Historická jízda Ečs- 19.1. 2013
Dne 19.1 jsem s mojí rodinou navštívil Depo Kačerov a poté jízdu historickou soupravou Ečs.
Sraz byl před depem Kačerov. Zde si nás převzali průvodci a my jsme se dostali poprvé do areálu depa. Poté jsme byli provedeni venkovní částí, kde jsme viděli zkušební trať, kde v roce 1972 havarovaly dvě soupravy R1 (více v článku o vozech R1) Poté jsme viděli starý svářecí vůz a koleje vedoucí k depu.
Pak jsme se konečně dostali do vyhřátého depa. To víte, bylo -4 stupně Celsia. Zde jsme viděli soupravy M1 na revizích a také ty vozy, které zrovna nebyly na trati.
Prošli jsme kolem právě odstavených souprav až k myčce, kde probíhá mytí vlaků i vysokotlakou hadicí.
Pak nastal zlatý hřeb našeho výletu: jízda historickou soupravou metra Ečs. Po nástupu do vozu nás motorový traktůrek vytáhl z depa a pak se vlak chytil sběračů a dále jel po svých.
Vjeli jsme do tunelu a zastavili jsme na točně u výjezdu z depa, když tu kolem nás projela jiná souprava M1. Ta zastavila ve stanici Kačerov a poté normálně odjela.
Projeli jsme stanicemi Kačerov, Budějovická, Pankrác a za stanicí Pražského povstání jsme viděli výhybku mezi 1. a 2. kolejí. A po projetí stanicí Vyšehrad jsme se zastavili v Nuselském mostě. Tady kolem nás projela souprava M1 a celý vlak se zakýval. Byl to zvláštní pocit.
Za stanicí I.P.PAVLOVA byla naše další zastávka. Tady jsme viděli traťovou spojku mezi trasami C-A.
Pak jsme projeli stanicemi Hlavní Nádraží a Florenc C. Za Florencem (dříve Sokolovská) jsme viděli druhou traťovou spojku, tentokrát však mezi trasami C-B. Tato spojka je jednokolejná.
Poté jsme projeli jen stanicí Vltavská a byli jsme ve stanici Nádraží Holešovice (dříve Fučíkova). Tato stanice byla od svého otevření v roce 1984 až do roku 2004 konečnou stanicí, a proto za stanicí (ve směru Kobylisy) je odstavná kolej. Dnes zde stojí jen rezervní vůz, který by byl v případě poruchy vyslán ihned na trasu. Zde ovšem také nastal čas obratu. Opět jsme projeli stanicemi Nádraží Holešovice , Vltavská, Florenc, kde jsme viděli již zmiňovanou traťovou spojku. A konečně jsme před stanicí Hlavní Nádraží, kde je vidět zaházená plánovaná odbočka pro původně zamýšlenou podpovrchvou tramvaj.
Opět stanice Muzeum, I.P.PAVLOVA a opět odbočka na trasu A, Vyšehrad a Nuselský most a stanice Pražského povstání. Zde jsme viděli opět výjezd plánováné podpovrchové tramvaje.
Teď už jen stanice Pankrác, Budějovická a Kačerov. Tady sjíždíme z hlavní tratě a již venku míříme do Depa Kačerov.
Tato exkurze se mi velmi líbila a doufám, že se vám bude líbit i můj článek.
Komentáře
Přehled komentářů
Adame, jsi báječnej a šikovnej kluk!
Stanice
(Slávek Matějka, 20. 4. 2013 11:38)To byla úžasná cesta. Tudy já nejezdím, když potřebuji jet Áčkem, tak musím přesedat u muzea. Taková zkratka by se mi líbila .-))
Báječné stránky o metru
(Maciá, 20. 4. 2013 12:19)