaných pár dostupných dovedností.

Výhody

  1. Zlodějské schopnosti umožňují Lotrovi dosáhnout míst jednoduššeji než jiným povoláním
  2. Silné zámečnické schopnosti oprotObrazeki jiným povoláním
  3. Schopnost sprintovat umožňuje Lotrovi jednoduššeji uniknout bitvě a dostat krátký bonus rychlosti při cestování.
Obrazek
Nevýhody:
  1. Náchylnější ke škodě než Paladinové/Válečníci, protože Lotři mohou oblékat pouze textilní, či koženou zbroj.


Informace

Dostupný pro rasy:
Lidé, Trpaslíci, Temní Elfové, Orkové, Nemrtví, Gnomové, Trollové
Dostupné vybavení: Oblečení, Kůže
Dostupné zbraně: Přehoz, Dýka, Meče (s tréninkem), luky (s tréninkem), Kuše (s tréninkem), Hole (s tréninkem), Pěstní zbraně (s tréninkem), Střelné zbraně (s tréninkem) 
    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Warrior
Tento článek by se měl zaměřit na to, jak co nejlépe zacházet s Warriorem, který je podle mého nejlepším a nejnadělnějším povoláním ve světě WoW.
Nejprve by bylo asi nejlepší vyjasnit s bojovníkovy klady a zápory.

+ Warrior je bezpochyby nejlepší jednotkou pro boj face to face (jinak melee), také díky své schopnosti kritického zásahu, který odkáže nepříteli udělat velká zranění a taky ho na nějakou tu dobu ochromit a mezitím do něj pěkně můžetžete mlátit (pokud jste v patě, tak to může stát oponenta život)
+ Warrior určitě nebude mít o partu nouzi, protože, v lombinaci s kouzelníky(Mage) tvoří nerozlučnou a neporazitelnou partu, která dokáže díky tomu, že Warrior oponenta zdrží, zatímco kouzelník ho kouzly zničí, udělat pěknou kariéru.
+ Warrior disponuje také bojovými pokřiky, které poskitnou na nějakou dobu ostatním v partě různě bonusy, což je velmi důležité, pokud tvoříte partu s dalšími Warriory, nebo jinými spíše bojovými jednotkami.

- Warrior nedisponuje žádnými kouzly, a proto se stává až moc snadný terč pro kouzelníky (hodně krát se
 
m to poznal na sobě).
- Warrior je jednou z nejpomalejších jednotek (záleží ovšem na jeho lvlu) ve světě WoW, což znamená, že taktika fingovaný ústup( najdete ji v článku -Základní Typy- )je proti němu skoro smrtelná a musí se dát na ústup.
 

JAK S NÍM ZACHÁZET ?
Na tuto otázku je velmi hodně odpovědí ale asi první, co byste měli udělat, je najít si partu pokud
Obrazek
možno tovřenou i nin. 1 Kouzelníkem (Magem) a ničit nejdřív slabší protivníky, a potom silnějšía silnější oponenty.
Pokud ovšem nechcete být
 
v partě a nebo žádnou nemůžete najít, která by vás chtěla, tak si nezoufejte a choďt
 
e sami, což tak
 
 
é není na škodu, v tom případě ovšem buďte na nejvyšší míru opatrní a
 
vyhýbejte se partám, které by na vás mohly zaútočit, jelikož Warrior je velmi pomalý a asi by neutekl.

Doufám, že se vám tato strategie bude líbit a hlavně, že vám pomůže ve světě WoW...
Tak GL a HF
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Warlok

Warlok je charakter s ktorým sa Vám bude hrať úplne super pokiaľ preferujete hrať hru sólo. Samozrejme warlok je vítaný v parte hlavne kôli healstone, soulstone a hlavne petom imp ktorý dokáže na vysokom lvli pridať až +40 k stamine(aj viac). A samozrejme dokáže dať super damage. Taktiky ako hrať :
1.PvE sú rôzne. Podľa mňa najlepšie je vždy posalť voidwalkera, útočiť kúzlami a z diaľky. Dať všetky
 
 
curse čo máme a doraziť shadowboltom. Šetriť manu za každých okolností a vyhýbať sa priamím stretom. Ušetrí vám to kopu času pri náhodnom strete s protivníkom opačnej frakcie :) V mnohých prípadoch sa dá väčšina súbojov vyhrať bez straty HP. Ak máte wands je to ešte jednoduchšie. Samozrejme nezabúdať na soulshardy a v prípade potreby doliečiť peta.
2.PvP. V prvom bode som odporúčal voidwalkera, malo to svoje opodstatnenie. Ak na vás zaútočí protivník môžete využiť super schopnoť voida, ktorý vám poskytne na určitú dobu nezraniteľnosť a nemôže vám rušiť kúzla. To je čas na všetky curse čo máte a utekať. Ďalšia stratégia záleží už len na vás. Najlepšie samozrejme doraziť shadowboltom aleb
 
o inými kúzlami ktoré máte k dispozícii. Nezabúdajte sa doliečiť healstonmi. S touto stratégiou mát
Obrazek
e aj šancu proti rogue. Dôležitý je začiatok keď dá na vás stun a
 
nemôžete nič ro
 
biť. Vtedy by mal za každých okolností prísť void so svojím štítom, je však pravda že o voida prídete, ale inak nemáte proti rogue šancu. Sú ešte dve stratégie ako proti rogue a to pet Sucuba alebo jeden talent :) Ak budete mať záujem popíšem viac v pokračovaní.
Warlok je super ak viete ako hrať. Veľa hráčov si myslí že je slabý, avšak v dobrých rukách je smrteľný. V PvP je to proti rogue horšie ale pri správnej taktike uhráte aj taký char akým je rogue.
V prípade nejasností popíšem výrazy v pokračovaní.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Shaman

nebudu popisovat prvnich 10-15lvl ale pote vetsina PvE probiha zhruba takto

Samy, vs 1 Creepa: Mlatite ji macem, hodite si searing totem, streng of earth, pokud mate tak i grance of air. Mlatite macem, pokud to nezvladate/cchete zrychlit tak muzete davat flame shocky(nejlepvnejsi, zbytek je na PvE silene drahej), po skonceni sice muzete mit treba 20 procent HP ale vylecite se takze np. Nezapomente si vytahnout do baru lvl 1 ligting na agrovani, protoze nemate strelnou zbran, a lvl 1 shoky, frost na PvP zpomaleni kdyz nemate manu, Flame na DoT PvP kdyz nemate manu, a erth proti casterum PvP, opet kdyz neamte manu, nebo i PvE vs casteri protoze lvl max je na PvE plejtvani manou.

Vs 2+creep: Polozte si magma totem, strend of earth(pokud je jich moc tak stoneskin), grance of air, do kazdeho dejte jeden fire shock, aby nestahoval magam totem agro, a mlatne jednoho +max focus na nej shokama, stridejte flame-earth/frost-flame-earth/frost.... earth/frost podle toho kterej ma zrovna v tu chvili vetsi dmg, pokud mate takovejch 30 procent a min HP tak dejte ten heal, pokud ste tauren tak muzete i pers stomp.... takle furt dokola, dokud neumrete vy nebo oni. Ursite neplejtvejte manu pod 20 procdent, ten si enchte na leceni.

Vs elita:Totemy (pro zmnenu) searing, streng of earth, grance of air, stale shokovat, opet strida flame+frost/earth, trochu usupvat at do vas tolik nemlati, a kdykoliv klesnete pod 50 procent tak lecit... pokud mate aspon trochu pouzitelnej equip tak ste schopny dat stejnej lvl elitu, s trocou snazeni i +1lvl. Pokud je oponent castici creepa tak si setre CD shoku, hlavne ho NENECHTE SE VILECIT.

Totemy
zakald shaman sou totemy, zde popisu pouziti aspon tech zakladnich
Searing-strili, sice docela za malo, ale stoji nula nula nic many, a rusi casteni, takze asi nejlepsi fier totem
Magma-sering s mensim dostrelem, ale strili do vseh okolo
Lava nova: polozite za 5sec bouchne a da moooc dmg, PvP totem do velkejch mel, PvE nepouzitelnej automaticky stahuje agro.
Stoneskin:zmensuje mele dmg, hlavne proi velkej skupinam
Erthbind:zpomaluje movment speed, PvP totem na zpomaleni oponenta, popr do instnce s humanoidama aby neuteklia nepritahly dalsi moby
Streg of earth-Pridava silu, zakladni totem pro vetsinu situaci
Grance of air:to same pro agilitu
Windfury:Dava windufry vasi parte, ale jen s +1atack, istance totem a party totem
Windwal-stoneskin, ale vs strelba
Healing/mana spring totem-leci manu/HP v okoli, ale docela za malo, do grupy pouzitelne.

Zbytek totemu je v podstate nepouztelnej

Enachatny na zbrane
je jeden za kazdej element, muzete mit jen 1 naraz
WIndfury(wind)-od lvl 30 jine nepouzijete, dava 20 procent sanci na 3 utoky misto 1, ty 2 s extra atack power
Rockbiter(earth) pouzitelnej od zacatku do 30 lvl, dava +atack power
zbyly 2 sou nepouztelny, ztrata goldu.

Shaman Qeasty
Call of Earth-musite najit takovej sutr(u taurenu nekde v planich, orci/trolove musite takovou stezkou na severu newbie zonu za stromem a nahoru), u nej vychlastate ty vodu co vam dali, objevi se obrovkskej elemental, pokecate s nim a dete zpatky, a mate earth totemy.

Call of Fire-kazda rasa ma zacatek jinde, ale zavede vas to vzdycky za troll shamanem, kterej stoji v horach mezi orci newbie zonou a durotarem, hodne blizko ty reky, vede tam skoro neviditelna cesta horama ze strany z durotaru, ten vas posle vigrindit 2 itemy, jeden pada z burning blade cultistu, ten je v poho ma >10 procent drop rate, druhej pada z teh prasolidi u xR, ten je problematickej ma u geomanceru 2,3 drop rate a u ostatnich pod 1 procento... az to dostanese tak se zase vratet k trolovi, dete a vyhlastejne zase lahvicku u monolitu, vylezte nahoru, pokecejte s leser manifestation of flame, zate ji, vrate se k shamanovi a mate fire totemy.

Call of Water: zacina u shaman trainera v ogriamru(mozna i jinde nevim), posila vas za jedim tyoem co sedi vedle rathetu na vybezku uplne u more, u tech piratu lvl 12-14, kousek od ty lodi, ten vas posle za taurenkou ktera sedi v barenceh, kousek od campu taurajo, v horach smerem k mulgore. Ta po vas bude chtit nabrat vodu z 3 veci-nejdriv z louze co je pod tim kopcem, pak ze studny v taren miluu(druhej kontitent, de se tam pres sepulcher), a z jednoho templu na jihu ashenvalu, ale bacha kolem toho sou 24lvl elementalove. Kdyz ji to donesete, posle vas zase za tim typem u rathetu a ten vam da water totemy.

Call of air-ocividne "osizenej" jenom dojdete do jedny jeskine v 1kneedles a mate to, tam jak zacinaj testy.
Obrazek