Barevná přiřazení potřebám
Psychologické potřeby = červená.
Když je dítě unavené, má-li hlad, není schopné se soustředit.
Potřeba cítit se jistě = žlutá.
Pokud se dítě necítí jistě, nemůže se soustředit. Dítě, které se cítí být někým zraněné, se pak nemůže soustředit na nic jiného.
Potřeba sounáležitosti = zelená.
Snaha někam patřit, být v bezpečí. Aby ho přijala a ocenila skupina, již si zvolil.
Požadavky sebeúcty a lásky = modrá.
Důležité je to, co si o sobě myslí dítě samo. Vytváří si své vlastní hodnoty.
Potřeba pochopení života = tyrkysová.
Dospívající dítě se začne samo sebe ptát, kdo jsem co znamená žití. Malé rituály mohou pomoci při koncentraci a přitom, aby se člověk cítil dobře. Dítě je schopno soustředit se teprve potom, když si uklidí svůj stůl a postaví si na něj svou oblíbenou hračku. Pustí si tichou hudbu, sedne si rovně na svou židli a začne s nějakou jednoduchou úlohou. Toto místo soustředění nesmí být nikdy totožné s místem, kde dítě sní. Bude-li se na tomto místě pouze soustředěně pracovat, jeho podvědomí si to uloží a dítěti bude připadat pokaždé jednoduché se soustředit.
Barvy mají velká vliv na duševní náladu a na všeobecně dobrá zdravotní stav člověka, což dokázaly přesné výzkumy psychologickými studiemi. Barvy mohou životní energii stupňovat a tím podpoří zdrví a zlepší náladu. Člověk se cítí vitálnější a vyrovnanější, a tím se prohloubí dýchání, prokrvení a výměna látek jsou povzbuzeny a dochází k nesmírnému posílení.
Má-li člověk problémy s vlastní nadváhou, neměl by mít kuchyň ani jídelnu v červeném nebo oranžovém tónu.
Slunce je univerzální lék z nebeské lékárny.- A. von Kotzebue