Jdi na obsah Jdi na menu

vitame-vas-na-strankach-zakladni-odborove-organizace-letov--zastupujici-odborare-z-firmy-latecoere-czech-republic.png

logo_1005_1644955516.jpg

 

 

image002.jpg


gfbhyy0wuaer7lt.jpg

Tip na výlet 1.5. Náměšť nad Oslavou

Ve středu 1. května 2024 se opět otevřou brány náměšťského letiště. Den otevřených dveří u 22. základny vrtulníkového letectva Biskajská (DOD 2024) určený pro širokou veřejnost je organizován po dlouhé šestileté pauze způsobené neutěšenou epidemiologickou a bezpečnostní situací v Evropě.

Tato významná akce v Kraji Vysočina se těší velké oblibě. Během posledního ročníku u příležitosti stého výročí vzniku samostatného Československa se na program přišlo podívat téměř třicet tisíc diváků.

Po celý den se budou na zemi i ve vzduchu prezentovat letecké a pozemní útvary AČR s rozmanitou vojenskou technikou. Vůbec poprvé se veřejnosti představí piloti vrtulníkové základny s letovou ukázkou vrtulníků AH-1Z Viper a UH-1Y Venom, které v současné době zavádí české vzdušné síly do své výzbroje. Z letecké techniky se dále představí transportní vrtulníky Mi-171Š, záchranný vrtulník W-3A Sokol, stíhací stroje Jas-39 Gripen, L-159, transportní letouny CASA-295, L-410. Z pardubického Centra leteckého výcviku přiletí cvičný vrtulník Enstrom 480, Zlín Z-142 s Martinem Šonkou a L-39C Albatros. Kromě toho se rovněž představí vrtulník AH-1S Cobra, policejní vrtulník Bell 42 a historická letadla skupiny Red Baron.

Z armádní pozemní techniky mohou diváci na náměšťském letišti vidět například kolové obrněné vozidlo IVECO, Pandur II, LRD 130 Kajman, vozidlo Dingo nebo tank Leopard a T-72 M4CZ. Prezentovat se budou i ženijní prostředky z 15. ženijního pluku Bechyně jako je pyrotechnický robot Talon a pyrotechnický oblek EOD anebo prostředky protivzdušné obrany z 25. protiletadlového raketového pluku Strakonice.

Bohatý program doplní Univerzita obrany Brno, krajská vojenská velitelství, Vojenská Policie. V zajímavém doprovodném programu je připraveno vystoupení Vojenské hudby Olomouc a Čestné jednotky AČR, ukázka bojového umění MUSADO nebo ukázka výcviku služebních psů a dravců. Návštěvníci si mohou vyzkoušet simulátor nárazu při dopravní nehodě v režii koordinátora BESIP a těšit se mohou na závodní duo Rally Dakar Tomáš Ouředníček a David Křípal s jejich závodní Toyotou Hilux GR T1+.

Letiště se pro armádní příznivce otevře v 9:00 hodin a bude uzavřeno v 16:00 hodin. Den otevřených dveří oficiálně zahájí velitel 22. základny vrtulníkového letectva brigádní generál Rudolf Straka v 11:30 hodin, následuje hromadný průlet vrtulníků H-1, Mi-171 a letounů JAS -39 Gripen.

Občerstvení bude zajištěno v areálu letiště, stejně tak parkování uvnitř areálu a na přilehlých plochách u obce Sedlec a v kasárnách Vícenice
Zdroj: https://www.kudyznudy.cz/akce/letiste-namest-nad-oslavou-den-otevrenych-dveri


Boeingu upadla ve vzduchu nouzová skluzavka. Zatím ji nenašli

 
Série technických problémů letadel amerického výrobce Boeing nebere konce. V pátek se musel krátce po startu vrátit na letiště v New Yorku stroj společnosti Delta Airlines, protože mu ve vzduchu upadla nouzová skluzavka.

Letadlo typu Boeing 767-300 mířilo se 176 cestujícími a sedmičlennou posádkou na palubě do Los Angeles. Asi půl hodiny po vzletu z mezinárodního Letiště J. F. Kennedyho zaregistrovali piloti neobvyklý zvuk poblíž pravého křídla a následně vibrace.

„Máme indikaci, že jedna ze západek je otevřená. Začínáme na pravé straně vibrovat. V tuto chvíli stav nouze zatím nevyhlašujeme, ale chceme se co nejdříve vrátit na Kennedyho letiště,“ hlásil kapitán podle záznamu, z nějž citoval server ABC7.com.

„Znělo to, jako by něco narazilo do boku letadla. Něco nebylo v pořádku. Všichni jsme se na sebe dívali a věděli jsme, že to nevypadá dobře,“ popsala později své pocity cestující Ayoka Lucasová.

 

Po bezpečném dosednutí v New Yorku hned první inspekce ukázala, že se za letu uvolnila nouzová skluzavka umístěná poblíž pravého křídla. Tu se zatím nepodařilo nalézt.

„Není nic důležitější než bezpečnost našich klientů. Posádky společnosti Delta absolvují rozsáhlý výcvik. I v tomto případě personál dodržel předepsaný postup a vrátil se na letiště,“ uvedl mluvčí letecké společnosti. „Oceňujeme jejich profesionalitu a trpělivost našich zákazníků, kterým se zdržela cesta,“ dodal.

Po přistání pasažéři přestoupili na jiné letadlo a odstartovali do Los Angeles s tříhodinovým zpožděním, zatímco 33 let starý boeing podrobili inspektoři důkladné kontrole a vyřadili jej z dalšího provozu. Incident vyšetřuje Federální úřad pro civilní letectví (FAA).

Média připomněla, že páteční událost je dalším v řadě technických incidentů letadel typu Boeing. Letos v lednu se uvolnila část trupu a okno zbrusu nového letounu Boeing 737 MAX 9 společnosti Alaska Airlines ve chvíli, kdy byl stroj ve výšce pěti tisíc metrů.

V březnu Boeing 777 ztratil po startu kolo, které při dopadu na zem poškodilo několik aut. Před několika týdny se Boeing 737-800 musel krátce po vzletu vrátit, když se uvolnil kus kapotáže motoru.


Ženy v Česku si průměrně vydělají asi o čtvrtinu méně než muži. Průzkum ukázal proč

Za měsíc si ženy v Česku vydělají v průměru o 28 procent méně peněz než muži. Největší rozdíly mezi výdělky mužů a žen jsou v Praze, nejmenší na Vysočině. V Evropě zaznamenává nejmenší rozdíl Slovinsko, nejvyšší pak Polsko. Vychází to z údajů portálu Platy.cz, které zveřejnil v tiskové zprávě.
 
Ilustrační foto
 

Průměrné měsíční ohodnocení včetně odměn či 13. platu je podle dat portálu 61 256 korun u mužů, v případě žen je to 44 259 korun. Z analýzy portálu také vyplývá, že s počtem odpracovaných let se rozdíl v platovém ohodnocení zvyšuje.

Pokud ženy pracují jeden rok a méně, vydělají si měsíčně v průměru o pětinu méně. Pokud mají šest až deset let pracovních zkušeností, zvyšuje se rozdíl o deset procent, což je více než 20 tisíc korun.

Rozdíly ve mzdách a platech se přitom zvyšují i v meziročním srovnání. Z mezinárodní studie, na níž se podílela i socioložka Alena Křížková z Národního institutu SYRI a Sociologického ústavu Akademie věd ČR vyplývá, že za rok 2022 dosáhl celkový rozdíl v ročním výdělku mužů a žen v Česku 24 procent.

Ohodnocení mužů bylo vyšší i při porovnání výdělku na stejné pozici, a to o 12 procent. Mezinárodní tým vědců zkoumal rozdíly v odměňování mužů a žen ve věku 30 až 55 let v 15 zemích.

Proč mají ženy průměrně nižší platy?

Portál Platy.cz za hlavní důvody mzdové nerovnováhy uvádí to, že ženy často pracují v oblastech, kde jsou nižší výdělky. Jedná se například o školství či administrativu, které patří na základě dat portálu mezi deset nejhůře placených oblastí.

Muži více zastávají pozice, které patří mezi nejlépe placené, například management informačních technologiích nebo management firem a organizací.

Výdělky žen podle portálu ovlivňuje také mateřská dovolená, rodičovská dovolená, nižší sebevědomí při vyjednávání o vyšší mzdě v zaměstnání či při diskusi o mzdovém ohodnocení na pracovním pohovoru.

V porovnání se sousedním Slovenskem je na tom Česko v odměňování mezi muži a ženy o necelé čtyři procentní body hůře. Oproti Polsku, kde ženy vydělávají v průměru o 36 procent méně než muži, je na tom Česko o osm procentních bodů lépe.

Nejmenší rozdíl uvádí data ve Slovinsku, a to 12,6 procenta. Rozdíl menší než 20 procent ve výdělcích mužů a žen je i v Chorvatsku, Estonsku a Maďarsku.


 

Letadla 787 a 777 mají vážný problém, bije na poplach inženýr Boeingu

 
Americký Federální úřad pro letectví (FAA) vyšetřuje varování inženýra Boeingu, který tvrdí, že části trupu letounu 787 Dreamliner jsou k sobě nesprávně připevněny a mohly by se během letu po několika tisících cestách rozpadnout. Muž jménem Sam Salehpour, který u firmy pracuje více než deset let, objevil podle svého tvrzení problémy i při montáži dalšího širokotrupého letadla - Boeingu 777.
Foto: Mic Smith, ČTK/AP

Boeing 787-10 Dreamliner. Ilustrační foto

Boeing přitom odmítá, že by hrozilo bezprostřední nebezpečí. Možná dlouhodobá rizika prý nyní pečlivě prověřuje. O případu jako první informoval list The New York Times (NYT), úřad FAA následně potvrdil, že stížnost podanou letos v únoru prověřuje.

„Nedělám to proto, že bych chtěl poškodit Boeing. Ale protože chci, aby uspěl a zabránil nehodám,“ řekl podle stanice CNN v úterý Salehpour. Problémy podle něj pramení ze změněného způsobu montáže a spojování velkých částí trupu letadla. Různé části trupu jsou dodávány od různých výrobců, kvůli nepřesnostem však do sebe přesně nezapadají, tvrdí inženýr.

 

Jak srovnat nepasující díly? Skákáním

„Doslova jsem viděl lidi skákat po kusech letadla, aby se srovnaly,“ řekl Salehpour. „Skákáním deformujete díly tak, aby se otvory dočasně srovnaly… takhle se nestaví letadlo,“ řekl inženýr Boeingu.

 

Ten si zároveň postěžoval, že poté, co na problém upozornil, byl prý ze msty přeřazen z výroby letadel řady 787 na řadu 777.

I tam prý Salehpour objevil problémy se srovnáváním částí trupu letadla a zaznamenal tlak na inženýry, aby odsouhlasili to, co ještě nezkontrolovali. Celkově se problémy mohou týkat více než čtyř set kusů Boeingu 777 a tisícovky Boeingů 787, řekl inženýr.

Foto: Profimedia.cz

Montáž Boeingu 787 ve americkém městě North Charleston. Ilustrační foto

Boeing připustil změnu ve výrobním procesu, podle mluvčího společnosti Paula Lewise však rozsáhlé testy vyloučily, že by věc představovala „bezprostřední bezpečnostní či letový problém“.

„Naši inženýři nyní dokončují komplexní analýzu, aby zjistili, zda může existovat problém dlouhodobého opotřebení v jakékoli oblasti letadla,“ dodal Lewis. „Takový problém by ale řadu let v provozu nenastal, pokud vůbec někdy. Proto na tým nespěcháme, abychom mohli zajistit, že analýza bude komplexní,“ dodal mluvčí Boeingu.

V následném prohlášení ještě firma uvedla, že strojům 787 i 777 „plně důvěřuje“. Firma dodala, že „tato tvrzení o strukturální integritě 787 jsou nepřesná a nezohledňují komplexní práci, kterou Boeing pro zajištění kvality a dlouhodobé bezpečnosti letadla učinil“. Společnost také vzkázala, že zaměstnance k upozorňování na možné problémy naopak vybízí a nijak se jim za to nemstí.

Další problém v řadě

Pro Boeing je to každopádně řada v sérii nepříjemných událostí. Úřad FAA už počátkem roku nařídil dočasné uzemnění strojů novějších Boeingů 737 Max, když letadlu společnosti Alaska Airlines krátce po startu z Portlandu upadl boční panel trupu a letecký úřad od té doby prověřuje několik dalších incidentů.

Foto: J. Scott Applewhite, ČTK/AP

Odcházející šéf Boeingu David Calhoun

Společnost se zatím chystá na velké změny ve svém vedení. Generální ředitel Dave Calhoun minulý měsíc oznámil, že do konce letošního roku rezignuje, přičemž ředitel divize komerčních letadel Stan Deal skončil ihned.

Salehpourovi se nyní dostane slyšení i v americkém Kongresu, kde by měl promluvit 17. dubna. „Opakovaná šokující obvinění o výrobních selháních Boeingu poukazují na otřesnou absenci bezpečnostní kultury a praktik – kde je zisk upřednostňován před vším ostatním,“ citoval NYT v této souvislosti šéfa senátního výboru pro domácí bezpečnost, demokrata Richarda Blumenthala.

Také letecký úřad FAA dal najevo, že obvinění nebere na lehkou váhu. „Tohle pro Boeing nebude takové jako obvykle,“ vzkázal šéf FAA Michael Whitaker. „Musí se zavázat ke skutečným a hlubokým zlepšením. Uskutečnění základních změn bude vyžadovat trvalé úsilí vedení Boeingu a budeme je volat k odpovědnosti na každém kroku,“ dodal.

 

 

Postup pro získání digitálního členského průkazu
 

karta-clena.jpg

 

 

Poskytnout svůj e-mail Odborovému svazu KOVO

Nejlépe tak učiníte u předsedy základní organizace. E-mail vám doplní do systému TREWIS k vaší přihlášce.

 

Aktivační e-mail k digitálnímu členskému průkazu Odborového svazu KOVO

V pravidelných dávkách jsou zasílány změny. Z e-mailu tvojekarta@passmachine.cz v nejbližší aktualizační dávce (2x do měsíce) obdržíte e-mail s odkazem na stažení Vašeho personalizovaného členského digitálního průkazu.

 

Instalace průkazu Odborového svazu KOVO


Po odkliknutí odkazu na mobilu, nebo tabletu lze členský průkaz nainstalovat u Androidu do Google Peněženky nebo Portmonky a u iPhone pak do Apple Peněženky.

Celý návod naleznete v časopise KOVÁK č. 12/2023 na str. 4.

Samotná digitální karta se aktualizuje sama, není zapotřebí hlídat aktuálnost aplikace.

 


S odbory POŘÁD ONLINE

Chcete být ve spojení s největším odborovým svazem v zemi?
Chcete být pravidelně informováni o novinkách z odborů?

Nainstalujte si naši aplikaci KARTA PŘÍZNIVCE OS KOVO

(Pokud jste již členem a poskytli jste do přihlášky e-mail, v nejbližší době vám dorazí personalizovaná aplikace s funkcí DIGITÁLNÍHO PRŮKAZU)

 

digitalni-karta-priznivce-odboroveho-svazu-kovo-image.png

 

os_kovo_plakat_stavkova_pohotovost.jpg


 

 

letak-zivelni-pohromy-2023.jpg

 


 

nabor-letak-os-kovo-01.jpg


 

 

NABÍDKA PRO NAŠE ČLENY

 

zoo-praha-2-.png             kino-150.png              t-mobile-1-.png

zubar.png             nase-bonusy.png           benefity.png

 

 

  VÝHODY ČLENSTVÍ V ODBORECH

 Odbory v čele s ČMKOS významně ovlivňují v České republice růst platů a mezd. Bez vlivu kolektivního vyjednávání, které mohou realizovat pouze odbory, by byly příjmy českých zaměstnanců nižší. 

 

  • Statistika hovoří jasně: ve firmách, kde působí odbory, jsou tarifní mzdy zaměstnanců v ročním vyjádření průměrně až o 50 tisíc korun vyšší.

  • Jen členky a členové odborů mají nárok na bezplatné právní poradenství, včetně zastupování v pracovněprávních soudních sporech.

  • Vytváření pracovního prostředí, které nebude ohrožovat zdraví zaměstnanců je prioritou odborů.

  • Jen odborová organizace má právo uzavřít se zaměstnavatelem kolektivní smlouvu.

  • Odborové organizace a odborové svazy nabízejí svým členům řadu dalších různých výhod (např. výhodné pobyty v rekreačních zařízeních, příspěvky na kulturu, péči o zdraví atd.).

  •  

zavozem.jpg

Portrét

Poslední fotografie

AKCE PRO VÁS

29.4. - 30.4. Letiště plasy u Plzně - https://www.denvevzduchu.cz/

Kalendář

Počasí

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Vtip dne

Statistiky

Online: 4
Celkem: 219087
Měsíc: 3690
Den: 71