O černém a bílem rasismu
Původně jsem chtěl psát o tom, jak čeští neonacisté šíří pohádky o dění v Duchově, kterak oni hodní přizpůsobivý občané přijeli protestovat proti těm nepřizpůsobivým a z ničeho nic je napadla bezdůvodně policie. Pak jsem si řekl, že to snad ani nemá cenu. Těmto pohádkám věří snad jen oni samotní.
Ač si myslím o mnohém jednání policie ČR své tak přesto je jasné, že pokud na polisty někdo začne útočit dlažebními kostkami a tyčemi a bude chtít spáchat pogrom, nenechají si to příslušníci policie líbit. Kdyby přece snad náhádou, tak můžu poslat na váš e-mail pár pěkných print screenů z facebooku o tom jak psali někteří z účastníků (i organizátorů) o chystaném pogromu již před akcí.
Při čtení neonacistických komentů mě totiž napadla ještě jedno zajímavé srovnání. Srovnat asocialitu neonacistů a některých Romů.
Po rasistických luzích a hájích se šíří print screeny z rasistických skupin na FB jako "Černá síla". Ostatně i původní pozvánka na událost z Duchcova byla odstraněna kvůli tomu, že na zdi akce docházelo k obostranným rasistickým nadávkám. Pro ukázku jeden screen z "Černé síly":
Jsem antirasista. To znamená, že nebudu tolerovat rasismus ať je páchán kýmkoliv. Velká část lidi, navštěvující tyto rasistické diskuze, by si s prominutím zasložila pár facek. Pokud zde nabádají k trestné činnosti (nebo páchají jiný trestný čin - například hanobení národa, rasy či přesvědčení) tak i kriminál. Rasismus proti majoritě je stejně neospravedlnitelný jako ten opačně mířený.
Ukazujete to však na fakt, na který upozorňuji již dlouho. Dle mého názoru tyto příspěvky jsou důkazem zanedbání výchovy, slabého (nebo žádného) vzdělání a frustrace, kteří tito lidé prožívají. Jsou frustrování v jakých (příšerných) podmínkách žijí - ač mnohdy (ne vždy) si za ně mohou především sami, popřípadě jejich rodiče. Jsou frustrováni z toho, že majorita se má lépe. Rozepisovat tu různé důvody frustrace lidí žijících na okraji společnosti a hledat konkrétní vyníky by bylo samo o sobě minimálně na knihu. Důležité však je, že ta frustrace má velký vliv na chování těchto jedinců. Dalším a důležitým důvodem je ztráta identity v rámci snahy státu tyto lidi začlenit. Z toho tedy vychází, že z jejich strany se jedná o nějaký druh asociálního chování.
Zajímavý je však ale i pohled na druhou stranu barikády - na tu neonacistickou. Při bližší studii zjistíme, že i v jejich řadách se nachází mnoho asociálů. Lidé, kteří vyprovokovali střet v Duchcově patří k tvrdému jádru neonacistyckých skupin. Zábavou těchto lidí jsou například potyčky na stadionech. Když už se nemůžou servat s fanoušky soupeřova týmu, servou se alespoň mezi sebou zde a zahajlují si. České dráhy na jakýkoliv vlakový výjezd hools posílají ty nejhorší vagony co mají, protože ne jednou skončily v nepoužitelném stavu. Také zjistíme, že mnoho z těchto jedinců vyrůstalo ne v zrovna v ideálních sociálních a rodinných podmínkách a i se vzděláním to není v mnohých případech kdo ví jaký. Vyjimkou však ale nejsou ani jedinci co mají problémy se svou identitou a nenávistí k Romům s ní bojují. Znám je například případ z Kladna kdy tamní neonacista spáchal sebevraždu po tom, co se dozvěděl, že je adoptovaný a jeho skuteční rodiče jsou Romové. Dalším už ne tak tragické případy jsou zde. Na FB stránky "Cikány v ČR nechceme" jsem pak objevil například to povzdechnutí si dvou neonacistů:
Při blížším zjištění tedy vidíme, že spousta těch lidí co v sobotu bojovali na druhé straně barikády mají také problémy spíše se sebou a jsou motivováni také nějakým druhem frustrace. Nejhůř pak na tom vždy je "obyčejný" člověk, který na jedné straně je oprávněně naštván na určité dění ve svém městě, na straně druhé je však vtažen do hry neonacistů.
Já osobně při těchto pochodech budu vždy na straně těch, proti kterým je případně chystán. Nemyslím si ani z legrace, že by mezi nimi byli jen slušní lidé. Ikdyby však mezi nimi byl jen jeden slušný, nedává to právo nikomu útočit na tu danou skupinu/čtvrť/ulici/dům jako celek. I kdyby mezi nimi byli všichni "darebáci" tak tam stále jsou většinou ještě malé děti a zvířata, které za nic nemohou. I kdyby to byl útok je na dům těch "darebáků" a nebyli v něm zvířata ani děti, tak i tak od toho, aby sjednal nápravu tu je stát. Žijeme stále (s jistými výchylkami) v právním státě a stát je tu od toho, aby řešil darebáky a žádný "darebák" si nezaslouží zemřít v těžkých bolestech například po vhození "molotova kotejlu". Neuznávám trest smrti a už vůbec ne umučením.
Na závěr pár foto z Duchcova: