25. týdenní plán
25. TÝDENNÍ PLÁN NÁMOŘNÍKŮ
Ahoj námořníci,
před námi je další týden plný spousty práce. Než se do něj pustíme, chtěla bych vás všechny moc pochválit za vydařené obrazy starší a mladší doby kamenné. Vím, že daly moc práce, že domlouvání se ve skupinách dost skřípalo. Ale žádný učený z nebe nespadl a vy jste téměř všichni dokázali nejen zodpovědně zhodnotit jak svůj vlastní plusy a mínusy ve skupině, ale zamysleli jste se i nad tím, jak to zařídit, aby nám příště šla práce lépe od ruky.
Tyto první dva plakáty využijeme jako začátek časové osy, kterou si budeme během pololetí ve třídě postupně tvořit a vyvěšovat na zeď, abychom se v našich dějinách snáze orientovali.
Chtěla bych zde poděkovat Šimonovi, který nám přinesl na ukázku knihu o pravěku a pazourek, Kačce L. za knihu o pravěku a Vendulce za ukázku křesadla. A také ocenit Michala, který jako jediný z celé třídy věnoval čas a energii řešení všech dobrovolných domácích úkolů z vlastivědy. Když jsem u toho oceňování, tak ještě jedno pro celou třídu – v knihovně jste byli super!
Myslete na své pokusy, pečlivě o ně pečujte, abyste pak ostatním mohli o svých zjištěních vyprávět.
V sobotu se vypravíme na náš druhý třídní výlet, tentokrát do pravěku. Už se těším.
Katka Vrtišková
Co se budeme učit a co bych měl(a) zvládnout
ČJ
učebnice str. 64-68
Určuji bezchybně probrané mluvnické kategorie. Píšu správně i/y po obojetných souhláskách uvnitř slova a v koncovkách podstatných jmen rodu středního.
Odůvodňuji pravopis v koncovkách podstatných jmen rodu ženského.
Dílna psaní
Děj příběhu – vyberu vhodná slovní spojení, která popisují, co se odehrává na obrázku. Využiji je k napsání vlastního textu, respektuji rady z minulé práce.
Dílna čtení
Ve dvojici se spolužákem aktivně sdílím své záznamy z minulé hodiny. Pozorně naslouchám prezentacím přečtených knih, zodpovědně je ohodnotím.
čtení
V další části Odysseova dobrodružství vybírám z nabídky vhodná slova popisující děj příběhu a doplňuji je vět.
M
učebnice str. 60-63
Bezchybně písemně sčítám i odčítám čísla větší než 10 000. Zopakuji si písemné násobení. Řeším slovní úlohy, používám vhodné početní operace.
geometrie str. 123
Narýsuji čtverec a obdélník přesně a čistě. Vypočítám obvod narýsovaného čtyřúhelníku.
AJ
učebnice str. 41-43
6. lekce – používám otázku Where’s …? a odpovídám na ni s použitím předložek in, on, under. (Ostatní skupiny podle pokynů svých paní učitelek.)
Př
učebnice str. 42
Průběžně pozoruji a zaznamenávám popisem i nákresem pokus svého vědeckého týmu. Pozorně hraji hru a poté vysvětlím, co to je a jak probíhá fotosyntéza.
Vl
učebnice str. 8
S využitím informací z videa a učebnice popíšu způsob života Keltů na našem území. Zaznamenám do časové osy období pravěku.