Západní Kréta

3. 9. 2018

Úvodem

Termín dovolené jsme měli  pevně daný, protože v červenci  jsme měli aktivní cestu na Azorské ostrovy, tak tentokrát  to bylo s CK a válení u moře :-).

Hledali jsme něco, kde nebude dlouhá cesta a odlet bude přes víkend, aby to bylo pouze pět dnů dovolené (při pobytu na týden). Vybrána byla nakonec Kréta, i když jsem byl na Krétě už dvakrát, tentokráte poprvé směřovala cesta na západ, na letiště Chania.

Vybrali jsme  Čedok, ultra last moment, cena 16.490 Kč, za pětihvězdičkový hotel all inclusive, co se týče poměru výkon/cena rozhodně dobrá volba.

Letecký dopravce

Samozřejmě Travel service, dávají jen kelímek vody a odlet tak brzy ráno, že se nestíhá ani snídaně v salónku...no tohle není ideální.

Ale aspoň jsme měli trojku pro sebe

Doba letu je asi 2 hodiny a čtyřicet minut

Ubytování

Hotel Galini Sea Wiew *****, pěkný pokoj s balkónem, dobré jídlo, ani se nedalo vše vyzkoušet, opravdu široký a chutný výběr, na snídani třeba i neomezené množství  freshe, pláž přes ulici, "trochu" plnější tam fungoval také bar i s jídlem, přes den jsem byli pryč, tak tady na této pláži pouze první a poslední den.

Počasí

Typicky letní, teploty 30-33C, většinou mírný vítr, tropické noci, moře vyhřáté na 27 stupňů. Takže žádné překvapení a tak jak jsme očekávali.

Doprava

Na místě jsme vzali auto přes delegátku, cena necelých 40 EUR za den s kompletním pojištěním a nulovou spolučastí, určitě by to šlo asi někde levněji, ale byla hlavní sezóna a zvolili jsme trochu pohodlnější přístup, navíc jsme se rozhodli během jednoho dne.

Naše dojmy

Samárie- vzali jsme výlet přes CK, hůře se plánuje individuálně, protože nahoru váz vyveze bus a od pláže se pluje lodí. Hezká a nenáročná procházka, jde se pořád z kopce, svižnější chůzí to k moři trvá cca 4 hodiny. Doporučuji jít ze začátku rychleji  ať se odpoutáte od davů, které vysadí autobusy, pak už jsme šli  sami a jen občas někoho viděli. Kri kri uvidíte :-). Výlet se nám líbil a i to koupání na konci je pěkné, je tam spousta času, po osmé hodině se vychází a loď odjížděla v 17.30

Balos- hezké a fotogenické místo, kde je ale spousta lidí, příjezd po nezpevněné komunikaci, občas kameny, ale nic zásadního, úplně v pohodě, za vjezd se platí 1 Euro poplatek. Doporučuji přijet spíše později odpoledne, pokud vás bude nějaký pán v oranžové vestě chtít zastavit, řekněte, že někoho vyzvedáváte a pokračujte dále až na konec, místo na parking určitě, zvláště pozdě odpoledne, najdete. Když je  dost lidí, zkoušejí zastavovat auta třeba i cca 2,5 km od konce cesty a pak šlapete půl hodiny po prašné silnici, kolem vás jezdí auta..no nic moc, takže zkuste jet až nakonec, odtamtud, je to tak 20 min sestup k pláži.

Jižní Kréta- na doporučení kamaráda jsme se zajeli podívat i na jih, cesta ze severního pobřeží trvá asi hodinu, jih je klidnější, méně lidí, není to taková masovka. Podívali jsme se do městečka Peleochora- večer hezká atmosféra + pláž Krios-   příjemná oblázková pláž v zátoce rozdělená skálou, čistá voda, žádné davy.

Jeskyně Melidoni-  vstup 4 Eura, pěkný výhled po vnitrozemí od stupu do jeskyně, hezká krápníková jeskyně se silným a smutným  příběhem, jednu vesnici před jeskyní jsme narazili na tavernu- Veronika,  kde komě dobrého jídla prodávali i fresh za 1 Euro :-)

Klášter Odigitria Ginia Monastery- hezké a klidné místo s pěknými výhledy a malým muzeem kousek na sever od Kolymvari

Sladkovodní jezero Kournas-  větší a krásně čisté sladkovodní jezero, doporučuji půjčit  si šlapadla zajet s dál od břehu a hezky si zaplavat ve sladké vodě, přes den jsou tam krásné barvy, ale dost lidí, my byli až v podvečer.

Elafonisi- nás zklamalo, díky davům, jsme šli doprava, Balos se mi zdál zajímavější