recenze singlu Scooter - "Bigroom blitz"
Při poslouchání nejnovější tvorby některých současných EDM interpretů mi nestačil přecházet sluch - největší šok byla deska z loňského roku "Random Access Memories" od Daft Punk, se svým pilotním singlem "Get Lucky", na němž spolupracovali s rapperem/popovým zpěvákem Pharrellem Williamsem (:-ú :-ú). Funky disco. Žádnej klasickej house ani electro house - prostě komerční shitský disco vzdávající hold Giorgio Moroderovi a podobným... Dokonce horší než David Guetta, kterej teď po dlouhý době začal konečně zase tvořit celkem našlápnutý tracky (sice se stejně laciným střídáním popových vokálových pasáží a průměrného tuctového dropu, což můžeme slyšet např. i u jeho nejnovějšího singlu "Shot me down" - v tomhle ho Avicii s "Wake me up" se zajímavou melodií a použitím vokálu zvláštně stylizovaného trochu do country, celkem kvalitativně trumfnul si myslím (ačkoliv měl sám nedávno disko-trysko exces nazvaný "Party next door" s Taio "Opruzem" Cruzem), ale furt lepší Guettovy nový tracky než ta hrůza co předvedli Daft Punk). Líbí se mi možná tak remix "Get lucky" co udělal Audio Jacker, ale to je tak všechno. Po poslechu rádiové verze tohoto songu už jsem od celého alba nic nečekala, což je dobře - vyjma světlejších okamžiků kdy se objevují náznaky kraftwerťáckého electra a experimentalu je to jeden velkej děs, kterej si ale našel obrovské množství posluchačů a slaví poměrně velký komerční úspěch - 90' a 80' "retro styl" se totiž stává čím dál víc cool záležitostí... Album je co se týká muzikantské kvality asi dobré, ale disco bylo ve své době stejně nechutně komerční jako je dneska Selena Gomezová... a vzdávat hold něčemu takovýmu? No nevím... dala bych tomu tak 1/10. Slovo "punk" v názvu tohoto uskupení se tímto stalo - stejně jako Schwarzenberg s čírem a Chris Brown nebo El'Nino v křiváku - urážkou skutečného punku (resp. myšlenky, kterou v sobě má), plivancem v xichtě všech, kterým toto něco říká a prožívají to... Je to až k pláči... Doufám, že kluci z Daft Punk dostanou zásah elektrickým proudem na probrání, a že se jejich další tvorba už v tomto duchu neponese, i když tomu moc šancí nedávám...
Pak si šel Majk Spirit sednout do poroty popíkařské pičoviny Hlas ČeskoSlovenska, Eminem začal featovat s Rihannou, našli se lidi co na události k našlápnutému electro-house fesťáku hlasovali v rámci českého supportu pro DJe P.M.C., i když se se svou kolotočářskou produkcí alá Michal David hodí možná tak na vesnické diskotéky, a Kontor začal házet ven jednu sračku za druhou (např. www.youtube.com/watch , www.youtube.com/watch , www.youtube.com/watch, www.youtube.com/watch nebo www.youtube.com/watch) - rozumějme s vyšší frekventovaností než obvykle. Říkala jsem si, co se to kurva děje... A strašně jsem se začala bát, aby se i Scooter nevrátili k discárna stylu z doby Celebrate the Nun. Nějaký sračky podobný těmhle od nich přece nechceme: www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch , www.youtube.com/watch, www.youtube.com/watch. Nějaké obavy se mezi fanoušky objevili i se změnou ve složení skupiny - DDY byl vždy přecejenom především electro house DJ a producent, a skoro všichni se shodnou na tom, že Scooter pomalejší populární house a dubstep, který předvedli na vesměs mainstreamovém albu "The Big Mash Up" zrovna moc nesedl a nehodí se k nim... I když se musí nechat, že Phil je opravdu mistr v oboru: své výborné tracky (jako třeba www.youtube.com/watch , www.youtube.com/watch , www.youtube.com/watch) vydával např. pod labelem Dim Mak nebo Oh! My God It's Techno Music! a spolupracoval např. s Fukkk Offf, se kterým si zahrál i na některých akcích. Krom toho si na různých eventech zahrál vedle takových jmen, jako např. Sebastien Leger, Matthias Tanzmann, Felix Krocher, BMG, Hardwell, Moonbootica, Cyberpunkers, Vandalism, Freemasons, Fantastic Plastic Machine nebo Future Proof (mrkni se zde: piratedeluxe.rajce.idnes.cz/DDY/). Takže jsem od začátku věřila, že ve spolupráci se Scooter dokáže udělat pořádně našlapaný vály (v jednom rozhovoru navíc řekl, že Scooter rozhodně nemají v plánu vydat electro houseové album, ačkoliv se tam nějaké ty big room prvky vyskytnou...).
Když zveřejnili poměrně nezajímavý cover prozrazující, že se bude jednat o spolupráci s komerčním rapperem Wizem Khalifou, byla jsem docela zklamaná, a zdaleka jsem nebyla jediná... Stejnou chybu udělali Scooter před 7 lety, kdy na singlu "Behind the cow" spolupracovali s Fatman Scoop, který si uprostřed tracku vystřihl naprosto nesmyslný hip hopový part. Když ještě o 4 roky dřív udělali collab s hardstyle MCm Dickem Rulesem, bylo to něco jinýho, protože šlo o člověka, který má něco společného s rave scénou, a taky to ve výsledku bylo vidět a slyšet. Oproti tomu Wiz Khalifa je přesně ten typ "rappera", kterej oblbuje masy namistrovaných pubertálních parchantů svým "swagem" a penízky se mu z toho pěkně sypou do kapsy... ani texty o hulení a sprostý slova to nezachrání. Je fakt smutný, že se už i ze Scooter stávají totální komerčáci a je jim jedno, že se řady jejich fanoušků promění z ravers na blbečky z diskoték (i když je možná ještě brzo na to házet flintu do žita...) - nejdřív X-Factor, pak ruská TV reklama a teď tohle... S přihlédnutím k názvu singlu jsem čekala horší verzi "4 AM" nebo "It's a biz", co nebude mít daleko ke Gangnam stylu.
Naštěstí to nakonec zase tak špatný není... ale má to velký ALE. Bigroomový drop je docela řízný a není vůbec špatný - řekněme nadprůměrný (trochu mi připomíná track "Acid Disco Plastic Electro" od Hampenberga), i když by se mi líbil víc s hardstylovými beaty a jinými prvky, třeba podobnými jako mají Dada life v tracku "Boing clash boom" nebo Tony Junior a DJ Ghost ve svým "Blow Up the Speakers". Melodie vysamplovaná z tracku "Sextasy" od East Clubbers už je o něco horší (preferovala bych vlastní tvorbu Scooter), ale dá se to, skladba obsahuje taky pár pěkných efektů. Ovšem části ve kterých figuruje Wiz Kalicha jsou docela špatný - to se líbí možná tak diskoškovým frajírkům. Jeho kolega Snoop Dogg (rozumějme jemu podobnej hňup) se aspoň jako MC do electro house tracků hodí jakš takš hlasově, ale toto je tuctový, nevýrazný a textově taky žádnej zázrak (yoo bitches :-D) - úplně zbytečná spolupráce, to radši mohl H.P. přihodit pár svých úžasných rýmů navíc :-D :-) (tentokrát si dal přezdívku "shotta"). Co se týče videoklipu, tak je asi nejslabší co kdy Scooter udělali. Je nudnej, lacinej a neoriginální, úplně o ničem - skákání na trampolínách a pusa Wize Khalify místo bradavky mělo být asi vtipný, což na jednu stranu trochu je, ale na druhou stranu jde stejně pořád jenom o ženský zadky a kozy... Že jsou hoši ze Scooter perverzní hovádka a mají podobný scény ve většině videoklipů je dávno známo, ale tohle je tak tupý a nijaký že to není možný. Ve spojení s tím rapem to působí dojmem že nejde o nic jinýho, než o komerční tahák... Že by bylo opravdu načase říct R.I.P. Scooter??? Možná ne - třeba zbytek nadcházejícího alba (vydání by mělo přijít někdy v srpnu) příjemně překvapí. Vždyť ani singl samotný netvoří jen radio edit. Scooter remix je dobrý - pure electro house bez jakýchkoli vokálů (ovšem doufám, že se Phil předvede i v jiné oblasti), extended verze je lehce odfláknutá - šla udělat i líp, ale budiž. Asi nejzajímavější je P.A.F.F. remix obsahující prvky acidu a dubstepu či trap. Ale úplně nejlepší je ve skutečnosti neoficiální remix od nějakého DJe Flatline: www.youtube.com/watch
Nedávno Scooter poctili svým open air vystoupením německý taneční festival Easter Rave zaměřený na hands-up, hardstyle, hardcore, a electro house či trance img16.rajce.idnes.cz/d1603/9/9292/9292189_3a607e493a5106e3b2eb243175df7e06/images/1002204_10152195920653537_812570229_n.jpg). U nás mají vystoupit společně se Steinkind 6.7. v přírodním amfiteátru v Lokti.
Komentáře
Přehled komentářů
Scooter už niekoľko rokov zaujímajú len prachy a na fanúšikov kašlú... posledný album ktorý mal "sound of the underground" a nešiel s davom rádoby house pičovin bolo "Under the Radar Over the Top", od tej doby vydávajú samé sračky. čiastočne za to môže Jens Thele ktorý do nich stále hustí... a teraz, po tom čo odišiel Rick to pôjde už len z kopca... už žiadne techno, rave, hardcore alebo trance... RIP Scooter :-( :-( :-(
ale staré pecky môžem počúvať stále ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=rbUVR-qLTvk
http://www.youtube.com/watch?v=Wi8h03OflxY
http://www.youtube.com/watch?v=SNUMfTxij-U
http://www.youtube.com/watch?v=vdVFqxHwrfI
http://www.youtube.com/watch?v=R_yfXY555OQ
Re: komercia a nič iného
(pirate.deluxe (ADMIN), 30. 5. 2014 18:07)
to bych zase netvrdila - Music for the big night out se jim docela povedlo :-). a od 5th chapter čekám něco podobnýho. podle mě se tímhle singlem podobně jako 4 AM jen snaží zviditelnit širšímu okruhu lidí aby se o nich vědělo, a zbytek alba bude zase nátěr :-). vždyť třeba "Too much silence" je naprostá pecka a "Last hippie standing" ještě větší - psytrance Scooter sedl dokonale, a to rozhodně je záležitost undergroundu. i já jsem čekala, že na začátek nové kapitoly předvedou něco lepšího, ale co už, můžem jenom doufat že to úplně neposerou - zrovna u nich by mě to dost mrzelo, protože právě oni mě paradoxně přivedli k el. hudbě a rave scéně.
o tom s tím Jensem nic nevím... a to, že odešel Rick bylo sice nečekaný, ale Philovi ještě stále věřím. uvidím až po poslechu celýho alba co bude.
máš hodně rád/a věci ze 2nd chapter že? :-) pro mě je třeba "Back to the heavyweight jam" jedno z jejich nejzásadnějších alb, ale mají tolik brutálních tracků, že nejde vybrat jenom pár nejlepších...
Re: Re: komercia a nič iného
(E.cartman, 1. 6. 2014 10:38)no jo, typičtí Češi - všichni si pořád jenom stěžujou, ať už Scootři vydaj cokoliv. když odešel Jay Frog, tak všichni nadávali, když začali dělat jumpstyle, tak se to taky nikomu nelíbilo, a teď když dělají electro, tak se to zase nikomu nelíbí, a to ještě nikdo z nich ani neslyšel celý album.... jděte se bodnout, mě se Bigroom blitz líbí :-)
Re: Re: komercia a nič iného
(Chosen One, 2. 6. 2014 20:09)
jeden track to nezachráni, ich tvorba je celkovo v posledných rokoch dosť o ničom. skôr z tých songov človek cítil, že boli urobené so zápalom a nadšením pre hudbu. dnes už len drží krok s dobou a tým čo je na klubovej scéne najviac populárne a sem tam pridajú aj niečo iné aby sa nepovedalo, ale už to jednoducho nie je ono. a staré časy už sa bohužiaľ nevráti.
ja zostávam verný tech-trancu, hardstyle a early hardcoru ;-)
Re: Re: Re: komercia a nič iného
(pirate.deluxe (ADMIN), 3. 6. 2014 22:37)
zdaleka nejde jenom o jeden track... nevím, snažím se na to dívat z té optimističtější stránky :-) neřekla bych, že jejich nadšení pro elektronickou hudbu nějak polevilo, jenom zase trochu změnili styl jako už mockrát, ale dělají to stylem, kterej se ne každýmu jejich fanouškovi líbí...
s tím Jensem je to asi pravda, ale pokud jim to tak vyhovuje... Kontor koneckonců nevydává jenom electro house
Re: Re: komercia a nič iného
(Chosen One, 2. 6. 2014 20:14)Jens je vrchní manažér Kontor a on rozhoduje, čo sa vydá a čo nie. keby Scooter zmenili manažéra a vydavateľstvo, možno by sa ich tvorba teraz uberala iným smerom, ale to oni asi ani nechcú ...
komercia a nič iného
(Chosen One, 30. 5. 2014 13:55)