ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PLÁN
Školní vzdělávací program "Poznávám, objevuji, učím se a chráním" je založen na integrovaném vzdělávání hrou, činnostmi a prožitky dětí a umožňuje pracovat s tematickými celky srozumitelnými dětem. Realizace spočívá v nepřímo řízených činnostech dětí a ve spontánních aktivitách. Využíváme běžné životní situace i nahodile vzniklé okolnosti a příležitosti. Zaměřujeme se především na environmentální výchovu. Ze školního vzdělávacího programu vychází třídní vzdělávací plány, které zpracovávají pedagogové a to tak, aby třídní vzdělávací plán vždy korespondoval se školním vzdělávacím programem a tak, aby požadavky a pravidla platící pro celou školu byla aplikována v konkrétních podmínkách třídy a v konkrétních skupinách dětí. Vzdělávací obsah je rozdělen na 4 období, která jsou motivována příběhy o skřítcích: Lesoňovi, Rampušákovi, Květoňovi a Všudybýlkovi. Obsahuje 10 integrovaných bloků. Sestavený vzdělávací obsah vychází nejen z očekávaných výstupů „Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání“ (dále jen RVP PV), ale také z doplňkových „Konkretizovaných očekávaných výstupů RVP PV“. Součástí vzdělávacího obsahu je také vzdělávací nabídka činností aneb „co“ pedagog dítěti nabízí, a jakým způsobem ho rozvíjí, aby bylo vycházejíc z mateřské školy vybaveno základním souborem předpokládaných vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění v další životní etapě, ve které započne systematické vzdělávání. Celé znění je ke stažení svp_ms_-_8._verze.pdf.