Taktika
JAKOU ROLI HRAJE V AIRSOFTU TAKTIKA?
Situace na bojišti často zahrnují použití základní bojové taktiky. I sebelepší tým, pokud není dobře koordinován, nemá mnoho šancí na úspěch. Hráči airsoftu při koordinaci často používají vysílačky PMR s náhlavní sadou.
Vhodným způsobem je rozdělení týmu do čtyřčlenných družstev, ve kterých je alespoň po jedné vysílačce. Dva týmy se pak při útoku pohybují k nepříteli ze dvou stran po přímkách svírajících pravý úhel, tedy ve tvaru písmene L. Tato taktika má dvě výhody – vyhnete se riziku takzvané „friendly fire“, tedy střelby do vlastních, a zároveň nepříteli znemožníte krytí. Charakter většiny přirozených překážek v přírodě (stromy, kameny, svahy...) totiž umožňuje krytí pouze z jedné strany. V takové formaci pak máte velkou šanci, že odhalíte skryté místo nepřítele a oba týmy ho v jeden okamžik zasypou salvou airsoftových kuliček ze dvou stran.
V budově (CQB)
Stavba na hraní airsoftu by měla být opuštěna a bez diváků, kteří nemají ochranné brýle. V budovách a malých prostorách se nejlépe hraje s malými zbraněmi, manuální převodovka se zde uplatní lépe než například v lese. Ke hře v budově se váže ještě jedna důležitá věc - síla zbraně. Síla zbraně se vyjadřuje různými hodnotami - nejčastěji jako rychlost vystřeleného projektilu v: FPS (feet per second - stopách za sekundu), metrech za sekundu (m / s), nebo silou: stunt (jednoduché číslo, např.. 100), méně často energií projektilu v joulech .
Kemper (CAMP)
V budově mnoho hráčů upřednostňuje hru typu Kemper (od anglického camping - kempovat) neboli sedět a čekat dokud někdo nepřijde a toho pak zastřelit. Hra tohoto typu může být někdy velmi zdlouhavá. Kempu se většinou na špatně přístupných místech s dobrým výhledem. Je důležité uvědomit si rozdíl mezi kempováním a obsazením strategické pozice, protože Kemper většinou kempují samostatně a na libovolném "zákeřným" místě. Nejúčinnější obrana proti Kemper su granáty, nebo Rush-Attack (vtrhnutí více útočníků a vyčištění prostoru, přičemž ztráty jsou přípustné). Může se stát, že když kempují všichni, tak se hra ocitne na mrtvém bodě.
Je dobrý na obranu . Ale když obránce brání velkou a nepřehlednou budovu (poměrně častý případ) není problém ani pro útočníka se infiltrovat a dělat to samé.
Frontální útok (RUSKÝ ÚTOK)
Když je dost hráčů, tak se volí frontální útok. Ten by měl být koordinován vysílačkami; tehdy se Kemper dají napadnout současně ze dvou stran.
Boj za pohybu
Je také možnou taktikou, i když bez granátů je útočník v nevýhodě. Malé pohyblivé skupinky útočníků však dokáží být často překvapivě účinné.