Plešivec

Lochovice – Lhotka – Smaragdové jezírko – Plešivec – Rejkovice

Start výletu: železniční stanice Lochovice

Cíl výletu: železniční zastávka Rejkovice

Délka trasy: 10 km (odbočka k Viklanu + 2 km)

Náročnost: mírně náročný výlet

Občerstvení: Lochovice, Lhotka

Od železniční stanice Lochovice se vydáme po červené turistické značce, po 2 km na rozcestí odbočíme doleva společně se žlutou, která nás zanedlouho dovede do Lhotky. Projdeme touto zapomenutou brdskou vesničkou a pokračujeme dále po žluté krásným lesem až k Smaragdovému jezírku, ve kterém podle pověsti přebývá Hadí královna. Nacházíme se na jednom z nejkouzelnějších míst v celých Brdech. V letních vedrech si můžete na břehu jezírka zchladit nohy v mrazivém vzduchu tajemně proudícím z podzemí. Po zelené začneme stoupat k rozcestí Nad jezírkem, kde zahneme doprava na modrou  a hned vzápětí na rozcestí Plešivecký hřeben odbočíme doleva společně s červenou značkou. Pro lepší orientaci doporučuji vzít si s sebou mapu, protože turistické značky jsou na mnoha místech poničené.  V těchto místech jsou dobře viditelné kamenné valy bývalého hradiště lidu knovízské kultury, které patřilo k největším u nás. Nedaleko odtud se nachází Fabiánova zahrádka, kde tento dobrý duch Brd pěstuje své bylinky. Stále po červené dojdeme na místo zvané Čertova kazatelna, odkud se nám naskytnou nezapomenutelné výhledy na centrální část Brd. Na této skalní plošině na konci léta krásně kvetou vřesy. Ve svahu pod námi se rozprostírá monumentální kamenné moře. Pokračujeme dále po červené k rozcestí Plešivecké sedlo, poblíž kterého se nacházejí Krkavčí skály s pěknými výhledy na brdské Hřebeny. Ze sedla můžeme sejít po červené a pak doleva po modré k Viklanu, velkému balvanu, který se dnes už neviklá. Je však obklopen množstvím tajemných kamenných mohyl. Stejnou trasou se vrátíme zpět k Plešiveckému sedlu a po zelené doleva postupně sestoupíme až k železniční zastávce Rejkovice.