No když se řekne maping tak to je velký pojem tak vám to v příštích pár hodinách čtení skusím popsat. Tak nejdříve si zapnete Moo Maper tím že zvolíte cestu k Vice City kliknutím na tlačítko … pak vyberte jeden se tří typů zobrazení (doporučuji poslední úplně dole) a zmáčknete Lunch Moo Maper. Po zapnutí Moo Maperu si v pravém seznamu označíte část města a ten se vám zobrazí v tom černém pokud ale označíte background map můžete ti část vyhledat podle mapky. Wireframe mode způsobí to že se místo objektů budou zobrazovat čáry. Enable Textures no tak to zatím nevím ale funguje to jako osvětlení textur. Zoom způsobí přiblížení a oddálení. O ostatní v pravé části se nemusíte starat. Dále se přesunujeme doleva. S horní záložkou IMG archive se dostanete do GTA3.IMG a můžete jej libovolně upravovat. Označením záložky Object Definition si v horním menu vyberete část města a v dolním řádku si vyberete objekt a můžete přenastavovat vlastnosti objektu do aleluja. U záložky Item Placement postupujete uplně stejně ale když označíte objekt můžete ho přemístit. Klikáním na šipky objekt různě posouváte nakláníte otáčíte atd…. Objekt označíte také tím že si ho na mapce najdete a 2x na něj poklikáte také vám naskočí tabulka s parametry a také můžete přemístit. Teď se přemístíme nahoru. Item Editor je okno ve kterém editujete objekty viz. Označení objektu.V okně Sekond Display si můžete objekt prohlédnout posuvníkem nahoře a vpravo si objekt přibližujete a otáčíte. V Texture Display zjistíte v jakém souboru je umístěna textura objektu a popřípadě ji můžete upravit. DAT Editor je okno umožňující editovat gta-vc.dat ve složce data. v souboru gta-vc.dat jsou obsažený všechny objekty zobrazující se na mapě. Jesti že si stáhnete nějakou budovu nebo objekt podle readme natáhnete soubory do složky s Vice City a aktualizujete gta-vc.dat ale u některých je to už přednastavené a u některých je to v redame jenom popsané: find line IPL data/airport/airpot.ipl add Bevore line data/XXX/XXX.ipl tak to musíte udělat ručně a pokud se hra potom nerozjede neobracejte se na tvůrce ale na sebe protože ste udělali někde chybu vy. Validace All Files je okno ve kterém se vám vyhodnotí kde máte chybu nebo kde je špatně umístěný v překladu to znamená Vyladění Všech Souborů. V praxi to vypadá nějak takhle. Označíte si objekt např. dálnici a zkopírujete si její ID číslo které je v tom kolosu velmi důležité protože je to číslo označující dotyčný objekt a když číslo přepíšete na jiné tak se vám objekt změní na jiný.
1) Vytvoříte si nový objekt vložíte číslo oblíbeného objektu a pak už jen posunujete podle potřeby upozorňuji šípkami se posouvá obrací atd….
2) Když už je objekt správně umístěn můžete uložit (file/save modified file) pokud vám naskočí okno s chybou že soubor nebyl uložen kvůli chybě tak běžte do složky data/maps/ČÁST MĚSTA KTEROU UPRAVUJETE (např: cisland,downtown), složku označte, dáte vlastnosti, odškrtnete jen pro čtení a můžete to vyzkoušet. POZOR: když chcete potom uložit musíte s nějakým objektem udělat změnu. nejlépe zvednou a položit.
Autor: Alastair Burr Cena: Zdarma Vytvořeno pro hru: Grand Theft Auto III a Vice City Stránky programu: http://www.chronetal.co.uk/gta/ Autorův e-mail: moomapper@chronetal.co.uk Velilkost na disku: 440 KB (450 560 bajtů) Podpora formátů: IPL, IDE, TXD, DFF
Rozsudek: Jestliže je pro vás hraní GTA již moc nudné, stačí díky tomuto návodu udělat nějaký pěkný stund park, a je po nudě... Napisal: Lukáš
|