Čtenářský deník
Povinná četba
Povinná četba není zadána, každý čte, co má rád :-) Čtenářský deník děti píší průběžně - částečně v hodinách literatury.
Zajímavé tipy na knihy lze nalézt zde:
http://www.ctenipomaha.cz/cs/Knihy/Knihy-pro-6-9-tridu
Pro další inspiraci uvádím, jaké knihy zadala před dvěma lety v primě prof. Rešlová:
K. Čapek - Devatero pohádek
B. Němcová - výběr (minim. 5 pohádek), Babička
A. de Saint Exupéry - Malý princ
Eduard Petiška - Staré řecké báje a pověsti (zvláště Illias a Odyssea)
K. J. Erben - Kytice
A. Jirásek - Staré pověsti české
J. Žáček - libovolný výběr básní
Dobrovolné
Ezop - Bajky
Ch. Perrault - Pohádky
Bratři Grimmové - Pohádky
H. Ch. Andersen - Pohádky
E. Štorch - libovolný výběr
I. Olbracht - Biblické příběhy
R. Kipling - Knihy žunglí
Komentáře
Přehled komentářů
Pan profesor Kotlaba nesdělil přesná pravidla zápisu do čtenářského deníku. Kdyby někdo nevěděl, kudy do toho, níže jsou informace, jak by to třeba mohlo vypadat (dle zadání paní prof. Rešlové)
Způsob zapisování do čt. deníku - jeden dlouhý příběh v celé knížce
(Jana Míšková, 19. 9. 2013 21:54)
Zapisuj do kolonek AUTOR, NÁZEV DÍLA
Do kolonky DRUH DÍLA uveď, zda se jedná o román, povídku, pohádku (příp. povídkovou knihu, básnickou sbírku, soubor pohádek...)
Dále pokračuj kolonkami POSTAVY, STRUČNÝ DĚJ, HODNOCENÍ
Do HODNOCENÍ piš, zda se Ti kniha líbila a proč, které postavy Ti byly sympatické a proč, co se Ti nelíbilo, zda bys knihu četl znovu nebo ji doporučil studentům na příští rok
Příklad:
AUTOR: Christopher Paolini
NÁZEV DÍLA: Eragon
DRUH DÍLA: román
POSTAVY: Eragon, Brom, Safira, Roran...
STRUČNÝ DĚJ: Příběh začíná...
HODNOCENÍ: Kniha se mi velmi líbila, neboť...
Způsob zapisování do čt. deníku - povídková kniha, sbírka básní atd.
(Jana Míšková, 19. 9. 2013 21:45)
Přečti celou knihu
Vyplň první tři kolonky (tj. AUTOR, NÁZEV DÍLA, DRUH DÍLA)
Do další kolonky UKÁZKA napiš název jedné vybrané pohádky, povídky, básně...
Do kolonky POSTAVY vypiš postavy, které se ve vybrané ukázce vyskytují
STRUČNÝ DĚJ popisuj u pohádky či povídky, u básně napiš, jak báseň působí, co autor chtěl sdělit...
Nakonec připoj HODNOCENÍ celé knížky, zda se Ti kniha líbila a proč, které postavy Ti byly sympatické a proč, co se Ti nelíbilo, zda bys knihu četl znovu nebo ji doporučil studentům na příští rok
Zapisování do čtenářského deníku
(Jana Míšková, 29. 9. 2015 22:53)