Vladimír Železný - názor
Vladimír Železný pro PL: Přijdou "chudáci" Syřané a my jim předáme v plném rozsahu to, co v každé zemi EU lidé budovali po generace. Neobyčejně nebezpečné
Bývalý generální ředitel televize Nova, exposlanec Evropského parlamentu, novinář a podnikatel Vladimír Železný opravdu umí v mnohém překvapit. Bez servítků a hlavně bez patosu se v první části rozhovoru pro ParlamentníListy.cz zamyslel nad problémem, který má Evropa s migranty. „Evropa prohrává zápas o svou identitu a své dějiny,“ zdůrazňuje k tomu Železný. Velkým problémem podle něj třeba je, že ti lidé, co k nám přicházejí, pohrdají naší suverenitou. „Podlézají naše zátarasy, tváří se, že mají samozřejmé právo užívat si evropské hodnoty a evropskou prosperitu, do které ale Evropané investovali po generace práci, úsilí a vzdělání svých dětí,“ zmiňuje Železný kromě jiného.
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vladimír Železný
Je Vám blízký přístup prezidenta Miloše Zemana k imigrantům? Prezident totiž poměrně jasně dává najevo, že otevírání „evropských dveří“ muslimským uprchlíkům není zrovna dobrá věc, Islámský stát srovnává s nacismem a vybízí k ostraze hranic před imigranty. Co se týče přílivu migrantů do ČR, pak se Zeman nechal slyšet, že český národ není rozhodně xenofobní, když muslimy na svém území nechce.
Co k tomu říci? Snad jen to, že souhlasím se vším, co interpretujete jako názor Miloše Zemana, neboť Evropa možná prohrává svůj zásadní existenciální souboj. Vzdává hodnoty, které budovala přes tisíc let a nejen, že o tom asi vůbec ani neví, ale krmena svými falešně humanitárně naladěnými novináři si dokonce tu katastrofu ještě citově užívá! Ach, jak jsme lidští! Také i já mám tříletého kloučka a pohled na vyplavené tělíčko utopeného chlapce mne samozřejmě citově nenechal lhostejným; jde jen o to, aby naše pocity nedovolily navěsit na vše kolem imigrantů citové vydírání. Je celá řada otázek, které jsou legitimní a které bychom měli utečencům, běžencům, či migrantům - je jedno, jak je budeme nazývat - pokládat. Kdo z vás je doopravdy ohrožený válečným konfliktem a jaké procento z vás opravdu pochází z ohrožené oblasti, že jste se museli i se svými malými dětmi spakovat a riskovat během dlouhé cesty a dlouhého útěku životy svých dětí?
Víte, konflikt, před kterým oni prchají, vyvolává stupidní Obamova politika. On se totiž rozhodl, že Bašár al-Asad nebude prezidentem Sýrie, stejně jako Kaddáfí nebude vůdcem Libye. Ani jeden z nich sice není nic moc, ale dokázali alespoň udržet své země mimo přímý dosah různých radikálních Talibánů. Jejich oslabení – a v případě Kaddáfího i brutální likvidace – pak vytvořilo vakuum, do něhož se natlačil Islámský stát se svými hrdlořezy a popravčími. I já si proto myslím, že paralela Miloše Zemana s nacismem tady bezvadně sedí.
S jakými pocity pozorujete vývoj situace kolem migrantů v Evropě? Dá se říci, že se situace mění téměř z hodiny na hodinu. Třeba jen tento týden Německo kvůli masivní invazi uprchlíků dočasně zavedlo kontroly na hranicích s Rakouskem a to jen krátce poté, co kancléřka Merkelová přišla s velkorysou nabídkou poskytnutí azylu pro stovky tisíc běženců. Kontroly na hranicích ale zavádí i Rakousko a Slovensko. Maďarský premiér Viktor Orbán dokonce prý uvažuje o vyhlášení výjimečného stavu. Nezdá se vám, že Evropské unii se situace s uprchlickou vlnou začíná vymykat z rukou?
Problém ale je, že ti, co k nám přicházejí, pohrdají naší suverenitou. Podlézají naše zátarasy, tváří se, že mají samozřejmé právo užívat si evropské hodnoty a evropskou prosperitu, do které Evropané investovali po generace práci, úsilí a vzdělání svých dětí. „Chceme žít jako Němci!“ Tak tuhle větu nedávno použil jeden Syřan krátce poté, co podlezl hraniční zátaras. Ta věta je ale velmi signifikantní. „Chceme žít jako Němci!“ Jenže Němci, aby žili tak, jak žijí, tak do toho po generace investovali. Ze zničeného, zplanýrovaného Německa po druhé světové válce vykřesali nejbohatší zemi s nejvyšším životním standardem v Evropě. To ale Němce stálo obrovské úsilí, obrovskou pracovitost! A teď sem přijdou „chudáci“ Syřané z oblasti konfliktu a my budeme natolik humanitární, že jim předáme k užívání v plném rozsahu to, co v každé zemi EU budovali lidé po generace? Já jsem ale pro to pomáhat těm, kteří jsou bezprostředně ohroženi, ovšem myslím si, že ekonomická migrace je něco, co je neobyčejně nebezpečné. Evropa je totiž kvůli tomu dnes paralyzovaná, znehybněná, neschopná bránit své hodnoty a budoucnost svých dětí. Mimochodem, pohřeb to ho utopeného kloučka ukázal, že v místě, kde bydleli, je stabilita a klid. A já bych položil otázku těm rodičům: Vždyť jste věděli, do čeho jdete, vždyť jste věděli, jak nebezpečná je plavba na těch pašeráckých kocábkách, s nimiž jste se snažili dostat do Turecka, tak proč jste takovou cestu podnikali? Vždyť tam, kde žijete, máte klid! Zamyslete se nad svou odpovědností za smrt svého synka! Jenomže citově silná fotografie ležícího dětského tělíčka je vždy velmi silným motivem k tomu rozpřáhnout ruce. Rozpřáhne-li ovšem tady Evropa ruce, pak mimořádně riskuje.
Jaké další otázky byste migrantům položil?
Kolik z vás hledá ekonomicky vyšší standard svého života? Přes vaši omezenou pracovitost, nebo nízké, nebo v Evropě neupotřebitelné vzdělání, bude ale povinností humanitárně naladěné Evropy vás živit, víte to? A proč nejdete do stabilních islámských zemí, jako je Saúdská Arábie nebo Egypt? Tam je klid, tak proč neprcháte tam? Proč prcháte rovnou do Německa, kde je nejvyšší životní úroveň, když vám jde o záchranu života? Mělo by přece pro vás být všude dobře! A kolik z vás je vysláno Islámským státem, aby se schovalo za utečeneckou vlnu a přitom lehce proniklo do srdce Evropy, kde vytvoří své spící buňky, které ale jednou dostanou povel? Těch otázek je hodně. Jenže Evropa, která dosud stála v souvislosti s evropskou společnou měnou před velkým problémem, bude muset brzy vyřešit ještě jinou a neméně palčivou otázku. Jde o to si odpovědět, zda podobně jako společná měna, není stejným nesmyslem i otevřená schengenská hranice.
Kam se podle Vás momentálně Evropa řítí?
Evropa prohrává zápas o svou identitu a své dějiny. A Německo si přitom svůj problém s islámem zavařilo už strašně dávno a to když se rozhodlo, že otevře dveře tureckým migrantům a tureckým zaměstnancům. Já si vzpomínám dobře, jak před lety Joschka Fischer, levicově zelený politik a ministr zahraničních věcí Německa, prohlásil: Turci, kteří k nám přijdou, se stanou těmi nejlepšími Němci! Omyl. Dnes si německý policista v Berlíně ani netroufne vstoupit do turecké čtvrti. Z těch tehdejších imigrantů se vůbec nestali Němci, zůstali Turky, a navíc zůstali ještě zuřivými islamisty. Všude, kde je vysoké procento islámu, tak statistiky říkají, kolik děvčat je zabito, zavražděno vlastním otcem nebo bratrem v rámci takzvaného zabití ze cti za to, že si nechtěly vzít toho, koho jim nařídila rodina. Nebo že se obléká volnomyšlenkářsky, což rodina prostě nepřipouští, a proto ji zabijí. Oni prostě porušují zásadu, jíž se aramejsky říká ´dina de-malchuta dina´. Tedy, že zákon hostitelské země je pro mne nadřazen mému zákonu. To je zásada vzešlá z Talmudu a Židé jsou jí vázáni. Jediná skupina migrantů, která je opakem zásady ´dina de-malchuta dina´, jsou muslimové. Ti mají totiž přesně opačné zásady. Pronikne-li muslim do nějaké země, která není islámská a kde nepanuje islám, tak tam je zásadní jeho povinností konvertovat tu zemi na islám. To je neodvolatelná náboženská zásada, ze které není úniku. A druhé pravidlo muslima praví, že je jeho svatou povinností se na výzvu imámu připojit k džihádu, tedy k bojovnému prosazení islámu na celém světě. Tyto dvě zásady nelze zrušit a jsou založeny hluboko v islámském náboženském právu. Naopak pro Židy ´dina de-malchuta dina´ platí všude. Jinými slovy to pro ně znamená, že tam, kde jsou utečenci, migranty, tak tam je pro ně domovský zákon nadřazen jejich židovským zákonům. Židé jsou od roku 70 našeho letopočtu vlastně migranty žijícími v nějaké hostitelské zemi a tito Židé pak ctí zákon oné země natolik, že ho nadřazují svým židovským vnitřním zákonům. Proto také byli Židé vždy nejloajálnějšími obyvateli. Dokonce českoslovenští Židé, kteří, když šli do plynu, tak zpívali československou hymnu. A když třeba ruský car nakázal, že se nesmí nosit pejzy, tak je prostě Židé nenosili. To je Dina de-malchuta dina. Opakuji, že jediná skupina migrantů, která je opakem zásady ´dina de-malchuta dina´, jsou muslimové.
Jenže mnozí tvrdí, že muslimové jsou ve své podstatě mírumilovní...
Mohou nás tisíckrát obamovsky ujišťovat, že jsou také hodní muslimové, a že je také tolerantní a mírný islám. Jejich náboženské pravidlo je ale pravidlo, a z toho není úniku.
Zástupce Muslimské unie v ČR Mohamed Abbas před časem dokonce řekl, že by se u nás muslimové chtěli v budoucnu řídit právem šaría...
Takže když by tady někdo v samoobsluze ukradl dejme tomu balíček cukru, tak by se mu musela useknout ruka? To totiž nařizuje právo šaría. U nich prostě neplatí zásada ´dina de-malchuta dina´. Třeba Vietnamci dodržují tuto talmudickou zásadu zcela přesně a dodržují proto zákony naší země, takže s nimi není v tomto smyslu žádný problém. Opakuji ale, že přijde-li někdo z islámské země, tak má dvě povinnosti – konvertovat tu zemi na islám a připojit se k džihádu. Takže když se imigranti najednou vydají z Velké Británie, aby bojovali za Islámský stát, tak tím splní jenom svou zásadní náboženskou povinnost. A teď si představte, jak bude křesťanská Evropa se svými civilizačními návyky a civilizačními zásadami, které drží po tisíc let, najednou naleptána těmito jinými zásadami, tedy že má být konvertována na islám, a také že do Evropy bude přenesen džihád, tedy ozbrojený boj ve prospěch prosazení islámu na celém světě.
Myslíte si, že si politici Evropského parlamentu tento fakt uvědomují?
Já si myslím, že je to pro ně taková podivná levicová pseudohumanitární citovka. Prostě si to citově užívají ve smyslu: „Ach, jak jsme hodní! Ach, jak jsme lidští! Ach, jak jim budeme pomáhat!“ Imigranti si přitom již konvertovali kousek Evropy. Třeba německý Mnichov - tam to sice ještě jde, ale hůř je na tom už Berlín, kde chodí zahalení a platí tam vnitřně šaría. Tam muslimové nerespektují vnější svět. Jenže takových ostrovů je v Evropě mnohem více. Třeba ve Francii, ve Velké Británii, v okolí Manchesteru, v Birminghamu a tak dále. To jsou ostrovy, kam Evropa se svými zákony a zásadami a principy již nevniká. Ona si tam už netroufne dokonce ani vejít! Tam už jsou enklávy, které bude velmi obtížné rušit. Proto také ti, co jsou v nové vlně, chtějí hlavně do Německa, Francie, či Velké Británie, protože vědí, že tam ta islámská enkláva již je zakořeněná. Vědí, že tam budou mít kompletně halalový servis, to znamená jídlo podle náboženských pravidel, a že už je to tam pro ně zaběhané. Prostě, že to jsou země, které už jsou z hlediska islámu částečně dobytým územím.
Jak se díváte na chování německé kancléřky Angely Merkelové, která dává nepokrytě najevo, že země střední Evropy by měly být v přijímání migrantů aktivnější? Merkelová navíc - když navštívila uprchlické centrum ve městě Heidenau před třemi týdny - řekla, že Německo pomůže, kde je pomoc potřeba, ale že Německo rozhodně nebude tolerovat ty, kteří zpochybňují důstojnost jiných lidí.
Merkelová ovšem už v těchto dnech otáčí a to pod tlakem bavorské části. Ale problém vaší otázky je obsažen v tom, že Merkelová nemá co tolerovat nebo netolerovat, neboť je představitelkou jen jedné ze zemí EU. Jestli se jí něco líbí, nebo nelíbí, tak ať to vyjádří hlasováním v Radě Unie! Už totiž nejsme protektorátem Čechy a Morava, jsme plnoprávní členové Unie a budeme se rozhodovat podle našich životních zájmů. Německo si svůj problém zavařilo už od Joschky Fischera, jak jsem již říkal. Myslím si ale, že Angela Merkelová zásadním způsobem začíná ohrožovat svoji politickou budoucnost, což se děje hlavně pod tlakem vlivné bavorské části koalice. Vždyť jen za minulý týden do Mnichova vniklo přes 12 tisíc muslimů a ti polehávají na náměstích a to ještě nevíte, kolik z nich se v rámci džihádu stane bojovníky IS! Myslím, že neotřesitelné postavení Merkelové se jejím rozpačitým postojem k islámským přistěhovalcům bude v Německu v příštích dvou letech zásadně měnit.