ZBrush
ZBrush
Program ZBrush, od společnosti Pixologic, je nástrojem na modelování 3D objektů přirozeným způsobem, velmi podobným práci sochaře modelujícího reálnou sochu z hlíny. Požadovaný tvar 3D objektu obrazně vzniká postupným nanášením vrstev virtuální hlíny na povrch základního geometrického modelu, jeho hnětením, vytahováním, vrásněním nebo vyhlazováním, ukrajováním či přilepováním dalších částí.
ZBrush je ideálním nástrojem na modelování organických modelů, u kterých není vyžadováno dodržení přesného, geometricky pravidelného tvaru. Konečný tvar 3D objektu může být posléze opatřen jedinečnou texturou malovanou štětcem přímo na jeho povrch.
ZBrush je univerzální kombinací modelovacího programu a grafického editoru. Mimo modelování 3D objektů umožňuje vytváření obrazů s prostorovými efekty ve speciálním 2.5D režimu. Předpokladem pro zvládnutí programu není předchozí znalost práce ve 3D modelovacích aplikacích, ale spíše umělecké vlohy a cit pro sochaření a malování.
- Webové stránky ZBrush:
ZBrush Feature video: