Rekonstrukce
Již od roku 2008 se mluví o rekonstrukci budovy nádraží a především jeho kolejiště. Nutno konstatovat, že nádraží by si díky své důležitosti rekonstrukci jistě zasloužilo, mohlo by zde kupříkladu vzniknout nové ČD Centrum. Například na hojně navštěvovaném webu ŽelPage jsme se mohli dočíst, že již v roce 2009 může stavba začít, nejpozději pak v roce 2010. Změna kolejiště by byla teprve první pocelou dobu existence železnice ve Strakonicích a to je již témět 150 let! Tím více by to byla rekonstrukce rozsáhlá. Náměstek ředitele pro techniku Jan Veselovský uvádí:„V jejím rámci dojde k zásadní přestavbě celého kolejiště“.
Ale...
Z důvodu škrtů ve státním rozpočtu a upředňostňovánírekonstrukcí koridorů, jež jsou už tak opožděné, se rekonstrukce nedostala na seznam důležitých staveb sestavovaný SŽDC a byla tak roku 2011 odložena na neurčito, jako mnoho jiných staveb nejen na železnici.
Ty nejčernější saze mohou být i čerstvě napadlý sníh
V květnu roku 2012 však dochází k obratu. SŽDC tvrdí, že rekonstrukce by mohla začít ještě letos.„Dokončujeme projekt. Naším cílem je zahájit rekonstrukci železniční stanice Strakonice na podzim," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla. SŽDC však ještě musí vyhlásit soutěž na zhotovitele. Náklady na stavbu jsou odhadovány na 735 miliónu korun. Na akci by mělo přispět i město Strakonice a to 690 tisíci korun. Její součástí je totiž i podchod, který by vedl až na hřbitov. Přístup k nádraží by se tak velice zjednodušil obyvatelům z Předních Ptákovic.
Ve stanici namísto současných 5 souběžných kolejí používaných pro osobní dopravu vzniknou dvě zastřešená ostrovní nástupiště. Budou dlouhá kolem 200 m a vysoká standartně 550 mm. Na nich i v odbavovací hale budou umístěny elektronické informační panely. Jak již bylo zmíněno, z haly bude vytvořen podchod, který nejen že umožní přístup k nástupištím, ale také průchod až na hřbitov. Mimojiné bude také vybaven výtahy pro cestující na vozíčku aj. Současná absence ostrovních nástupišť znepříjemňuje cestu rodičům s kočárky a především důchodcům, kteří se obvykle bez cizí pomoci po vyokých schůdkách do vlaku nedostanou. Celý areál nádraží bude vybaven kamerovým systémem. Uvažuje se také o přilehlém terminálu, kde by byla provozována autobusovoá doprava.
Dále kromě těcho nejviditelnějších změn také proběhne rekonstrukce trakčního vedení, instalace moderního zabezpečovacího zařízení a kompletní výměna kolejí. Výhledově také můžeme počítat se zdvoukolejněním trati. Díky tomu by byl také vytvořen podchod v Tovární ulici, kde lidé často přecházejí koleje.
Zdroje: Strakonický deník, Želpage
Komentáře
Přehled komentářů
píše se květen 2014 - tak jsme se dočkali - na nádraží se konečně začíná NĚCO dít! třeba to fakt už bude ta rekonstrukce čili přestavba na stanici evropské úrovně ;-)
Re: rekonstrukce
(Matěj, 1. 6. 2014 0:19)Můžu potvrdit :-) . Změny, které se daly v posledních dnech na strakonickém nádraží zaznamenat, už jsou bezpochyby součástí rekonstrukce. Kromě toho, že bylo zbouráno nepoužívané skladiště a v blízkosti první koleje vzniklo několik jakýchsi děr-výkopů, se začlo docela čile pracovat na budějovickém zhlaví. Vytrhali tam nějaké kolejnice a jsou tam připraveny betonové podstavce pro nové sloupy elektrického vedení. Navíc fima Chládek a Tintěra, která tu rekonstrukci má spáchat, už před nádražím vztyčila ceduli, jako že to teď na pár měsíců bude její teritorium.
rekonstrukce
(petr , 31. 5. 2014 23:54)