Hrad Kokořín

9. 7. 2012

K hradu vede cesta do kopce z Kokořínského dola tzv. doliny a nebo shora z obce Kokořín. Hrad vás svou polohou přiměje k procházce lesem. Prohlídka hradu stojí jistě za to. Nezapomeňte vystoupat na ochoz věže a kochat se pohledem do krajiny.

OKRUH - Kokořín náves - hrad Kokořín - Kokořínský důl - Kokořínek - Kokořín náves

pěšky - ca. 5 km - vhodné i s dětmi od 4-6 let, ca. 3-5 hodin včetně prohlídky hradu

kolo - v kopci mezi Kokořínským dolem a Kokořínkem si prodké stoupání a několik schodů vyžaduje kolo spíše nosit, dá se to však zvládnout s častějšími přestávkami

Popis cesty:

Kokořín náves - Z návsi pokračujete po silnici směrem k hradu Kokořín. Za vesnicí začíná po ca. 500 m les. Na kraji lesa lze zabočit vlevo po stezce, která je v podstatě zkratkou a vede lesem přímo k hradu. Další varianta je cesta po silnici, kde vás čekají 2 překrásné výhledy na hrad.

Hrad Kokořín - 2 prohlídkové trasy

1. prohlídkový okruh - Prohlídka s průvodcem ve starém paláci, při které se dozvíte zajímavosti o hostirii hradu. V ceně vstupného je i vyhlídka z ochozů a z hradní věže.

2. prohlídkový okruh - Samostatná vyhlídka z věže.

Ceny vstupné Hrad Kokořín

děti do 15 let 40,- kč 10,- kč
prohlídka mimo otevírací dobu 120,- kč

Otevírací doba Hrad Kokořín

období od - do (začátek poslední prohlídky)
leden, únor, březen po dohodě se správou hradu
duben

so, ne - 9:00 - 16:00 hod,

všední den po tel. domluvě

květen 9:00 - 16:00 hod
červen, červenec, srpen 9:00 - 17:00 hod
září 9:00 - 16:00 hod
říjen so, ne - 9:00 16:00 hod
listopad, prosinec po dohodě se správou hradu
ZAVŘENO PONDĚLÍ A  den po státním svátku

Více informací najdete případně na oficiálních webových stránkách Hradu Kokořín: www.hrad-kokorin.cz

Kokořínský důl

Od hradu se vydejte po silnici cestou dolů do Kokořínského dola. Vyjdete u veřejného parkoviště, projdete kolem něj doprava směrem k restauraci Pobuda. Pokud někdo z vás bude hledat koupaliště, najdete ho bohužel zarostlé za zmiňovaným parkovištěm. Okolní rekreační budovy velmi zchátraly a jsou svědkem rčení, že nic netrvá věčně... Pokud budete mít chuť na pivečko, či nějakou dobrotu, u Pobudy si ho můžete vychutnat na proslunné terásce. Dále pokračujte po silnici Kokořínským dolem ve směru k autokempu, který minete po levé straně. Vpravo můžete obdivovat krásu žlutě kvetoucích stulíků bahenních v rybníku Kačírek. Sem tam tu najdete i bělostné lekníny. Kolem cesty se nachází nejrůznější chaty a penziony.

Doporučovaným zastavením na konci "doliny" je stylová Hospoda U Grobiána. Víte, že film Rebelové se natáčel právě v této "hospodě"?

Kokořínek

Varianta A: Od hospody U Grobiána se vydejte po silnici směrem k Harasovu. Po cestě můžete obdivovat skály pod Kaninou. Na konci Kokořínského dola, až minete hospodu U báby Šubrový (dobře se tu vaří), zabočte po ca. 50 m vpravo do lesa po zelené turistické trase. Cesta je poněkud strmá, budete stoupat i po "několika" schodech. S kolem je to vcelku náročný výšlap. Ke konci cesty projdete kolem skalního obydlí a pokračujete cestou vytesanou ve skalách nahoru směrem ke Kokořínu. Vyjdete u silnice, která vede doleva právě na Kokořínek (chatová oblast) a nebo doprava do obce Kokořín. Projdete kolem zámku a vyjdete u rybníčku, kterému v Kokoříně nikdo neřekne jinak než kal (ovšem žab je tu spousty).

Varianta B: Pokud máte s sebou děti nebo se vám nechce zdolávat strmý kopec z "doliny" nahoru na Kokořín, můžete U Grobiána nasednout na vláček, který vás doveze zpět na náves v Kokoříně.

Kokořín náves

Na návsi můžete obdivovat barokní sousoší Mikuláše Toletínského s ostatními světci.

TIP - nenáročná cesta:

Okruh lze začít na návsi, projít kolem zámku po zeleně značené turistické trase, za zámkem pokračujte po cestě doleva směrem dolů mezi skalami a "sešupem" dojdete dolů do Kokořínského dola. Vyjdete kousek od hospody U báby Šubrový. Poté doporučujeme zastavit se na pivo v hospodě U Grobiána, pokračovat Kokořínským dolem až k restauraci Pobuda. Od Pobudy lze vystoupat pěšky k hradu a odtud opět pěšky nahoru na Kokořín nebo lze využít vláčku Kokořík a nechat se dovézt až na náves v Kokoříně.