40. ročník (2016) - trasy

20. 3. 2016

Jubilejní XXXX. ročník pochodu „OBRATAŇSKÉ OKRUHY“ sobota 26. 3. 2016

Popis tratí:            10, 20, 30 km

Společný start ze sportovního areálu u ZŠ Obrataň. Po chodníku k silnici I.tř , kde se dáš vpravo, hned za viaduktem lokálky vlevo směr Cetoraz. V Cetorazi v Restauraci u Křížů tě čeká I. časová kontrola a obdržíš zde i razítko do svého průkazu.  Máš zde možnost občerstvení.

Zde se trasy dělí !!!

10km hned pod restaurací se dáš po silnici vpravo druhou odbočkou. Na rozcestí u hasičárny se drž vlevo, pokračuj kolem kuželny do chatové oblasti Valcha, kterou projdeš stále po cestě, kolem rybníku Mašát. Za ním se dej vlevo po zelené turistické značce, která tě dovede na hráz rybníka Kozlov. Zde opustíš turistické značení a dáš se vlevo lesní cestou do kopce, projdeš lesem až k silnici. Tuto přejdi a pokračuj kolem autobusové zastávky rovně z kopce do Hrobské Zahrádky. Drž se vlevo, na návsi projdi kolem nádrže na polní cestu, která tě dovede pod viadukt u obrataňského hřbitova. Přejdi silnici I.tř přímo a pokračuj do obce Obrataň. Zde tě čeká „hlavolam rozcestí“. Na 1. vlevo, 2. oblouk doprava, 3. nezahýbej a 4. také přímo za nosem. Když vše překonáš, jsi opět ve sportovním areálu a tudíž i v cíli. Zde tě čeká občerstvení na doplnění spálených kalorií!!!

20km hned pod restaurací sedej po silnici první odbočkou vpravo. Projdi Cetoraz (hřbitov je vpravo) rovně až nad chatovou osadu Valcha, odboč vlevo na cestu, která tě dovede na zelenou turistickou značku, mineš statek u Koubíků (opustíš turistické značení)  a dáš se vlevo do Malé rovné, cesta se stáčí vlevo pod el. vedení do kopce a dojdeš po ní nad Velkou Rovnou. Jdi vlevo na alejovou cestu na horní konec obce. Přejdi silnici a před tebou jsou modré vodárny, obejdi cíp pole vpravo a jdi starou cestou. Míjíš statek Ovčín, pokračuj po silnici do Zadní Lomné a za vesnicí se dej vpravo na Zadní Střítež, kde tě čeká II. časová kontrola v obecním Pijasu na návsi. Zde obdržíš druhé razítko a občerstvi se na další cestu! Dál pokračuj vsí a u čp.13 se dej vlevo a jdi po rozbité asfaltce přes kopec až do Pojbuk.

20km dej se vlevo p silnici, za autobusovou zastávkou vpravo, po hrázy rybníka Nový Mlýn stále po cestě mezi poli, vlevo je lesík se židovským hřbitovem, vpravo míjíš osadu Osikovec až dojdeš do Babčic. Odtud společně s 35km

Z Babčic do Vodice, „co by si kamenem dohodil“ V Babčicích se dáš vpravo směr Oblajovice, odbočka vlevo do Malešína a na Blatiny. Zelená turistická značka tě dovede až na hráz rybníka Kozlov. Směr do cíle je odtud společný pro všechny trasy.

35km dej se vpravo (hřiště po levé ruce) a pokračuj po silnici do Blatnice a dál stále po silnici. Na rozcestí (silnice Pacov – Mladá Vožice) se dej vpravo a po 50m po silnici vlevo, projdeš Obrátice a dojdeš do Smilových Hor. Zde tě čeká úkol! Rozhlédni se po návsi a napiš si, či zapamatuj: Co je vyobrazeno a napsáno na štítu domu u kostela čp. 34? Pokud již znáš odpověď, pokračuj dále obcí směr Františkov, kde přejdeš silnici směr Domamyšl, projdi Radostovice a vyraž do Bradáčova, kde se dáš na konci vlevo, stále po silnici, budeš míjet Horní Světlou (po levé ruce). Na kraji Domamyšle se dej ostře vlevo a pokračuj do Babčic odkud jde trasa společně s 20km.