Novinky moto
Mansory Zapico - z nuly na stovku za 3,3 s!
Pokud čekáte zase nějakou úpravu sportovního auta, jste vedle. Mansory Zapico je řádně vyšperkovaný power-cruiser s obřím V-Twinem o výkonu 160 koní. Odpočiňme si na chvíli od ženevských dvoustopých sporťáků.
Švýcarskou ladičskou firmu Mansory známe jako tunera sporťáků typu Aston Martin, Bentley, Ferrari nebo Maserati. Mansory ale přijalo nabídku na spolupráci při stavbě motocyklu s specialistou v tomto oboru, kterým je Thomas M. George.
Základem motocyklu Mansory Zapico je velký dvouválec V-Twin od americké firmy S&S. Agregát o objemu 2 030 ccm disponuje výkonem 160 koní a síla se na zadní kolo přenáší pomocí ozubeného řemene. Zapico i přes hmotnost 340 kg dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za pouhých 3,3 s.
Z fotografií je jasně patrné, že se nešetřilo chromovanými díly a karbonem. Podvozek má alespoň vpředu obrácenou vidlici s krátkým zdvihem. Brzdový systém má na předním kole dva kotouče s radiálními čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.
Aprilia RS4 50/125 – Superbiky pro mladé
Pro rok 2011 se italská Aprilia rozhodla zmodernizovat svou řadu sportovních motorek pro nejmladší řidiče. Skalním fanouškům značky nejspíš bude proti srsti přechod na čtyřtaktní techniku. Naštěstí aspoň srdce padesátky bije na dvě doby.
Čtyřtakt u dvacky značí i změněný název, tradiční RS125 nahradí symbolické RS4 125. Pod kapotami jí kmitá kapalinou chlazený jednoválec, který podává nejvyšší výkon 15 koní. Přesně takovou porci dovoluje i legislativa pro případ řidičského oprávnění od 16 let. Slabší RS4 50 pořád pohání dvoutaktní jednoválec.
Veškeré komponenty jsou u obou kubatur na úrovni, o které si může asijská konkurence nechat tak akorát zdát. Do předního brzdového kotouče o průměru 300 mm se zakusuje radiální čtyřpístek Brembo. Přední vidlice je samozřejmě typu USD. Z dalších můžeme namátkou jmenovat hliníkový rám, šestistupňovou převodovku nebo téměř 15litrovou nádrž.
Vzhledově se jedná o velmi vydařené repliky superbiku RSV4. Naprosto stejné tvary najdete na přední části s třemi světly i na zadních partiích, na kterých je sedlo spolujezdce jen symbolicky. Oba modely od sebe rozeznáte hlavně díky jiným koncovkám výfuku. Padesátka ji má po pravé straně, větší 125 prakticky žádnou nemá.
Je tomu už 23 let, co byla představena první Honda CBR600F. Pro příští sezonu se továrna rozhodla tuto cestovní verzi supersportovního CBR znovu zařadit do svého výrobního programu.
Novinka však vznikla opačným způsobem, než bylo dříve zvykem. Namísto přizpůsobení CBR600RR do cestovního kabátu šla Honda cestou okapotování malého Horneta. S tím má společný nastavitelný podvozek i řadový čtyřválec v hliníkovém rámu, který je naladěný na výkon 100 koní a točivý moment 64 Nm. V nabídce nechybí volitelný brzdový systém C-ABS, který poznáte na první pohled podle předních třípístků, v základu se do kotoučů zakusují dvoupístky. Efko bude pro rok 2011 v prodeji ve 3 barevných variantách. Mezi největší konkurenci se určitě počítá Yamaha XJ6 Diversion F sázející víc na pohodlí nebo Kawasaki ER-6f, která ale nabízí jinou konfiguraci motoru a ostřejší design.Honda CBR600F 2011 – návrat oblíbence