Slovensko - okolí Banské Bystrice

20. 9. 2019 – Pátek

Večer odjezd směr Slovensko – Banská Bystrice

21. 9. 2019 – Sobota

Na Slovensko do Banské Bystrice jsme přijeli cca po půlnoci. Ubytovali jsme se a šli spát.

Po „živém“ budíčku (aneb budíčku od dětí) jsme se nasnídali a vyrazili jsem do centra Banské Bystrice.

Podívali jsme se Mestskému hradu ke kostelu Nanebevzetí Panny Márie, ke Katedrále sv. Františka Xaverského a dále jsme se prošli po náměstí, kde je kašna a Černý obelisk.

22. 9. 2019 – Neděle

Předpověď počasí na dnešní den je ideální na výlet. Z Banské Bystrice ze Strieborného náměstí jedeme autobusem, který nás vyváží k hotelu Kral´ova studňa. Zde si dáváme malé občerstvení. Po občerstvení již vyrážíme směr Krížna. Jdeme po E8, Cesta hrdinov SNP. Cestou máme vyhled na Kral´ovu skalu. Z vrcholu Križna (1 574 m. n. m.) máme krýsný výhled na Velkou Fatru a Nízké Tatry.

Po nabažení se výhledů a chvilkovém odpočinku pokračujeme po E8, Cestě hrdinov SNP k Rozcestí pod Križnou. Zde se vydáváme po modré turistické značce směr rozcestí Pod Líškou a dále jdeme stále po MTZ směr Majerova skala (1 283 m. n. m.). Z Majerovy skály máme krásný pohled na městečko Staré Hory, kam i máme dojít.

Výhled pěkný, ovšem říkám si, jaká pak asi nás čeká cesta dolů. Trekingové hole jsme zapomněli doma v Čechách, Honza má Matýska v krosničce a Honzík je teprve 4 letý kluk, který nějaké km v nožkách má, ale zase ne nějak náročné.

Po nabažení se výhledů již nám začíná sestup dolů. Mé očekávání se vyplnilo. Cesta začíná hodně klesat a cesta je kamenitá. Honzík má chvílemi sestupu z Majerovi tzv. plný brejle. Asi dvakrát se nám cestou rozbrečel, že již nemůže. Na chvíli jsme si odpočinuli, Honzíka jsme nalákali na odměnu, která ho čeká za absolvování výletu a jde. V jednu chvíli ovšem moc lákání na odměnu nepomáhá. Já tedy beru Matýska v krosně na záda a Honza na chvíli bere Honzíka do náruče.

Tím, že Honza na chvíli i Honzíka poponesl, tak jsme trochu urychlili sestup za což jsem byla ráda. Také jsem si pomalu začínala říkat, už abychom byli dole nebo alespoň na lepší cestě.

Naštěstí jsme celkem za chvíli byli na lepší cestě. Jak se cesta zlepšila, tak jsem předala Matěje v krosničce zase na hrb Honzovi. Jak byla lepší cesta, tak se nám šlo přeci jen lépe. Na loudání ovšem moc času nebylo. Přeci jen již léto a dlouho světlo nebylo. Do Starých Hor jsme chtěli dojít za světla. Věděli jsme, že nás čeká ještě nějaký kus cesty dolů. Trekingové hole nám docela chybí. Trekingové hole nám jinak chybí. Nahrazujeme je alespoň klacky, které jsme si cestou našli. Jak máme fofrklacky jde se nám o něco lépe. I když říkám si trekingové hole jsou přeci jen lepší.

Jak vidíme první obydlí Starých Hor máme hned lepší náladu. Ve Starych Horách si jinak všímám stromu kolem kterého je opřeno několik klacků. My je tam také opíráme. Třeba pomohou zase někomu dalšímu. :-)

Ve městě Staré Hory naše kroky vedou na autobusovou zastávku odkud jedeme autobusem do Banské Bystrice.

Do našeho ubytování přijíždíme hezky znavení a těšíme se až se natáhneme na postel.

23. 9. 2019 – Pondělí

Počasí je horší. Na výlet to moc není. Část dne trávíme na ubytování a odpoledne se vydáváme ven. Pohybujeme se ovšem jen v Banské Bystrici.

Jelikož se chceme projít a počasí není až zas tak hrozné, jdeme na Kalvárii. Od Kalvárie je za pěkného počasí pěkný výhled na město Banská Bystrice.

24. 9. 2019 – Úterý

Počasí je celkem je pěkné, a tak vyrážíme na výlet. Jedeme do Lázní Korytnica. Bohužel v Lázních Korytnica nalezneme již jen prameny (veřejnosti jse přístupných 5 pramenů - Vojtech I., Vojtech II., Žofie, Jozef a Anton), které jsou naštěstí udržované. Dále zde fuguje plnička minerální vody.

Lázně Korytnica na mě působili jak Černobyl. Myslím, že jich je velká škoda.

Více informací o Lázních Korytnica na internetové stránce https://www.retromania.sk/cs/letopocet-1960-1969/lazne-korytnica-slava-a-pad

Po prohlídce Lázní Korytnica jsme se vydali do města Staré Hory, kde jsme si prošli část Naučné stezky Banický chodník Satré Hory. Více informací o naučné stezce naleznete na stránkách http://naucnechodniky.eu/banicky-naucny-chodnik-stare-hory/

My jsme šli jen část a zvládli jsme i s kočárkem typu golfky.

25. 9. 2019 – Středa

Počasí není moc dobré. Naším cílem je tedy město Kremnica. Zde navštěvujeme Muzeum mincí a medailí. Po návštěvě muzea jdeme přes náměstí, kde se nachází Morový sloup sv. Trojice k Uličce slavných nosů.

Dále jdeme na Městský hrad. Z věže je pěkný výhled na město Kremnica.

Ve měste Kremnica jsou i další památky, které můžete navštívit. V jeden den se ovšem vše stihnout nedá. Alespoň nám toto stačilo. Naše kroky již jen tedy vedou co místní cukrárny. Dáváme si tam kávu a kupujeme si Kremnický perník.

Pokud jinak máte na město Kremnice více času a chcete navštívit všechny muzea, která se nacházejí v Kremnici, pak si zakupte vstupenku do všech muzeí. Jinak muzea nemusíte navštívit všechna v jednom dni.

26. 9. 2019 – Čtvrtek

Den trávíme v Banské Bystrici.

27. 9. 2019 – Pátek

Opět nás to táhne na výlet. Jdeme na Strieborného náměstí odkud chceme jet autobusem do města Špania Dolina. Čekáme na autobus. Ovšem, když je čas, tak nám nějak nejede. Voláme na infolinku dané společnosti a tam nám bylo řečeno, že autobus již v zastávce byl. Nějak jsme si daného autobusu, který nás měl odvézt na výchozí bod našeho výletu, nevšimli. Odchytáváme tedy taxík a jedeme do města Špania Dolina taxíkem.

Po příjezdu do města Špania Dolina jdeme směr Šachtičky. Zde se nachází rozhledna. Je zde také horský hotel s restaurací. Zde si dáváme oběd – halušky. Po obědě se vydáváme po modré turistické značce směr Panský diél a dále do Banské Bystrice – Sásová.

Počasí moc na výhledy nepřeje. Výlet si i tak užíváme.

28. 9. 2019 – Sobota

Den trávíme v Banské Bystrici

29. 9. 2019 – Neděle

Balíme věci a odjíždíme zpět do České republiky.

Dovolenou na Slovensku jsme si hezky užili.

V případě, že byste se chtěli též vypravit do Banské Bystrice, tak vám zde uvádím oficiální internetové stránky https://www.banskabystrica.sk

Infocentrum se nachází v Banské Bystrici na Náměstí SNP. Turista tam sežene vše potřebné, mapy, informační materiály, pohledy, turistické vizitky (sběratelé turistických vizitek si přijdou na své). Obsluha informačního centra nám řekla veškeré informace kam jít na výlet.