Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mytologie tarotových postav

Příspěvky

Mytologie tarotových archetypálních symbolů - II Velekněžka

28. 7. 2013

Rozbor karty II Velekněžka

Isis – Eset – její jméno znamená TRŮN a mytologický příběh se pojí s její láskou a oddaností svému muži Osiridovi. Jak už bývá u mytologických příběhů zvykem, jsou spletité a jejich interpretace procházely věky různými obměnami. Budeme se tedy držet alespoň stěžejních bodů v příběhu Isis a ten je, že dává lidstvu mysl - intuici  a propůjčuje mu dech života. Je to ten okamžik, při kterém do těla vstupuje duše, která má ve svém lidském životě hledat pravdy o vesmíru a neměnných zákonitostech, které souvisí s činy člověka, aby se tak naučil rozumět důsledkům svého jednání a rozhodování.
 

 

ii-veleknezka.jpg

 

 

 
Celý příspěvek | Rubrika: Mytologie tarotových postav | Komentářů: 0

Mytologie tarotových archetypálních symbolů - I Mág

15. 6. 2013

Rozbor karty I Mág

Údajně jde také o stejnou postavu, která je spojována s archandělem Rafaelem, také zároveň prvním vtělením by mohl být egyptský bůh Thoth, který se později - ovšem podle nepotvrzených údajů - také vtělil do známého Hermese Trismegistose - latinsky Mercurius ter Maximus (opět shoda jmén Hermes - Merkur), pisálka hodnotných děl hermetické filozofie shrnující egyptská moudra a to pod názvem Corpus Hermeticum. Dalo by se říci, že díky tohoto moudrého muže jsou zachovány důležité základy pro vznik pozdější španělské Kabaly a mnoho také pro novodobé alchymisty. Corpus Hermeticum Trismegistos sepsal začátkem našeho letopočtu.

 

i-mag.jpg

 

 

 
Celý příspěvek | Rubrika: Mytologie tarotových postav | Komentářů: 0

Mytologie tarotových archetypálních symbolů - VI Zamilovaní

16. 2. 2013

Rozbor karty VI Zamilovaní

Karta VI ZAMILOVANÍ - nám ukazuje různé podoby vztahů a pout, které můžeme v životě prožít, i zodpovědnosti, které s jednotlivými typy vztahů souvisí. Ve vztazích jsme nuceni přijmout princip duality či princip dobra a zla, který je nedílnou součástí naši podstaty, bez ohledu na to, o jaký vztah jde, zda je to vztah k lidem, idejím nebo tvůrčím projektům. Princip dobra a zla můžeme také přirovnat ke světlu a temnotě. Jsou to místa uvnitř nás samých, která jsou nám důvěrně známá, a na druhé straně proti nim stojí tmavá, nepoznaná vnitřní zákoutí. Jsou to naše stránky, které v sobě považujeme za pozitivní proti těm, které máme za negativní. Princip duality představují také děti zobrazené v dolní části karty. Symbolizují vnitřní princip jin a jang či magnetické a dynamické složky naší povahy, případně naše světlo a temnotu.

vi-zamilovani.jpg

 

 
Celý příspěvek | Rubrika: Mytologie tarotových postav | Komentářů: 0

Mytologie tarotových archetypálních symbolů - 0 Blázen

15. 4. 2012

Rozbor karty 0 Blázen

Dionýsos (řecky Διόνυσος, latinsky Dionysus, Bacchus) je v řecké mytologii synem nejvyššího boha Dia a jeho milenky Semely. Je bohem vína a nespoutaného veselí. Původně byl i bohem úrody a plodnosti.
Když se žárlivá manželka Héra dozvěděla, že její manžel Zeus přivede na svět dítě se svou milenkou Semelé, dcerou Thébského krále Kadma, rozhodla se, že to tak nemůže nechat. Navštívila ve změněné podobě Semelu a přesvědčila ji, že se má ujistit o tom, že její milenec je skutečně bůh. Ať ho požádá, aby se před ní objevil v celé své božské nádheře. Protože jí Zeus předem slíbil splnit jakékoliv přání, objevil se před ní opravdu s celou parádou, se všemi svými blesky a hromy. Následky byly hrozné: Jeden blesk zapálil Kadmův palác, plameny zasáhly Semelu a ta předčasně porodila. Pomoci jí už nebylo, ale Zeus zachránil dítě, nechal kolem něj vyrůst šlahouny břečťanu, které ho uchránily. Potom si dítě nechal zašít do boku a sám ho donosil. V pravý čas se syn „podruhé“ narodil a dostal jméno Dionýsos.

0-blazen.jpg

 

 
Celý příspěvek | Rubrika: Mytologie tarotových postav | Komentářů: 2