4. třídy
Vážení rodiče,
dovolte mi se touto cestou s Vámi rozloučit. Tento týden budu Vaše děti učit naposledy. Nastupuji do nové práce.
Místo mne s největší pravděpodobností nastoupí, od příštího týdne, nová a moc milá paní učitelka, která má již s výukou AJ na ZŠ zkušenosti.
Přeji Vašim dětem (i když, to jim sdělím na poslední hodině sama), aby byly v životě šťastné a spokojené.
A Vám přeji to samé.
zdraví Vás,
paní učitelka Kvíčerová
6.-10.11.
pondělí
- uč. a PS str. 14 - příběh: Colin in computerland
středa
- učebnice a PS str. 15 - děti by měly umět přečíst a rozumět textu učebnici
Za DÚ: - vypracuj str. 9 v v našem online pracovním sešitě https://www.liveworksheets.com/user/login
čtvrtek
Opakujeme.
6.-10.11.
pondělí
Nebudu ve škole z osobních důvodů. Hodina bude v kompetenci suplujícího učitele.
středa
- učebnice str. 13 + PS str.13 - umět přečíst a porozumět textu. Každý by měl umět napsat krátký text o své rodině, viz cvičení v PS.
Za DÚ: dodělej str. 8 v našem online pracovním sešitě https://www.liveworksheets.com/user/login
čtvrtek
Opakujeme v počítačové učebně ve 2. patře. Děti si tento den nemusí k AJ nic nosit.
30.10.-3.11.
středa
Učebnice str. 11 + PS str. 11.
Učíme se umět hovořit o svých příbuzných (relatives) a umět říci i o 3. osobě (užití slovesa "to have got").
Napíšeme si krátký číselný diktát.
čtvrtek
Uč. a PS str. 12. Každý by měl umět přečíst text a rozumět mu. Umět říct, že je někdo OLDER nebo YOUNGER, např.: My brother is two years older than me., My Mum is one year younger than my Dad. Zkrátka, každý by měl umět pohovořit o své rodině.
Za DÚ: znovu si přečíst str. 12 i otázky dole pod texem
- vypracovat první část ze str. 8 v našem online pracovním sešitě (kliknout na save for later - uložit na později, příští hodinu bude za DÚ tuto stranu dodělat. Kdo chce a zvládne to, může samozřejmě udělat str. rovnou celou. :-) )
23.-27.10.
podzimní prázdniny
16.-20.10.
pondělí
Procvičujeme slovní zásobu na rodinné příslušníky a z gramatiky přivlastnění (např. Dad´s sister.)
Pracujeme na str. 9, kde děti odpovídají na otázky a v PS vypracujeme str. 8
V blízké době si napíšeme krátký test na porozumění textu (str. 8).
Za DÚ: - vypracovat str. 5 v našem online pracovním sešitě https://www.liveworksheets.com/user/login
- zahrát si: QUIZIZZ č. 4 - opakování str. 8 - 9 (17 otázek)
středa
Uč. str. 10 (učíme se čísla 10 - 100), pracujeme s písničkou song My brother. V PS str. 9 a 10.
Napíšeme si krátký test na znalost slovní zásoby na téma FAMILY.
Děti by měly umět čísla od 0 - 100 (i písemně).
WW - flashcard (numbers) WW - vyber správné slovo WW WW - spelling WW - numbers
čtvrtek
Procvičujeme učivo - viz výše. Doděláme, co jsme nestihli.
Rozdám dětem vypsané fráze (z 1. a 2. lekce), které si nalepí do slovníku. Až skončíme 2. lekci, tak na ně všechny děti postupně ústně vyzkouším.
9.-13.10.
pondělí
Na hodině bude studentka z PdF, tedy jí ukážeme, jak interaktivně pracujeme a u toho si vše zopakujeme a procvičíme.
středa
Napíšeme si opakovací test 1. lekce. Zkontroluji, jak děti pracovaly v pracovních sešitech.
- začneme 2. lekci uč. str. 8, kde si poslechneme příběh, zopakujeme osobní zájmena a přidáme přivlastňovací zájména (děti by měly znát: MY, YOUR, HIS, HER)
- v PS vypracujeme str. 7
2.-8.10.
pondělí
Napíšeme si krátký test na slovíčka + vyzkouším děti na SPELLING OF NAME (vyhláskování svého jména)
Doděláme co jsme "nestihli" v minulém týdnu, v PS vypracujeme str. 4-6 + 87.
středa
Doděláme učivo z 1. lekce.
Opakujeme v počítačové učebně.
Příští týden (ve středu) si napíšeme opakovací test 1. lekce, který bude zaměřený na abecedu - hláskování (budu diktovat písmena, ze kterých vznikne slovo), poslech - dle poslechu odpoví na otázky, čtení - přečtou si text a dle něho odpoví na otázky
25.9.-1.10.
V tomto týdnu procvičujeme abecedu a "spellování". Každý by měl umět vyhláskovat své jméno a příjmení.
Vyzkouším děti zdali umí sloveso být. (Viz online domácí úkol. Děti musí umět: I am, you are, he is, atd...).
V učebnici projdeme str. 6 a v pracovním sešitě vypracujeme vypracujeme str. 3 - 5. (Příští týden krátký test na slovní zásobu ze str. 2 a 5)
Za DÚ: vypracovat str. 4 v našem online pracovním sešitě https://www.liveworksheets.com/user/login
Příštím týdnu vyzkouším všechny děti na vyhláskování svého jména.
19.-24.9.
pondělí
Napíšeme si opakovací test z učiva 3. ročníku. Příští hodinu prosím, aby děti měly mobily (kdo může). Kdo nemůže, půjčím mu školní tablet.
středa
Začneme s učebnicí HS2. Procvičíme si slovní zásobu v uč. str. 2 - 3 (se zaměřením na jednotné a množné číslo u pravidelných podstatných jmen). V PS vypracujeme str. 2. Zaměříme se na věty: What's this? / What are these? / It is .. . / They are ... . Procvičujeme osobní zájmena + sloveso být.
Za DÚ:
- vypracuj str. 2 a 3 v našem online pracovním sešitě https://www.liveworksheets.com/user/login
čtvrtek
Přečteme a poslechneme si příběh str. 4. Děti by měly umět tento příběh přečíst i přeložit. Zopakujeme si abecedu (uč. str. 5). V PS vypracujeme str. 3.
YT video - alphabet rap WW - say the word WW - výslovnost
11.-17.9.
Tento týden pokračujeme v opakování učiva ze 3. třídy. Projdeme s dětmi všechny fráze (slovní zásobu), kterou jsme se v loňském roce učili a kterou by měli všichni ústně ovládat - měli by umět komunikovat na tato témata. Kdo bude chybět ve škole, může si je stáhnout ZDE - souhrn frází ze 3. ročníku
Za DÚ:
- str. 1 v našem online pracovním sešitě https://www.liveworksheets.com/user/login
(Komu se nebude dařit se přihlásit, budeme řešit individuálně.)
(Splněné úkoly budu hodnotit buď 1 anebo N (nevypracováno). N nemá žádný negativní vliv. Jen Vám tím chci dát zpětnou vazbu, že mi úkol nedorazil – a pokud ho děti dělaly, aby se případně připomněly. Ovšem i tak budu dětem důrazně doporučovat, aby online úkoly plnily. Za rok mohou nasbírat mnoho 1, které logicky mohou zlepšit celkový průměr.
Nejde však jen o známky (průměr). Děti si úkoly učivo mohou „samy“ procvičovat. Díky online (digitálnímu) prostředí mohou být úkoly i poslechové - což je při výuce jazyka hodně důležité.
Ale chápu, že pokud máte své způsoby nebo vaše děti případně procvičování nepotřebují (AJ ovládájí na mnohem vyšší úrovní než je učivo 3. třídy), tak online úkoly dělat děti „nemusí“ - respektive, jejich nedělání nebude mít vliv na konečném hodnocení. Vliv bude mít to, zdali učivo skutečně ovládají. :-) )
1.-10. 9. 2023
Vítám rodiče i děti v novém školním roce. :-)
Začátkem září budeme opakovat a procvičovat učivo probírané ve 3. ročníku.
Prosím Vás, aby děti přinesly 288,- Kč za pracovní sešit (PS) přímo mně, tedy jim je dejte na hodiny AJ. Nebo můžete částku uhradit převodem a to na můj soukromý učet: 1390791163/0800 (jiný než vloni). Do poznámky je nutné napsat celé jméno a třídu žáka - abych poznala, od koho jsou. Přes Bakaláře Vám pošlu zprávu, že mi peníze dorazily.
Dále prosím o dva sešity formátu A 523 a obalit zelenou školní učebnici Happy Street 2.
Chtěla bych i nadále pokračovat v online aktivitách. BOHUŽEL během letních prázdnin změnili platformu liveworksheet, která stále není plně funkční, jak bývala v loňském školním roce. Doufám, že se jim vše podaří dostat do původního stavu a že to bude fungovat tak jak má.
Přeji nám všem šťastný nový školní rok. :-)
učíme se 3h týdně
Děti si zakoupí pracovní sešit a učebnici jim zapůjčí škola. Prosím o dva sešity A5 (523). Jeden je školní sešit + slovníček v jednom. Na vedení slovníčku netrvám, ale budu to dětem důrazně doporučovat. :-)) Zhruba po každé lekci dětem vlepím do slovníčku souhrn všech frází (vět), které jsme během výuky používali a kterou by děti měly umět ovládat (ústně). Každého na to individuálně ústně vyzkouším.
Domácí příprava bude převážně v online prostředí. Vyhovujeme mi to z důvodu, že v takovéto formě mohu zadávat i různé poslechy, které jsou při výuce jazyka hodně důležité. Úkoly obvykle nezaberou více jak 5 - 10 minut, tedy snad to zapadne do digitálního klidu vašich dětí. :-)
Úkoly "známkuji" v Bakalářích. V lifeworksheet je nastavené automatické hodnocení, které z 95% odpovídá i správnému hodnocení. Všechny práce ale osobně kontroluji, tedy někdy známku ručně opravím (zvláště, když dojde k nedorozumění mezi počítačem a uživatelem. :-)) )
Pokud uvidíte v Bakalářích místo známky N, tak mi úkol nedorazil a já doufám, že si v nejbližší době žák úkol doplní.
Během roku budeme psát krátké testíky na slovíčka či konkrétně probraný gramatický jev (obvykle se jedná o podobnou práci jako je v DÚ), na což využijeme druhý sešit, který si nechám u sebe a který si můžete prohlédnout při informačních schůzkách.
Pracovní sešit (HS 2) kontroluji průběžně (viz můj podpis) a na konci lekce napíšu dětem hodnocení přímo v PS dole (obvykle smilíkem či nějakou zprávou). Uvítám i Váš podpis (pro mne znamení, že práci svých dětí také průběžně kontrolujete.)
Po skončení lekce se píše velký opakovací test, který zahrnuje i poslechovou část. Za celý školní rok tedy děti budou psát celkem 10 velkých testů + první opakovací ze 3. třídy. Na všechny velké testy budu upozorňovat.
Černý text výše připravuji po týdnech. Vždy si udělám plán, co mám v plánu s dětmi dělat a pak případně text upravím dle skutečnosti (někdy něco z plánu nestihneme).
Na některá slovíčka či fráze nechávám kliknutím na ně odkaz na google překladač, kde dole v tabulce se slovíčkem je malý obrázek repráčku, na který když kliknete, se dané slovo (fráze) přehraje - tedy uslyšíte správnou výslovnost.