Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zápis z první schůzky ŽP- září

3. 11. 2019

k640_74620937_515715812311318_6152068243772145664_n.jpgZápis z první schůzky žákovského parlamentu

Školní rok 2019/2020

Datum: 9. 9.2019

  1. Přivítání přítomných zástupců jednotlivých tříd – členů žákovského parlamentu ( Kalitová Patricie, Kristián Pohlodko, Vanesa Červeňáková, Antonín Haluška, Matěj Sváček, Sergej Sivák, Marie Demeterová, Martin Sivák, Kristýna Siváková, Rostislav Dunka, Jaromír Nolden, František Varadi, Eliška Nováková, Dominik Paukeje, Marie Siváková, Václav Malý ) a přítomných učitelů (Mgr. Lenka Zatloukalová, Jana Frydryšková).

 

    2)Promyslet stanovy žákovského parlamentu – zopakovat si loňské a zvážit změny nebo nechat beze změn.

 

                     STANOVY ŽÁKOVSKÉHO PARLAMENTU:

  • Schůzky ŽP:

Scházíme se jedenkrát měsíčně.  Schůzek se účastní vždy alespoň jeden zástupce z každé třídy (nejlépe však oba). Po schůzce vyvěsíme zápis na nástěnku ŽP (u rybiček).

  • Volby do ŽP:

Volby se konají vždy na začátku školního roku. Každá třída si zvolí dva zástupce, kteří se pravidelně schůzek ŽP účastní a o obsahu jednotlivých schůzek informují své spolužáky ve třídě.

  • Role v ŽP:

Předseda: podílí se na vytváření programů schůzky, pomáhá vést schůzky.

Místopředseda: pomáhá předsedovi s vedením schůzky a přípravou programu.

Mluvčí ŽP: prezentuje ŽP navenek, informuje o obsahu jednotlivých schůzek vedení školy, přispívá do školního časopisu.

  • Hlavní činnosti ŽP:
  • vytváření pozitivního klimatu školy
  • výměna informací mezi žáky, učiteli, vedením školy a zaměstnanci školy
  • předcházení negativním jevům, jako jsou šikana, ubližování druhým, ničení majetku školy
  • spolupodílení se na dodržování školního řádu.
  • příprava a organizace činnosti, navržených žáky jednotlivých tříd (kulturní a sportovní akce) a jejich vyhodnocování
  • řešení připomínek a návrhů žáků na lepší chod školy
  • prezentace práce ŽP na webových stránkách školy, ve školním časopisu a na školní nástěnce
  •  komunikace s dospělými- brát je jako své partnery a umožnit žákům uplatnit své dovednosti, schopnosti
    • Oblasti, do kterých ŽP nezasahuje:

Nerozhodujeme o plánu učiva, školním řádu ani o hodnocení žáků.

  • Jak může člen ŽP odstoupit ze své funkce:

O odstoupení žáka rozhoduje celý parlament. Pokud člen o odstoupení požádá, musí uvést vážný důvod. Každý odstupující si za sebe musí najít náhradu.

Závěr: Stanovy ponechat ve stejném znění jako v minulém školním

          roce (jednohlasně schváleno).

3) Dohodnout se na názvu v letošním školním roce-např. Školní

Samospráva, Žákovská samospráva, Žákovský- Školní  parlament,

Sněm, Klub ……apod.

Závěr: Název bude nadále „Žákovský parlament“ – jednohlasně

schváleno

    4)  Volba funkcí ředitel parlamentu, jeho zástupce, nástěnkáři, mluvčí

 Závěr:

ředitel parlamentu: Rostisla Dunka - jednohlasně zvolena

 zástupce ředitele parlamentu:  –Eliška Nováková -  jednohlasně  zvolena

 nástěnkáři: Marie Siváková, Martin Sivák - jednohlasně zvoleni

 mluvčí: Dominika Siváková – jednohlasně zvolena

  1. Navrhnout zástupce z řad pedagogů jako důvěrníky ŽP

Závěr: Zástupci z řad pedagogů byli jednohlasně opět zvoleni: Mgr.Michal Zatloukal a Mgr. Martin Kunčík

  1. Členové ŽP se jednohlasně rozhodli zapojit do celoškolní akce „Drakiáda“. Jelikož se v loňském školním roce setkala celoškolní akce, která proběhla pod názvem „Drakiáda“ s velkým ohlasem, rozhodli jsme se tuto akci, pořádanou pro všechny žáky naší školy, také letos zopakovat.

Úkoly pro členy ŽP:

  • Členové parlamentu informují ve svých třídách o průběhu této celoškolní akce
  • Členové ŽP zajistí potřebný materiál k výrobě draků pro všechny třídy
  • Členové ŽP pomohou při výzdobě společných prostor (u rybiček). Zde budou vystaveny finální výrobky - draci