Jdi na obsah Jdi na menu
 


3. SUBREGIONÁL **POLNÍ DEN** 2013 OL3Y JN69JJ

23. 11. 2014

  

 

  Letošní Polní den pro mne začal v pátek ráno. Zabalil jsem krosnu a autobusem č.251 vyrazil směr Hlavní nádraží (tedy přes Klánovice a Masarykovo nádraží) na rychlík do Domažlic. Můj obvyklý spolujezdec Standa OK1AGE se totiž na kopec vypravil už v úterý. Krátce před polednem mě Dušan OK1DC vyzvedl v Domažlicích a přes zastávku v místním supermarketu (nákup nezbytného proviantu) a u Dušana v Draženově (doložili jsme 2 pytle uhlí, aby auto nejelo na horu poloprázdné), jsme před jednou zaparkovali před naší kontestovou boudou na Čerchově.

Standa OK1AGE, Pavel OK1VEI, Béďa OK1UDI a Pavel OK1FFW jsou už na místě. Chvíli po nás doráží i Palo OK1CRM a tak jsme zatím všichni komplet. Po krátkém vítacím ceremoniálu a doplnění něčeho do žaludku se rozbíháme a začínáme dávat dohromady anténí setup. Jsme sehraní, každý ví co má dělat a tak je za pár (asi dvě) hodin všechno na místě a změřeno. 4če na TA19 necháváme v parkovací poloze, do plné výšky půjde až v sobotu.   

 

 

Stavění probíhalo za příjemného sluníčka a úplně v klídku. Stihli jsme  absolvovat i  instruktáž od Pala OK1CRM .

 Tak jsme mohli už odpoledne testovat jak a kam to chodí. Aktivita nebyla moc veliká. Na moji výzvu přišlo několik PA a tradičních I. Majáky také nevykazují nějakou větší anomálii v podmínkách šíření. Nejdelší je slyšet  F1ZAW v JN26. Prosíme blízké stanice o posouzení signálu - vypadá to dobře, nikdo noc nenamítá. Na CLX  ze spotů vyplývá, že to chodí od severu k jihu podél Atlantiku. Pan Hepburn bohužel ukazuje, že se tropo podmínky jihozápadu OK asi vyhnou - což se při závodě potvrdilo. Palo CRM nám během odpoledne připravil nový kulinářský zážitek v podobě v remosce pečeného pořádného kusu libového bůčku a tak po dobře odvedené práci můžeme zasednout k bohatýrské večeři. Pavel OK1FFW odjíždí vyspat se domů a my pokračujeme v hodnocení 2. subregu a probírání strategie na zítřek. Pozdě večer doráží zpět Pavel VEI, který si odskočil do Stříbra pro nové pásmo 76GHz. Uvidíme jak dopadneme ze 70cm z garáže.

Sobota: Počasí se drží a my se probouzíme do prosluněného rána. Doráží poslední člen týmu Pepa OK1AY s tradičním hrncem dršťkové polévky a plechem jablkového koláče. Hlady tedy rozhodně nebudeme. To má  ještě Palo v lednici naložený další kus vepřového do remosky. Vrátil se i Pavel 1FFW, přivezl "Kecala", kterého zkoušíme zapojit. Projevuje se nepříjemná "závada" v nakmitávání VF do mikrofoního kabelu, na kterou nás hned někdo upozorňuje. Nakonec, po vícero pokusech, radši kecátko odpojujeme. Definitivně zjišťujeme, že se do garáže, odkud jezdí OK1KHI 70cm, nedostaneme. Na jejích vratech přibyl zámek od kterého se nedaří sehnat patřičný klíč. On air začala být i jedna nedaleká stanice. O její aktivitě jsme věděli hned. Slyšeli jsme spletry po celém pásmu. Palo volá klukům z OK1KDO na blízký Vavřinec, jak jsou na tom oni s poslechem oné stanice. Je prý hodně široká, ale spletry po celém pásmu nezaznamenávají. Že by byla "závada" na naší straně? Nakonec se to ukázalo. Při zapnutém LNA u čtyřčete na TA19 se stanice rozprskala po pásmu, po vypnutí LNA a na ostatní anténní systémy je to OK . Závada je na naší straně a LNA se bude zapínat/vypínat podle momentální situace. Naše RX cesta vypadá takto: KV TRX - transvertor od fy SSB Electronic - společný LNA s AFT + vstupní filtr + po 1dB přepínaný atenuátor 0 - 15dB. Většinou je nastaven útlum asi 6db, který se dá vzhledem ke QRM a průběhu situace na pásmu měnit. Následuje přepínač RX antén. 2 systémy mají vlastní LNA u antény. Čtyřče za věží a to na TA19tce. Všechny 3 předzesilovače se dají jednotlivě vypnout na ovládacím panelu seqenceru. Ale zpět k průběhu soboty. Pomohli jsme Pavlovi VEI vynosit všechnu UHF bižuterii na Kurzovu rozhlednu, vytočili TA19 do plné déky a Palo nainstaloval počítače k vedení deníků. Vzhledem k eliminaci chyb vedeme online záznam dvojmo a pokud se pánové se sluchátky neshodnou,  nebo si jeden z nich není jistý, operátor si to nechá zopakovat od protstanice (pokud to jde). Rozdal jsem pár bodů do PDM, ale podmínky se zdají pořád podprůměrné. Začátek závodu se blíží. Na kopec doráží jeden z mladíků z OK1KDO. Palo OK1CRM ho pozval, aby se trochu rozkoukal a třeba se příště zapojil do kolektivu naplno. 

Kontest rozjíždí jako obvykle Palo tentokrát s novou posilou z OK1KDO. Usazuje se na kmitočtu 144.348. První zavolal I4BME. 58 QSO a 15k bodů s průměrem 262km je nejslabší začátek za posledních několik závodů. Chodí jih, jihovýchod a východ. Neděláme vůbec QSO na západ a jen 19 blízkých OK stanic. Další hodinka přinesla 68 QSO a 16k bodů. Nastupujeme se Standou AGE do druhé dvouhodinovky. Stále chodí JV a na západě mrtvo. 60/42 QSO a 18/12k bodů. Po nás přicházejí Pepa 1AY s Dušanem 1DC. K JV přibýva V a 2x UR jsou v logu. 47/42 a 18/18,5 k bodů jsou dobrým přínosem. V té době zjišťujeme, že OK7O mají o skoro 90 QSO víc, také OL7C a OK1KRG jsou před námi. Nastupuje Palo 1CRM a Pavlem 1FFW. Začíná chodit sever.  Daří se jim vůbec první LY z Čerchova. LY2WR z KO24 a 985km je v logu . 46/31 QSO a 14,5/12k bodů.

Neděle: Nastupujeme zase se Standou. Na ON4KST sledujeme, jak OZ a PA stanice dělají G a F i EA stanice. Na Čerchově pořád NIC. Jen ten sever se otevírá stále víc a víc, ale není tam moc stanic. Volá OZ5GX a když zapisuji lokátor JO57 nechám si ho pro jistotu zopakovat. Ten OZ nonšalantně říká jo JO57xx, co se divíš. Poděkuji za 903km dlouhé QSO a vzápětí volá LA0BY/P silou S9. JO38 a 1028km se stává na dlouhou dobu ODXem. Maják OZ7IGI je tou dobou směrovatelný asi 90 stupňů silou S9. Ale za 40 minut je zase v normálu. 34/23 QSO a 13/8 k bodů je výsledkem naší dvouhodinovky. Rate jde jako obvykle dolů. I když pod 10 QSO v hodině neklesá. Ráno volá ještě LA6LCA z JO59 a stává se naším ODXem - 1100 km. Zavolal i OZ4VV z JO46, ale to bylo z dx-ů všechno. Sledujeme, jak OK stanice ze severu dělají G stanice, ale přes mnohé pokusy o SKED na ON4KST se do G daří jen John G4SWX z JO02. Nejlíp (vzhledem k jejich poloze) to asi chodilo OL7C z Krušných hor. Chybí také množství QSO do F. Loni jsme dělali 36 F stanic, letos jen 6 !!!! a jen z blízkých lokátorů 38 a 27. 7x OZ a 2x SM stanice je bodově nedokáží nahradit. Nevím co se dělo, jestli to tropo z F nenutilo tamní stanice točit antény do OK? Nám tak chybí 30 QSO a 20k bodů!! Náskok OK7O se nám stáhnout nepodařilo. Kuriozitou je, že jsme několik posledních hodin kontestu jeli asi 25 kHz od sebe. Kolem nedělního oběda zavolala jedna stanice. Co prý jsme dělali s rigem, že posledních 10 minut produkujeme šum po celém pásmu. S rigem jsme nic nepodnikali, Standa OK1AGE si šel poslechnout na TRX v kuchyni jak vypadá signál. Žádný šum neslyšel. Zavolal i Honza OK1XFJ z Dyleně. Rozdal body a posoudil signál jako dobrý. Pokračujeme v pravidelném střídání směn, podmínky na západ pořád nic moc. Děláme nebývale mnoho 9A, víc YO i YU. Poslední dvouhodinovku zvládají Dušan 1DC a Pepa 1AY. Nakonec se v logu ocitlo 772 QSO. Bourání antén proběhlo zase za svitu sluníčka a docela rychle. První odjíždí Pepa 1AY, já tentokrát jedu až v pondělí ráno vlakem.                        

 _________________________________________________________

Takhle to celé dopadlo:

Značka : OL3Y
Contest :    Polni den 2013
Datum   :    2013/07/06
QTH      :    ČERCHOV
WW Lokator : JN69JJ
Nadm. výška:  1042m
Pásmo   : 144 MHz
Kategorie: Multi
LOG  : Atalanta Locator ver. 12.24b



Předběžný součet bodů: 263.620


ODX : LA6LCA v JO59FE na 1 100 km

Pocet DXCC : 23
DXCC :296xDL ( 84900)   190xOK ( 35534)    50x I  (25749)      
           46xOM ( 20661)      32x9A ( 17074)       29xSP (13232)      
            22xS5 (  8823)       21xOE (  4403)       14xHB (  5975)      
             13xPA(  7784)       12xHG(  6079)       11xYU(  8313)      
             7xON(  4165)        7xOZ(  5139)        6xF (  3205)      
             4xUR(  3074)        4xYO(  3254)        2xLA(  2129)      
             2xSM(  1369)        1xE7(   553)        1xG (   856)      
             1xHB0 (   350)        1xLY(   985)      

Pocet WWL  : 101
WWL : 53xJO70   39xJN69   35xJO60   29xJO50   28xJN79   27xJO51  
             27xJN89   26xJO31   20xJN68   19xJN99   19xJN58   18xJO61  
             18xJN88   17xJN75   15xJN98   14xJO80   14xJO30   14xJN59  
             14xJN54   13xJO62   12xJN48   11xJO41   11xJO40   11xJN76  
             11xJN49   10xJN65   10xJN55    9xJO90    9xJO71    9xJO42  
              9xJO32    9xJN97     9xJN47    7xJN95    7xJN85    7xJN67  
              6xKN08    6xJO72    6xJO53    6xJO52    6xJN37    5xJO21  
              5xJN94    5xJN86     5xJN63    4xKN09    4xJO44    4xJO43  
              4xJN78    4xJN57     3xKN18    3xKN05    3xJO73    3xJO65  
              3xJO33    3xJO23    3xJO22    3xJO20    3xJN87    3xJN77  
              3xJN74    3xJN66     3xJN64    3xJN56    3xJN45    3xJN39  
              3xJN38    2xKO00    2xKN17    2xKN04    2xJO55    2xJO10  
              2xJN73    2xJN36     1xKO24    1xKN28    1xKN19    1xKN16  
              1xKN15    1xKN07    1xJO94    1xJO92    1xJO91    1xJO84  
              1xJO82    1xJO81    1xJO64    1xJO63    1xJO59    1xJO57  
              1xJO46    1xJO45    1xJO38    1xJO02    1xJN96    1xJN53  
              1xJN52    1xJN44     1xJN35    1xJN34    1xJN27  

WWL map    :

ł                          JO59                     ł                
ł                JO38                               ł                
ł                          JO57                     ł                
ł                     JO46                          ł                
ł                     JO45 JO55 JO65                ł                
ł                     JO44      JO64      JO84 JO94 ł           KO24
ł           JO23 JO33 JO43 JO53 JO63 JO73           ł                
ł JO02      JO22 JO32 JO42 JO52 JO62 JO72 JO82 JO92 ł                
ł           JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71 JO81 JO91 ł                
ł      JO10 JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 ł KO00           
ĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ł                JN39 JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł KN09 KN19      
ł                JN38 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08 KN18 KN28
ł           JN27 JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 ł KN07 KN17      
ł                JN36      JN56 JN66 JN76 JN86 JN96 ł      KN16      
ł                JN35 JN45 JN55 JN65 JN75 JN85 JN95 ł KN05 KN15      
ł                JN34 JN44 JN54 JN64 JN74      JN94 ł KN04           
ł                          JN53 JN63 JN73           ł                
ł                          JN52                     ł     

Podrobnou mapu spojení najdete tady: ut4ukw.com/edi/edimap.html          

QSO v QRB
----------------
      < 100  54x
  100 - 199  163x
  200 - 299  135x
  300 - 399  132x
  400 - 499  144x
  500 - 599  70x
  600 - 699  47x
  700 - 799  15x
  800 - 899  8x
  900 - 999  2x
      > 999  2x
----------------
        ALL  745

Hodina QSO   Body  Pr.  DX  Znacka          S  SV  V  JV   J  JZ  Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   58  15203  262  742 IK5RWX         11   7  12   5  14   6  -   3
15-16   68  16186  238  653 PA0EMO        12  14  14   1   3   3  7  14

16-17   60  18077  301  669 9A6C               4   9  13   2   5   6   4  17
17-18   42  12173  289  658 9A3MR            2   8    6   5   9   3    6   3
18-19   47  15937  339  845 UT5ST            6  11  18   -   5   3   2   2
19-20   42  15641  372  765 UR5W/P          3   7  17   1   4   3   3   4

20-21   46  14697  319  701 SF7WT          12  10   5   4   5   -   6   4
21-22   31  12174  392  985 LY2WR            5    7   4   8   1   5   -   1

22-23   34  13230  389 1029 LA0BY/P         7   4   7   2   1   3   6   4
23-24   23   8356  363  735 YT1S               1   5   3   8   1   1   1   3
00-01   20   8510  425  805 YU7ACO          2   2   8   3   2   -   1   2
01-02   15   4589  305  537 OM3KTY          2   3   6   1   -   1   -   2

02-03   11   5226  475  798 YO5KAI            -    2   3   4   1    1  -   -
03-04   13   6144  472 1100 LA6LCA          3   2   2   2   1   -   -   3

04-05   14   4816  344  505 DL1EIP             5   1   4   -   -   -   -   4
05-06   19   8158  429  840 YO2LYN           3   4   1   2   4   -   -   5
06-07   29  10503  362  824 YO5DND        -   3   7   4   1   2   4   8
07-08   38  14128  371  725 OZ3PY           1   3   6   1   4   3   9  11

08-09   43  15232  354  700 F6IHC            7   3   3   -  10   3   7  10
09-10   27  10718  396  663 SP8DXZ          -   2   5   -   3   2   3  12

10-11   20   6884  344  643 ON4AOI           3   -   3   1   -   -   5   8
11-12   26   9637  370  860 OZ4VV             4   2   1   3   4   1   1  10
12-13   22   7486  340  586 IZ1ESM/1         1   2   -   3   2   6   2   6
13-14   24   9915  413  778 YT4B               -   1   7   6   6   -   -   4

-------------------------------------------------------------------------
All 772 263620  341 1100 LA6LCA      94 112 155  66  86  52  67 140




TOP 10
--------------------------------
 1. LA6LCA         JO59FE  1100 km
 2. LA0BY/P        JO38NA  1029 km

 3. LY2WR          KO24FO   985 km
 4. OZ5GX            JO57FJ   903 km

 5. OZ4VV           JO46QU   860 km
 6. G4SWX          JO02RF   856 km
 7. UT5ST          KN28CG   845 km
 8. YO2LYN         KN15AE   840 km
 9. YO5DND        KN17UR   824 km
10. YU7ACO       KN05QC   805 km

 

_______________________________________________________________________________

Závěrem bychom chtěli za QSO poděkovat všem, kteří s námi závodili nebo jen rozdávali body. Blahopřejeme klukům z OK7O a OL7C ke skvělým výsledkům a těšíme se, že spolu se všemi zase po prázdninách zkřížíme mikrofony nebo klíče v dalších kontestech. Hodně hezkých zážitků u rádia a velkou trpělivost našich rodin přeje OL3Y team.

73+GL de Jirka OK1DQT      

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář