MX2 EP / 1,30m
MX2 EP od výrobce Modellbau & Design
rozpětí / wingspan: 1,30m
délka / lenght: 1,28m
vrtule / propeller: 14"x7"
motor: Dualsky XM4250CA-7 - 720kV / 900W
ESC: Harrier-eXTrem NTA SCs/20 - 60A
hmotnost / AUW: 1,55kgs s LiPol 2,65Ah - 4s 30C
zálet / Maiden Flight: 02.11.2011
Z popisu prodejce: "konstrukce modelu je z lehké překližky a balsy, přepážky v trupu jsou maximálně vylehčeny, stejně jako žebra v křídla a tuhý potah náběžné hrany. Celá vrchní část trupu od kabiny po motorový kryt je odnímací a usnadní přístup k bateriím a přijímači. Uhlíková trubka křídla, laminátový podvozek s laminátovými kryty kol, laminátový nalakovaný kryt motoru a ostruhové kolečko s hliníkovým nábojem kola. Motorové lože je vyrobeno z odlehčené překližky s laminátovou deskou pro montáž motoru. Vrtulový kužel má unašeč vyroben z hliníku a je vylehčen vyfrézovanými okny."
Tento akrobatický speciál jsem osadil motorem Dualsky XM4250CA-7, baterie lipol 4s 2650, přijímač Graupner 8ch. Letoun létá svižně, doba letu 10 min(klidové létání). Na akrobacii mám nastavený čas 6 min, musel jsem dát větší kolečka, jelikož startujeme z travnatého terénu, a zesílil jsem uchycení přepážky podvozku a vlepil jsem silnější nosníky v trupu za zesílenou přepážkou podvozku. Tím jsem odstranil problém, kdy na travnatém terénu docházelo k vylamování a praskání nosníků od výrobce. Létám bez bačkor. Letoun jsem postavil pro syna Martina. Mám dvě shodné vysílačky Graupner IFS 16 a létáme spolu na kabelu, já učitel a syn žák - to ne, že bych to uměl o moc lépe než on, ale snad jen lépe mi jde přistání. Já jsem ale MX pořídil, postavil a zaplatil, cca komplet vybavení okolo 8 500,- Kč, a tak se také lépe budu cítit, když letoun rozbiju právě já. Model je poslušný, nezáludný, ale pokud to jde létáme v bezvetří. V mírném větru lze létat, ale horší je pak přístání, pro svoji nízkou hmotnost se chová jako papír.