Recenze: Sono - "Backyard Opera"
Nedávno u Kontoru vyšlo (rádoby) deep houseové album od Gestort aber Geil a teď tady máme další release v tomto stylu. Tříčlenná skupina Sono vydala svoje první album v roce 2001 a "Backyard Opera" je v pořadí jejich šestá placka.
Cover vypadá pěkně: silueta stromu, mající místo koruny velkoměsto. Škoda, že obsah už není tak pěkný jako obal...
První skladba se jmenuje "Here Comes the Night". Piáno, mužský zpěv --> nudnej komerční pop-house, zajímavý to je až v poslední třetině, kde se nezpívá. 3/10. "Cupid" (vyšlo i jako singl) je oproti předchozímu super, je to příjemný liquid d'n'b, asi nejlepší skladba alba - 7.5/10. "Heaven Is in Hell" je zase deep-pop-house, o něco lepší než "Here Comes The Night", ale stejně komerční... 4/10. Song "Supersonic" je víc do electro housu, disponuje zajímavými zvuky a zpěvu tam není přehršel, ale klidně by se to bez vokálů obešlo úplně - i by to tak bylo lepší. 5.5/10. Následuje "Move On". Na začátku je zvuk akustické kytary jakej znáš z romanťáren zpívaných na pláži a přesně tenhle typ skladby je to i v tomhle případě, akorát je to podkreslený beatama s efektem, aby se na to dalo trsat na letní díze na koupališti... 1/10. Šestá skladba je "Leave Me As I Am". Jenom jedno slovo: disco. Pravý a nefalšovaný. Doposlouchat nebylo v mých silách. 0/10. "Same Same Same" je konečně něco trochu lepšího, ale ne o moc... Z vokálů by bohatě stačily ty co zní v pozadí (do instrumentálky by se hodily jako pěkný oživení), lead vocals z toho zase dělají vyloženě popík s houseovými beaty - 3.5/10. "Twist In My Sobriety" má pěknou melodii a dobrý dub efekty, ale zase to celý kazí zpěv... 3.5/10.
Track číslo 9 nese název "Pressure". Na začátku zazní electro tóny, přidá se pomalejší, ale úderný breakbeat... a v závěru je z toho zas jakejsi dance-pop. Druhá půlka bez vokálů už se ovšem zase blíží liquid d'n'b a je docela zajímavá. 4/10. No. 10: "Flames Get Higher" - pop house/synth pop -> 2/10. "Too Little Too Much" je chillout (o5) s otravným zpěvem, kterej kdyby tam nebyl, tak by to i bylo docela dobrý... 3/10. Další je "Little Black Heart", ambientní liquid d'n'b, u nějž je zpěv tentokrát trochu zelektrizovaný a není ho tam nesnesitelně moc - tenhle track je jednou z mála světlých chvilek desky, 6/10. "Until the Morning Comes" je vocal deep house s tribálními prvky, který zpěv jen doplňuje, takže se to dá - 5/10. "Forever and a Day" je utahanej POP "house" - nudaaa, komerce fuj a hnůj. 1/10. Poslední skladba má název "Time"; tady bych ocenila, kdyby ty instrumentální pasáže s piánem byly delší a propracovanější, aby to byl true deep house a ne zase jenom nějakej odvar udušenej prvoplánovým zpěvem :-). 3.5/10.
Co k tomu říct, zas je to z většiny hnusný deep-disco stejně jako u Gestort aber Geil... Diskantům, kterým se líbí "Das Album", Aviciiho "Stories" nebo třeba "Random Access Memories" od Daft Punk se bude líbit i tohle, mě to rozhodně neoslovilo (něco je fakt tak strašný že jsem to ani nedoposlouchala do konce), snad jen pár skladeb co mají jakš takš něco do sebe, ale půlku alba jsem smazala. Kontor v poslední době fakt až na výjimky vydává samý sračky... "Backyard Opera" ode mě dostává 3.5/10.