Jdi na obsah Jdi na menu

Skyrim

vítejte.

The Elder Scrolls V: Skyrim je akční hra na hrdiny (RPG) s otevřeným světem vytvořená společností Bethesda Game Studios a vydaná společností Bethesda Softworks. Jedná se o páté pokračování série akčních fantasy her na hrdiny The Elder Scrolls, které následuje po předchozím dílu The Elder Scrolls IV: Oblivion. Skyrim vyšel 11. listopadu 2011 (známé datum z reklam: 11. 11. 11.) na platformy PC (Microsoft Windows), PlayStation 3 a Xbox 360.

Hlavní příběhová linie Skyrimu vypráví o boji hlavní postavy (hráče) proti dračímu bohu Alduinovi, Požírači světů, který má podle pradávného proroctví zničit svět. Příběh se odehrává dvě století po událostech v Oblivionu ve fiktivní provincii Skyrim, která je nejsevernějším teritoriem kontinentu Tamriel ležícím na planetě Nirn. Herní zážitek založený na otevřeném světě, tolik typická deviza série The Elder Scrolls, se navrací i v tomto pátém díle. Hráč má možnost dle přání prozkoumávat krajinu a bez omezení ignorovat či odsunout hlavní úkol. Skyrim byl recenzenty všeobecně vyzdvihován, hra se těšila i vysoké a rapidní prodejnosti: během prvních 48 hodin od jejího vydání hráči zakoupili přes 3,5 milionu kopií.

Příběh

Skyrim není přímým pokračováním předchozího dílu Oblivion, ale zcela nová kapitola série Elder Scrolls zasazená dvě stě let po událostech v Oblivionu. Smrt Martina Septima a konec vpádu Zapomnění (v originále Oblivion crisis) značí počátek čtvrtého věku. Rod Septimů vymřel, kolovijský vojevůdce Titus Mede II. úspěšně dobyl Imperial City (Císařské Město) a započal tak dynastii Mede. Od oslabené Říše se odtrhnuly provincie Elsweyr, Black Marsh, Valenwood a Summerset Isles (Letní ostrovy). Summerset Isles ostrovy a Valenwood , domovina altmerů a bosmerů, utvořily elfí říši pod názvem Aldmeri Dominion (Aldmerský spolek). Zakládající provincie pak přejmenovali na „Alinor“. Třicet let před začátkem událostí ve Skyrimu započal Thalmor, vládnoucí frakce Spolku, invazi do Hammerfellu a Cyrodiilu. Vyslanec Spolku předložil ultimátum vládnoucímu císaři Říše, Titovi Medeovi II., který jej však odmítnul. Tak začala „Velká válka“. Říše přestála thalmorský útok pouze tak, že souhlasila s podpisem smlouvy jménem White-Gold Concordat(Bělozlatý konkordát), smlouvy zakazující uctívání Talose na území Říše. Po skončení Velké války Thalmor pochytal a pozabíjel naprostou většinu členů frakce Blades (Čepelí), což byli císařovi osobní strážci. Hrstka přeživších Čepelí se uchýlila do ústraní a obrana císaře tak zůstala na starost elitní bezpečnostní jednotce Penitus Oculatus.

Ulfric Stormcloak (Ulfrik Bouřný háv), jarl Windhelmu (Větrný Žleb) založil frakci Stormcloaks (Bouřné hávy), která v reakci na zákaz uctívání Talose (Zakladatel Císařství, bůh The nines) započala rebelii proti Říši ve snaze odštěpit od ní provincii Skyrim. Ulfric v údajném souboji zabil někdejšího velekrále Torygga. Říše odpověděla rozmístěním Císařské legie (Imperial Legion) na území Skyrimu, aby potlačila hrozbu povstání. Stejně jako u předchozích dílů Elder Scrolls, i ve Skyrimu začíná hráč jako neznámý zajatec, tentokrát na cestě do vesnice Helgen. Hráče si totiž spletli s povstalcem Stormcloaků a čeká jej poprava. Těsně před setnutím hlavy přiletí drak, přeruší popravu a vesnici zničí. Hráč se v průběhu hry dozví, že občanská válka ve Skyrimu je poslední ze série prorockých událostí předpovězených ve svitcích nazývaných Elder Scrolls (Svitky předků), které také předpovídají návrat Alduina, Nordského dračího boha zkázy. Osud Alduinovi předurčil pozřít svět. Hráčova postava představuje posledního „Dovahkiina“, tzv. Dragonborn (Drakorozený). Dragonborn je člověk s dračí duší, bohy předurčený k odražení hrozby, kterou pro Skyrim a celý Tamriel Alduin představuje.

[editovat] Herní systém

Nelineární herní systém, v sérii Elder Scrolls již tradiční, je přítomen i v tomto pátém díle hry.[2] Hráč má možnost prozkoumávat svět pěšky či z koňského hřbetu. Ve hře je také přítomna užitečná funkce rychlého cestování do již navštívených lokací.[3] Hráč dostává úkoly od NPC postav . Díky systému třídění a zaznamenávání úkolů, tzv. Radiant Story, se úkoly mohou dynamicky měnit, aby korespondovaly s hráčovými činy a jednáním. Hráč tak má možnost přímo či nepřímo ovlivňovat budoucí úkoly, jejich podobu, a také postavy, případně jejich chování. Systém Radiant Story pak dále směřuje hráčovu interakci se světem prostřednictvím neprozkoumaných lokací a úkolů. Pokud hráč neplní zadané úkoly, může hovořit s NPC, které si mohou vyžádat hráčovu pomoc, nebo naopak nabídnout výcvik.[4] Kromě skriptovaných (předem daných) úkolů hra ještě dynamicky generuje další úkoly, díky čemuž jich má hráč k dispozici neomezený počet. Některé NPC se mohou stát společníky, doprovázet na cestách a pomáhat mu v boji.[5] Hráč se může stát členem různých frakcí, např. Dark Brotherhood (Temné bratrstvo), Companions (Družiníci) apod. Každá takováto frakce má své sídlo a nabízí určitou sadu úkolů, kterou hráč může plnit. Hospodářství měst a vesnic může hráč stimulovat dokončením speciálních úkolů, jako např. farmaření, dolování či utrácení velkého množství peněz v obchodech. Hospodářství se však dá na druhou stranu také ovlivnit záporně, a to např. paděláním účetních knih či okrádáním občanů a vylupováním obchodů.[6]

Při toulkách herním světem může hráč narazit na divokou zvěř a různé bytosti. Mnohé z nich na hráče okamžitě zaútočí. Hlavním pilířem ve hře jsou draci, jejich přítomnost ve hře značně ovlivňuje příběh, herní systém a celkový zážitek z hraní.

[editovat] Vývoj postavy

Vývoj postavy je hlavním prvkem hry. Na začátku hráč volí z několika lidských, elfích či humanoidních zvířecích ras. Každá z nich disponuje různými vrozenými vlastnostmi a vzhledem. Ve hře je celkem 18 různých dovedností, rovnoměrně se dělí mezi tři školy: boj, magie a skrývání (potažmo plížení). Hráč postupuje na další úrovně tím, že používá a trénuje dovednosti, čímž získává dostatečné množství zkušeností, které se následně promítnou v postupu na novou úroveň. Předchozí díly Elder Scrolls využívaly systém povolání, který určoval, jaké dovednosti se budou podílet na postupu na vyšší úroveň (a které naopak nikoliv). Odstranění tohoto systému ve Skyrimu umožnilo hráčům, aby se jejich postava sama přirozeně vyvinula podle toho, jaké dovednosti skutečně používají.[7] Jakmile hráčova postava dosáhne nové úrovně, hráč může zvolit tzv. perk, který je u každé dovednosti jiný. Hráč se také může rozhodnout uschovat si možnost volby perku na později.[8]

[editovat] Draci a dračí řev

Během vývoje hry byl na tvorbu draků a jejich interakci se světem vyčleněn celý tým.[9] V herním světě se hráč může setkat s rozličnými druhy draků. Generují se automaticky, což znamená, že jejich počet je nekonečný. Mohou také kdykoliv zaútočit na města a vesnice. Ne všichni draci však jsou nepřátelští, a s takovými draky může hráč vést interakci. V prvních fázích hlavní příběhové linie hráč zjistí, že je Dragonborn (Drakorozený), díky čemuž disponuje přirozenou schopností sesílat mocná kouzla zvaná dračí řevy, neboli „Thu'um“. Každý řev se skládá až ze tří slov. Síla řevu závisí na tom, kolik slov je při jeho seslání vysloveno. Hráč se může naučit celkem dvacet tři různých Thu'um, která se hráč většinou naučí v jeskyních z tzv. Word Wall. Řevy se lze zpřístupnit poté, co Dragonborn absorbuje dračí duši. Nutnost regenerace řevů omezuje jejich používání.

 

Nudné ale hra dobrá. Váš Andrei.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář