Dopis pro rodiče č. 5
Milí rodiče,
naše třída nasbírala 316 kg starého papíru, nejvíc z nás přinesl Vašík Marhold – 89 kg. V celkovém množství mezi třídami jsme se moc nevytáhli, ale třeba se nám s kaštany a žaludy bude dařit lépe (zatím to tak máme pokaždé J). Připomínám, že je můžete nosit do mezipatra v naší budově, kde je připravena plachta, na kterou je vysypávejte. Mně přinesou děti lístek s kilogramy, zvlášť kaštany, zvlášť žaludy.
Po celý uplynulý týden byla naše škola pod drobnohledem inspektorů z České školní inspekce. Naši třídu navštívila paní inspektorka hned první den inspekce na pátou vyučovací hodinu – prvouku, při které jsme pracovali ve skupinách na plakátu o řece Vltavě. Hodnotila nás pozitivně, všímala si, že děti jsou komunikativní, zvyklé na tento typ práce již od 1. třídy a pracovité.
Ve středu jsme svá díla o řece Vltavě prezentovali zbytku třídy, krátká videa jsou pro vás na youtube, odkazy najdete na stránkách třídy. Na konci prvouky pak říjnová skupina dostala prostor pro připravené aktuality z dění v obci. Měli jich mnoho, každý mluvil o jiné, bohužel všechny zajišťovala Valča. Znovu jsme si vysvětlili, jak je potřeba tento úkol plnit, takže příští týden se už určitě zapojí celá skupina.
V neděli se těším na první společné rodičovské setkání od 9:30 do cca 12:00 u nás ve třídě.
Po skončení tohoto týdne by děti měly zvládnout:
Český jazyk
- Vytvořím s daným kořenem slova příbuzná.
- Odliším slovo příbuzné od jiného tvaru slova.
- Vyznačuji ve slovech příbuzných předponovou část, kořen slova a příponovou část.
- Vymyslím a správně napíši požadovaný druh věty.
- Bezchybně přepíši příběh o zubu a připravím jej k vystavení.
- Dokončím úkol o postavě detektiva a podle zadaných kritérií jej sdílím s kamarády.
Matematika
- Vysvětlím rodičům postup indického násobení.
- Orientuji se v rodokmenu.
- Při řešení hadů sleduji směr šipek a znaménko, abych věděl(a), jestli sčítám nebo násobím.
- Znázorňuji si jízdu autobusem, abych správně doplnil(a) do tabulky.
Anglický jazyk
- rozumím slovíčkům z 5. lekce (čísla)
- zeptám se kamaráda na počet (How many?) a na číslo (What number?)
Prvouka
- spolupracuji aktivně na tvorbě plakátu o Vltavě
- podle stanovených kritérií prezentuji se svou skupinou řeku Vltavu
- zapíši si alespoň tři informace od ostatních skupin do zelených desek
Co nás čeká v příštím týdnu:
ČJ - učebnice str. 30–33, pracovní sešit str. 16-17; dílna psaní – příběh o obrovi (příprava osnovy)
ČT - dílna čtení – vlastnosti detektiva, čtenářská strategie Sledování porozumění
M - učebnice str. 19-21, pro práci navíc pracovní sešit str. 16-17
Prv - voda – potoky ve Vraném, vlastnosti vody
AJ - 6. lekce, učebnice str. 14-15
Od příštího týdne je v úterky místo bruslení tělocvik a ve čtvrtky výtvarka a pracovka. Kdo ještě nemá potřebné pomůcky ve skříňce nebo v kufříku ve třídě, doplňte.
Katka Vrtišková