Peugeot EX1 je držitelem nejrychlejšího "elektrického" času na Severní smyčce Nürburgringu. To už víte. Teď tu máme pár fotek přímo "on location".
Že se elektromobil Peugeot EX1 přidal do sbírky další rekord na Severní smyčce víte z článku Elektrický Peugeot EX1: Nordschleife za 9 minut, nyní máme něco málo podrobností navíc a k nim i pár fotek přímo z dálnice v Eifelu.
Předešlý rekord pro elektromobily měl na Nordschleife hodnotu 9:51.45 min a byl zajetý v roce 2010, nyní jej tedy díky EX1 reprezentuje čas 9:01.338. To na 20,832 km dlouhé trati odpovídá průměrné rychlosti 138,324 km/h, přičemž prý podmínky nebyly úplně optimální, což ostatně ukazují i fotografie.
Více ve fotoalbumu
9. 5. 2011 - 14:34
Peugeoty RCZ sbírají vavříny: vyhrály třídu dieselů v zatím posledním podniku série VLN
Peugeoty RCZ závodící v barvách týmu Team Peugeot RCZ Nokia si po stupních vítězů z prvního závodu odnášejí vítězství v závodě druhém.
Minulý víkend se na Nürburgringu odehrálo druhé kolo hodně zajímavých vytrvalostních závodů série VLN – proč hodně zajímavých? Startovní pole je totiž opravu ohromně rozmanité, na trati můžete vidět vše od upravených silničních aut až po závodní speciály.
Ve třídě dieselových silničních aut dominovaly Peugeoty RCZ, které obsadily obě dvě nejvyšší příčky. Vítězná posádka ve složení Michael Bohrer, Stéphane Caillet a Jürgen Nett prolétla s vozem číslo 545 závod průměrnou rychlostí 137,777 km/h, nejrychlejší kolo závodu zajel Michael v kvalifikaci kdy celou trať (včetně závodního okruhu) projel za 9 minut a 55 sekund.
Na druhém místě se ztrátou lehce přes tři minuty závod dokončil druhý Peugeot se startovním číslem 546 s posádkou Alexandre Premat, Olivier Perez a Guillaume Roman. Premat si RCZ vyzkoušel jako součást přípravy na letošní Le Mans, kde za volantem RCZ bude usilovat o co nejlepší výsledky. Všichni piloti si pochvalovali vyváženost, grip a stabilitu RCZ, čemuž prý hodně dopomohly pneumatiky Kumho S700.
Více ve fotoalbumu
8. 5. 2011- 16:09
Jaguar E-Type Lightweight: Jeden z dvanácti
Společnost Classic Motor Cars Ltd představila dokonale zrenovovaný Jaguar E-Type Lightweight z první poloviny šedesátých let.
Jaguar E-Type letos slaví padesáté narozeniny a společnost Classic Motor Cars Ltd je oslavuje znovuzrozením vzácného závodního vozu. Ve svém sídle v Bridgnorth, v hrabství Shropshire, představila více než třem stovkám návštěvníků Jaguar E-Type Lightweight s hliníkovou aerodynamickou karoserií Low Drag.
Tento Jaguar z roku 1964 je jedním z dvanácti automobilkou vyrobených E-Type Lightweight a z Coventry pochází i jeho originální aerodynamická karoserie. Pod dlouhou kapotou se ukrývá řadový šestiválec o objemu 3,8 litru, který bylo možné naladit až na výkon 350 koní (258 kW). Štíhlé kupé s hmotností okolo 975 kg s tímto motorem dosahovalo maximální rychlosti přes 270 km/h.
Vůz, který zrenovovala společnost Classic Motor Cars Ltd, nasazoval do závodů německý importér Jaguaru Peter Lindner a za jeho volantem se střídal s Peterem Nöckerem. Tato dvojice patřila s Jaguarem MK2 k hlavním hvězdám mistrovství Evropy cestovních vozů v první polovině šedesátých let. V roce 1963 získal Peter Nöcker mistrovský titul.
S E-Typem Lightweight se účastnili vytrvalostních závodů a v roce 1964 s ním startovali v Le Mans, ale závod nedokončili. V říjnu stejného roku při závodě na 1000 km v Monthléry Peter Lindner s tímto vozem havaroval a na následky zranění zemřel. Kupé bylo těžce poškozeno a odloženo, jako neopravitelné.
Deset let po nehodě našel vzácný Jaguar Francouz Tomas Fritz. Kompletní renovace vozu se samonosnou karoserií tvořenou hliníkovým monokokem se ale naplno rozběhla až před čtyřmi lety. Tehdy na vraku začal pracovat Peter Neumark s týmem spolupracovníků z Classic Motor Cars Ltd.
Renovace zabrala přes 7.000 pracovních hodin a na jejím konci je Jaguar E-Type Lightweight, který využívá 90 % původních dílů z roku 1964. K renovaci přispěla mimo jiné i rodina Petera Lindnera, která renovátorům poskytla dobovou dokumentaci a fotografie.
Zrenovovaný Jaguar nyní čeká účast na řadě akcí pro historické vozy a mimo Velkou Británii bude v letošním roce k vidění i v Itálii a následně i ve Spojených státech.
Více ve fotoalbumu
8. 5. 2011- 16:30
Video: BMW 5 - nechte si letecky dotankovat
8. 5. 2011 - 16:28
Více ve fotoalbumu
Rolls-Royce Provenance: Máte zálusk na ojetého Rollse?
Nákup některých ojetin může být zlý sen, u „značkových“ ojetin od Rolls-Royce se však o své peníze bát rozhodně nemusíte.
Klid v duši; to přesně mají mít druzí a další majitelé automobilů značky Rolls-Royce – tedy pokud ovšem využijí služeb programu Rolls-Royce Provenance.
Myšlenka je jasná – nabídnout i těm méně bohatým možnost koupit si ikonu na čtyřech kolech, která je však i po letech v naprosto bezvadném stavu. Aby byl ojetý Rolls-Royce zařazen do tohoto programu je třeba, aby měl za sebou naprosto křišťálově čistou (nejen servisní) minulost a také aby prošel velice pečlivou vstupní prohlídkou.
Následně si jej budete moci koupit u klasických dealerů Rolls-Royce, kteří vyřídí i nezbytné formality spojené s převodem. Na vaši novou ojetinu pak dostanete dva roky záruku, žlutí andělé pro vás budou připraveni přijet nonstop (pokud je zakoupené auto mladší osmi let) a ani s pravidelným servisem si nemusíte lámat hlavu.