návod 1.část
Po velice dlouhé a téměř nekonečné animaci, se konečně ocitáte v pevnosti „Kaer Morhen“, která už po dlouhé roky slouží jako základna pro „Zaklínače“ a sloužila jednak již zkušeným harcovníkům, tak se zde vedl i výcvik nových adeptů. Vžijete se do role Geralta z Rivie a po nešťastných událostech, na které si už nevzpomínáte, vás těžce zraněného našli vaši přátelé v bezvědomí kousek od zmíněné pevnosti. Jedná se o zaklínačského mistra Vesemira a čarodějku Triss Ranuneul, kteří vás odnesli do pevnosti a čekají, až se proberete a naberete nových sil, no chvíli to potrvá. Za několik dní vašeho pobytu však pevnost napadnou bandité, takže neváhejte a jakmile se ocitnete v reále, vytrhněte meč ze cvičné figuríny a pomozte přátelům v likvidaci banditů. Každý z nich má u nohou červený kroužek, který se po vašem úspěšném zásahu vyprazdňuje, jakmile se zcela vyprázdní, nepřítel se kterým bojujete umírá a ihned si vyhledejte dalšího, přičemž zásah nepřítele proveďte vždy kliknutím levého tlačítka myši, pokud ikonka vašeho meče vzplane plamenem, jen tehdy je zásah účinný. Jakmile společně pobijete všechny bandity na dolním nádvoří, vydejte se za skupinkou přátel, držte se jim v patách, zabočte doleva, utíkejte vpřed, tak se spustí animace, ve které mimo jiné obdržíte úkol probít se na horní nádvoří a tam potom otevřít vašim přátelům bránu. V reále odbočte doprava a zbavte se prvního bandity, vlevo nahoře na obrazovce máte možnost vybrat druhy zbraní a způsoby útoku, vpravo nahoře pak inventář, ukazatel denní doby a přesný čas, mapu a deník, postupně bude na obou stranách přibývat dalších možností výběru. Nyní si tedy vlevo nahoře navolte silný útok (kliknout na něj a potvrdit klávesou Y), jakmile se zbavíte bandity (znovu podotýkám, že je zapotřebí k němu přistoupit a zaútočit jen tehdy, pokud ikonka vašeho meče vzplane), odbočte doleva a poté doprava, nyní musíte stejným způsobem zlikvidovat další dva bandity, ke kterým se po chvíli připojí další. Při souboji je velice účinné měnit způsoby boje, neboť i vaši protivníci způsob boje v jeho průběhu mění. Jakmile se jich zbavíte, odbočte doleva, rozsekejte několik dalších banditů, vyběhněte nahoru po schodišti a odbočte doprava do protisměru na hradby. Pokračujte vpřed, čekají vás další souboje, nejdříve navolte rychlý způsob souboje (ikona vlevo nahoře, poté klávesa X), pobijte bandity a pak pokračujte vpřed. Přepněte se na rychlý způsob boje, rozsekejte další nepřátele a pokračujte po hradbách stále vpřed. Tak se spustí animace, v níž se zřítí část schodiště, vy se však zachráníte, v reále pokračujte na nádvoří, zde budete muset pobít několik dalších banditů. Zkuste pohnout zvonem, ale nemáte dost sil a kouzla ještě nezvládáte, zazvoňte na zvon, to ruší jednu z bestií, se kterou bojují vaši přátelé, zlikvidujte několik dalších banditů. Jděte stále vpřed, tak dojdete na prostranství k bráně, kde musíte bezpodmínečně zlikvidovat všechny bandity, jinak dál neprojdete. Jakmile se vám to podaří, přistupte k rumpálu a otočte jím, tak otevřete přátelům v animaci bránu a pohovoříte si s nimi, společně vstoupíte do pevnostiDostanete lektvary, tedy Hrom a Vlaštovku a zároveň obdržíte ponaučení, k čemu slouží a jak je použít, otevřete si inventář a oba lektvary vypijte. Následujte Leona, pobíjejte bandity, další bandity pobijte skupinovým stylem (klávesa C) a stále jděte za Leonem, tak se spustí animace a po jejím skončení se dostanete na cestu do laboratoří. Vstoupit však do nich nemůžete, vchod je chráněn magickou clonou, Leon vám však poradí, abyste použili magické znamení AARD, neboť jinak nemůžete dál pokračovat. Bohužel společně s vaší celkovou ztrátou paměti jste zapomněli i na to, jak se kouzlo AARD vyvolává. Vydejte se tedy chodbou nazpět od chráněného vstupu, na konci aktivujte Šeptající kameny, tak jste se opět naučili používat kouzlo AARD. Vracejte se tedy zpět až k magické uzávěře, před ní odbočte doprava, zde už na vás čeká Leon. Na hromadu balvanů použijte kouzlo AARD (klikněte na klávesu 1 a potvrďte pravým tlačítkem myši), tak balvany odstraníte. V následující animaci se sejdete opět se všemi vašimi přáteli, nyní se musíte rozhodnout, zda chcete jít do laboratoří, nebo půjdete s Vesemirem bojovat s Chimérou, já se rozhodla pro boj s Chimérou (varianta 2). Spustí se animace, jakmile se ocitnete v reále, vstoupíte na nádvoří plném banditů a uprostřed se nalézá i bestie Chiméra. S bandity bojují vaši přátelé včele s Vesemirem, do bojů s bandity se napouštějte, vyhýbejte se jim a utíkejte před nimi, kamarádi si s nimi poradí i bez vás. Vzpomeňte si, co vám před chvílí poradil Vesemir, bestie nesnáší hluk a vaším úkolem je tudíž zlikvidovat Chiméru. Utíkejte ke zvonu a rozezvučte ho, poté utíkejte doleva k prvnímu kotli a rovněž do něj udeřte, vlevo o kousek dál udeřte do druhého kotle. Musíte být ale rychlí, neboť po chvíli zvon i kotle utichnou a jakmile se tak stane, je Chiméra nezranitelná. Do zvonu i kotle je nutno udeřit kouzlem AARD, přičemž je nutné mít vždy dostatek energie (naplněný žlutý ukazatel energie, je pod červeným, což je vaše zdraví). Jeden lektvar pro doplnění energie máte v inventáři, jinak je třeba vždy chvíli počkat, až se energie sama automaticky doplní a to alespoň do poloviny. Dokud tedy zvon zvoní a kotle duní, je bestie zranitelná, pusťte se tedy do ní společně s kamarády (skupinovým stylem boje-klávesa C), jakmile se zvon zastaví a kotle ztichnou, musíte všechno znovu popsaným způsobem rozezvučet a znovu se pustit do Chiméry, což opakujte tak dlouho, dokud tato potvora nenatáhne paprče. Poté se spustí animace, obdržíte od Trisse elixír Puštík a zároveň i návod, jak ho použít, tento elixír obnovuje energii. Ocitnete se v hale, kde se objeví mág Savolla, sledujte pozorně tuto animace, ve které dojde ke dvěma tragediím, po přejití do laboratoře spatříte zraněnou Triss, Savolla uteče a veliký Mág rovněž, ale před tím ještě zavraždí Leona. Po skončení animace se objevíte sami před Vesemirem, cítíte se unaveni a budete vyzváni k meditaci. Klikněte tedy na ikonku vaší hlavy dole, tak na obrazovce spatříte čtyři barevné koule, představující různý čas, tedy délku vašeho meditování (podle délky vaší meditace se mění i čas a denní doba, kterýžto ukazatel máte vpravo nahoře). Od nich vpravo, jak na ně budete postupně klikat, se objeví šipky, které přetáhněte doprava, potom klikněte do středu na ikonku přesýpacích hodin a tak počne vaše meditace. V tomto meditačním módě vždy můžete nastavovat i jiné změny na vašem inventáři rozdělovat síly do jednotlivých schopností, či míchat různé elixíry.Zaklínačská laboratoř – procházení Kaer Morhenu
Jakmile se ocitnete nazpět v reále, jděte k Vesemirovi, promluvte si s ním, dá vám úkol nalézt Lamberta, který vám prozradí, jaké elixíry potřebujete sehnat, abyste mohli uzdravit Triss. Vyjděte tedy z laboratoře ven, z chodby odbočte doleva a vystoupejte po schodišti do prvního patra, jste opět v Kaer Morhenu. Vystoupejte výš, jděte do chodby, zahněte doprava a přistupte k Lambertovi, tak se spustí animace. V ní proberte s Lambertem všechny čtyři dotazy, tak se od něj dozvíte, kde jsou ukryty všechny potřebné ingredience, které potřebujete pro výrobu lektvaru, kterým musíte uzdravit Triss. V reále vstupte doleva do kuchyně, zabočte doleva, zlikvidujte bandity a po schodišti vpravo vyběhněte nahoru., nahoře vstupte do vchodu vpravo. Odbočte doleva, nyní musíte pobít větší skupinu banditů. Zkuste nový způsob boje, pokud se vám vždy naplní žlutý ukazatel energie, použijte známým způsobem kouzlo AARD a jakmile bandité padnou na chvíli omráčeni k zemi, dobijte je mečem, jde to rychle a lehce, neboť v tu chvíli se nemohou bránit před vašimi údery. Poté co se jich zbavíte, projděte do pokoje dveřmi vpravo, prohledejte všechny místnosti. Ve Večeřadle seberte z bedny Calium Equum, ve zbrojnici najdete nápoj Bílá Čajka spolu s receptem na jeho použití. Prohledávejte všechny bedny, truhlice a komody, najdete spousty užitečných předmětů, mimo jiné i předměty na doplňování vašeho zdraví, například jídlo a pití (takto prohledávejte všechny předměty na které narazíte venku i v místnostech, prohledávejte i mrtvoly pobitých nepřátel, nebudu už na tuto nutnost nadále upozorňovat). Stejnou, vám dobře známou cestou se vraťte nazpět k Lambertovi, promluvte si s ním, povězte mu, že již máte všechny ingredience pro vytvoření uzdravujícího elixíru pro Triss, tak vás pošle za Vesemirem, ten stojí o kousek dál. Pohovořte si i s ním, poví vám, co ještě potřebujete pro výrobu elixíru pro Triss a obdržíte od něj lepší meč a brnění. Nyní vyjděte dveřmi na dvůr a na nádvoří přistupte k vámi zabité Chiméře, vezměte si z ní další potřebné ingredience a vraťte se za Vesemirem zpět do tvrze, kde si s ním opět promluvte. Poté klikněte na oheň, tak počnete meditovat a můžete začít připravovat elixír pro Triss. Postup pro výrobu lektvaru je tento (musíte ale mít všechny potřebné ingredience): vejděte do meditačního režimu, klikněte na ikonku alchymie, přejdete tak na obrazovku přípravy, klikněte na elixír pro Triss, přidejte Vlaštovičník, pařát Chiméry a Kalcium Equum, nyní dejte příkaz „smíchat“ a elixír je hotov, můžete ukončit meditaci. Nyní se vraťte zpět do prvního patra, vstupte do pokoje k Triss (leží na posteli), otevřete inventář a dvakrát klikněte na „elixír pro Triss, tak se spustí animace, v níž ji elixír podáte a poté co ho vypije, tak se uzdraví. Promluvte si s uzdravenou Triss, proberte všechny možnosti rozhovoru, tak se s ní mimo jiné i pomilujete, poté co se vás zeptá, zda už můžeme jít, odpovězte, že si ještě něco musíte zařídit. Vraťte se o patro níž, promluvte si s Eskelomem, naučí vás pěstnímu souboji. Pak vyhledejte Lamberta, vyptejte se ho na vše, vysvětlí vám vše ohledně několika typů nových soubojů. Nyní můžete ještě navštívit Vesemíra, nebo se vrátit k Triss, ať tak či onak se spustí animace, ve které všichni společně pohřbíte zabitého Leona.Kapitola 1Okolí WizimyPoté, co si pohovoříte s přáteli, rozloučíte se a rozejdete se, ocitnete se sami v okolí Wizimy. Znovu se spustí animace, v níž spatříte malého kluka Alvina s Karolínou, kteří jsou pronásledováni divokými ohnivými psy, zvanými Barghesti. Oba doběhnou k bráně, jeden ze strážců bránu přibouchne, chlapec ještě branou proběhne, ale žena už to nestačí. V reále tudíž pobijte všechny zběsilé psy, poté se spustí další animace, ve které bude mít chlapec věštecký záchvat „Ithlinina proroctví“, v reále se potom o chlapce postará vaše přítelkyně Shani, se kterou proberte celkovou situaci. Nezapomeňte se jí zeptat na Salamandry, doporučí vám zajít si k místnímu knězi, získali jste i nový úkol „Ocas Salamandra“.Obydlí velebného knězeVydejte se tedy dopředu, odbočte na západ, projděte bránou a pokračujte dál po cestě. Otvírejte si mapu a tak se dobře zorientujete, musíte se dostat k jeho obydlí, neboť cesta se velice klikatí a těžko bych vám ji popisovala. Jen si dávejte pozor, ve dne totiž kněz bývá v kapličce, v noci potom doma ve svém bytě. Jestli je noc, nebo den, poznáte na ukazateli denní doby vpravo nahoře, pokud na něj zaměříte kurzor, zjistíte dokonce, kolik je právě hodin (po chvílích hodiny po půlhodinách přibývají, takže pokud potřebujete změnit denní dobu, musíte hodnou chvíli vyčkat, nebo po vstupu k velebnému knězi začít meditovat a tak změnit čas). Pokud je tedy noc, vstupte do jeho obydlí (viz zmíněný ukazatel), promluvte si s ním, „přivítá“ vás velice nepřátelsky, je rozčilený a „slíznete i jeho pár výhrůžek, nadávek i varování. V jeho domě se nalézá taktéž kniha „Ithlinino proroctví“. Nabídněte mu pomoc, zpočátku odmítne, ale proberte s ním nabídky dialogů, tak vám nakonec dá pět svíček, které máte prý zapálit, aby zmizelo kouzlo Bestie, zapálit je máte ale pouze na noc, kolem prostranství vedle cest. Jestliže se ho zeptáte na Salamandra, obdržíte i pečetní prsten „Věčný oheň“, kterým se můžete při kontrolách prokazovat a tak dokázat, že pracujete v jeho službách pro blaho obyvatel, vyrazíte z něj za příslib, že tento jeho požadavek splníte, nějaký ten peníz. Vyjděte ven, odbočte doprava a otevřete si mapu, tak zjistíte naprosto přesně, kde se kapličky nacházejí, jsou na ní označeny červenými body. Podotýkám, že musí být noc, ve dne svíčky u kapliček samozřejmě nezapálíte. Pokračujte vpřed, zastaví vás domobrana, ale poté, co se prokážete prstenem )v inventáři si ho musíte nasadit na ruku), nechá vás pokračovat v cestě. Je noc a všude velice nebezpečno, budou vás napadat Barghesti, které samozřejmě likvidujte, opět se vám při jejich likvidaci vyplatí použít nejdříve kouzlo AARD a jakmile Barghesti padnou na chvíli omráčeni k zemi, dobijte je mečem, jde to rychle a lehce, neboť v tu chvíli jsou v bezvědomí a nemohou vás tudíž napadat. Jakmile dojdete ke kapličce, klikněte na její oltář, tak si otevřete inventář a na svíčku dvakrát rychle klikněte, tak ji na oltáři zapálíte Zaklínačská laboratoř – procházení Kaer MorhenuJakmile se ocitnete nazpět v reále, jděte k Vesemirovi, promluvte si s ním, dá vám úkol nalézt Lamberta, který vám prozradí, jaké elixíry potřebujete sehnat, abyste mohli uzdravit Triss. Vyjděte tedy z laboratoře ven, z chodby odbočte doleva a vystoupejte po schodišti do prvního patra, jste opět v Kaer Morhenu. Vystoupejte výš, jděte do chodby, zahněte doprava a přistupte k Lambertovi, tak se spustí animace. V ní proberte s Lambertem všechny čtyři dotazy, tak se od něj dozvíte, kde jsou ukryty všechny potřebné ingredience, které potřebujete pro výrobu lektvaru, kterým musíte uzdravit Triss. V reále vstupte doleva do kuchyně, zabočte doleva, zlikvidujte bandity a po schodišti vpravo vyběhněte nahoru., nahoře vstupte do vchodu vpravo. Odbočte doleva, nyní musíte pobít větší skupinu banditů. Zkuste nový způsob boje, pokud se vám vždy naplní žlutý ukazatel energie, použijte známým způsobem kouzlo AARD a jakmile bandité padnou na chvíli omráčeni k zemi, dobijte je mečem, jde to rychle a lehce, neboť v tu chvíli se nemohou bránit před vašimi údery. Poté co se jich zbavíte, projděte do pokoje dveřmi vpravo, prohledejte všechny místnosti. Ve Večeřadle seberte z bedny Calium Equum, ve zbrojnici najdete nápoj Bílá Čajka spolu s receptem na jeho použití. Prohledávejte všechny bedny, truhlice a komody, najdete spousty užitečných předmětů, mimo jiné i předměty na doplňování vašeho zdraví, například jídlo a pití (takto prohledávejte všechny předměty na které narazíte venku i v místnostech, prohledávejte i mrtvoly pobitých nepřátel, nebudu už na tuto nutnost nadále upozorňovat). Stejnou, vám dobře známou cestou se vraťte nazpět k Lambertovi, promluvte si s ním, povězte mu, že již máte všechny ingredience pro vytvoření uzdravujícího elixíru pro Triss, tak vás pošle za Vesemirem, ten stojí o kousek dál. Pohovořte si i s ním, poví vám, co ještě potřebujete pro výrobu elixíru pro Triss a obdržíte od něj lepší meč a brnění. Nyní vyjděte dveřmi na dvůr a na nádvoří přistupte k vámi zabité Chiméře, vezměte si z ní další potřebné ingredience a vraťte se za Vesemirem zpět do tvrze, kde si s ním opět promluvte. Poté klikněte na oheň, tak počnete meditovat a můžete začít připravovat elixír pro Triss. Postup pro výrobu lektvaru je tento (musíte ale mít všechny potřebné ingredience): vejděte do meditačního režimu, klikněte na ikonku alchymie, přejdete tak na obrazovku přípravy, klikněte na elixír pro Triss, přidejte Vlaštovičník, pařát Chiméry a Kalcium Equum, nyní dejte příkaz „smíchat“ a elixír je hotov, můžete ukončit meditaci. Nyní se vraťte zpět do prvního patra, vstupte do pokoje k Triss (leží na posteli), otevřete inventář a dvakrát klikněte na „elixír pro Triss, tak se spustí animace, v níž ji elixír podáte a poté co ho vypije, tak se uzdraví. Promluvte si s uzdravenou Triss, proberte všechny možnosti rozhovoru, tak se s ní mimo jiné i pomilujete, poté co se vás zeptá, zda už můžeme jít, odpovězte, že si ještě něco musíte zařídit. Vraťte se o patro níž, promluvte si s Eskelomem, naučí vás pěstnímu souboji. Pak vyhledejte Lamberta, vyptejte se ho na vše, vysvětlí vám vše ohledně několika typů nových soubojů. Nyní můžete ještě navštívit Vesemíra, nebo se vrátit k Triss, ať tak či onak se spustí animace, ve které všichni společně pohřbíte zabitého Leona.Kapitola 1Okolí WizimyPoté, co si pohovoříte s přáteli, rozloučíte se a rozejdete se, ocitnete se sami v okolí Wizimy. Znovu se spustí animace, v níž spatříte malého kluka Alvina s Karolínou, kteří jsou pronásledováni divokými ohnivými psy, zvanými Barghesti. Oba doběhnou k bráně, jeden ze strážců bránu přibouchne, chlapec ještě branou proběhne, ale žena už to nestačí. V reále tudíž pobijte všechny zběsilé psy, poté se spustí další animace, ve které bude mít chlapec věštecký záchvat „Ithlinina proroctví“, v reále se potom o chlapce postará vaše přítelkyně Shani, se kterou proberte celkovou situaci. Nezapomeňte se jí zeptat na Salamandry, doporučí vám zajít si k místnímu knězi, získali jste i nový úkol „Ocas Salamandra“.Obydlí velebného knězeVydejte se tedy dopředu, odbočte na západ, projděte bránou a pokračujte dál po cestě. Otvírejte si mapu a tak se dobře zorientujete, musíte se dostat k jeho obydlí, neboť cesta se velice klikatí a těžko bych vám ji popisovala. Jen si dávejte pozor, ve dne totiž kněz bývá v kapličce, v noci potom doma ve svém bytě. Jestli je noc, nebo den, poznáte na ukazateli denní doby vpravo nahoře, pokud na něj zaměříte kurzor, zjistíte dokonce, kolik je právě hodin (po chvílích hodiny po půlhodinách přibývají, takže pokud potřebujete změnit denní dobu, musíte hodnou chvíli vyčkat, nebo po vstupu k velebnému knězi začít meditovat a tak změnit čas). Pokud je tedy noc, vstupte do jeho obydlí (viz zmíněný ukazatel), promluvte si s ním, „přivítá“ vás velice nepřátelsky, je rozčilený a „slíznete i jeho pár výhrůžek, nadávek i varování. V jeho domě se nalézá taktéž kniha „Ithlinino proroctví“. Nabídněte mu pomoc, zpočátku odmítne, ale proberte s ním nabídky dialogů, tak vám nakonec dá pět svíček, které máte prý zapálit, aby zmizelo kouzlo Bestie, zapálit je máte ale pouze na noc, kolem prostranství vedle cest. Jestliže se ho zeptáte na Salamandra, obdržíte i pečetní prsten „Věčný oheň“, kterým se můžete při kontrolách prokazovat a tak dokázat, že pracujete v jeho službách pro blaho obyvatel, vyrazíte z něj za příslib, že tento jeho požadavek splníte, nějaký ten peníz. Vyjděte ven, odbočte doprava a otevřete si mapu, tak zjistíte naprosto přesně, kde se kapličky nacházejí, jsou na ní označeny červenými body. Podotýkám, že musí být noc, ve dne svíčky u kapliček samozřejmě nezapálíte. Pokračujte vpřed, zastaví vás domobrana, ale poté, co se prokážete prstenem )v inventáři si ho musíte nasadit na ruku), nechá vás pokračovat v cestě. Je noc a všude velice nebezpečno, budou vás napadat Barghesti, které samozřejmě likvidujte, opět se vám při jejich likvidaci vyplatí použít nejdříve kouzlo AARD a jakmile Barghesti padnou na chvíli omráčeni k zemi, dobijte je mečem, jde to rychle a lehce, neboť v tu chvíli jsou v bezvědomí a nemohou vás tudíž napadat. Jakmile dojdete ke kapličce, klikněte na její oltář, tak si otevřete inventář a na svíčku dvakrát rychle klikněte, tak ji na oltáři zapálíte