Chystá se 4. díl historie rally
9. 9. 2014
Upoutávka na 4. díl historie rally
Pokud to dobře dopadne, měl bych stihnout 4. díl knížky o historii československých rally do Vánoc. V tomto díle zpracovávám západočeské soutěže – Rallye Plzeň, Rallye Ex-Plzeň, Sedliště, Úslava Blovice, Šou Blovice, zájmové soutěže (Kramolín, Nepomuk), erzetky z této oblasti a nejvíce prostoru bude věnováno Rallye Pačejov, která patří mezi naše nejstarší doposud se jezdící soutěže. Pačejovští se mnou spolupracují při dohledávání dokumentů, takže i díky nim se mi podařilo spoustu bílých míst doplnit. Medailonky budou věnovány například Václavu Sovovi, Zdeňku Říhovi, Milanu Vacíkovi, Juraji Eölösovi, Hynku Jíchovi, plzeňskému motoristickému fotografovi Františku Liškovi a dalším. Připojuji ukázku z textu, pár fotek a titulek programů.
……Po tříleté přestávce se soutěžní posádky sjely do Pačejova v roce 1983. Informace o tomto roku začínám vzpomínkou Tomáše Drásty, který začínal se soutěžemi jako jezdec: „To jsem si šel vyzkoušet volant. Postavil jsem trabanta pro třídu A2 - 600. Dva začátečníci, dva válce, dva karburátory, 42 koní, prostě dělo. A taky se dělo. První rychlostní zkouška Horaždovice - Komušín. Start u krematoria. Čtyři zatáčky, tři těžké krizové situace a jedna těžká havárie. Naštěstí jsme skončili jenom trochu vyděšení. A pointa? Když už jsme zase popadli dech a začali mluvit, tak můj mitfára povídá: „Ale když si jel, tak to vypadalo, že to umíš!"Tehdy jsem se nad tím zamyslel a sedl jsem si raději na mitfárovskou sesli. A to mi vydrželo čtvrt století.“ Funkce ředitele se poprvé ujal Miroslav Žitník. Technická přejímka se konala v sobotu už od pěti ráno! V samotné soutěži excelovala posádka AMK Nejdek Václav Hortenský – Miroslav Orlíček se Škodou 130 RS. V absolutním pořadí vyhráli před vítěznou posádkou třídy A1 1600 Pavlem a Janem Homolkovými na voze Lada 1500 a třetí skončila nejrychlejší posádka třídy Škoda 120 LS Emil Triner – Jiří Brabec. Vladislavu Benešovi s Václavem Suchým pomohla vedle bezchybného výkonu i spolehlivost Škody 110 RC k vítězství v A2 1150. Poměrně dost vozů odstartovalo i ve třídě A1 1300, ale náročnou soutěž dokončilo pouze osm v čele s Rudolfem Kohoutem a Vladimírem Fišrem. Druhý dojel o pouhou vteřinu Václav Žatecký, třetí Oldřich Kozler, všichni s vozy VAZ 21011. Stanislav Pelc se Zdeňkem Součkem získali nejméně trestných bodů v A2 700. Další trabanty v pořadí přivezly posádky Martan – Sova a Podhajský – Běla. Většina erzet byla nová a zaujala zejména šotolinová v úseku Lažany – Jetenovice. Zajímavý přejezdový úsek čekal na posádky v okolí osady Plácek, kde dodržení trati sledovaly dvě průjezdní kontroly.
Absolutní pořadí 1983
1.
|
Hortenský - Orlíček
|
Škoda 130 RS
|
AMK Nejdek
|
2749
|
2.
|
Homolka - Homolka
|
VAZ 2103
|
PAMK Klatovy
|
2805
|
3.
|
Triner - Brabec
|
Škoda 120 LS
|
AMK Příbram
|
2836
|
4.
|
Macek - Hrdlička
|
Škoda 120LS
|
ASK Stavby Praha
|
2882
|
5.
|
Beneš - Suchý
|
Škoda 110RC
|
AMK Pačejov
|
2899
|