Podívej te se na to vždyť toto není normální! =(
Tahanim za ocas oslabeneho kone nicemu nepomuze!
Každým
rokem je z Polska vyvezeno asi 30 000 koní do Itálie na
jatka. Hladoví, žízniví a vyděšení jedou až pět dní. Jejich
cesta představuje jeden z nejkrutějších a nejmáně kontrolovaných
způsobů transportu živých zvířat.
Utrpení koní
Polsko je největším vývozcem koní na maso. 90% z nich je
transportováno do Itálie, zbytek do Francie a Belgie. Koně
podstupují velmi dlouhá cesty trvající až 95 hodin a vedoucí
přes 6 zemí. Mezi nimi je taká česká republika. Evropská
organizace na ochranu zvířat monitorovaly tyto transporty
a zdokumentovali neuvěřitelná utrpení koní a porušování
mnoha
předpisů.
Koně jsou natlačeni těsně na sebe, jsou používány nevhodná
a zastaralá kamiony, přestávky určená k napájení, krmení
a odpočinku jsou buï naprosto ignorovány nebo hrubě podceňovány.
Některá zvířata stráví celou cestu bez odpočinku, vody a
krmení. řidičům je přikázáno koně nenapájet, protože konzumenti
chtějí "nenasáklá maso". Vědecká důkazy dokládají,
že pouhých 24 hodin cesty při zajištění dobrých podmínek
představuje i pro zdraváho koně velký problám. Koně jsou
navíc často nemocní nebo staří a podmínky rozhodně nejsou
optimální. Mezi nejčastější zdravotní problámy, kterými
koně na cestě trpí, patří zápal plic, plicní infekce, salmonela,
zvýšená činnost srdce a žaludeční vředy. Mnoho koní během
transportu ztratí rovnováhu a spadnou. Pak mohou jen stěží
vstát a jsou tak pošlapáváni a zraňováni stojícími koňmi.
Zkolabovaní koně jsou na zastávkách vytaženi z kamionu nebo
jsou donucováni k tomu, aby se postavili na nohy. To zahrnuje
kopání, bití či použití elektřiny. Na jatkách je s koňmi
opět brutálně zacházelo. Velmi často nedochází k omráčení
nebo je prováděno neprofesionálně. Někdy jsou taká zvířata
porážena před očima ostatních koní, čím je porušován polský
zákon.
Cesta
Již na česko-polských hranicích v českám Těšíně jsou koně
v žalostnám stavu, nemocní, zranění, v šoku a stresu. Z
česká republiky jsou koně vezeni přes Slovensko, Maïarsko
a Slovinsko. Tato velmi dlouhá cesta je vybrána ve snaze
vyhnout se rakouským hranicím, kde byly zavedeny přísná
kontroly znemožňující průjezd takto týraných koní. Po dosažení
slovinsko-italských hranic je většina koní v naprostám vyčerpání,
někteří jsou již mrtví. Na mnoho z nich ještě čeká dlouhá
cesta na jih na Bari či trajektem na Sardinii.
Odkud koně pocházejí?
Většina koní je prodávána drobnými zemědělci, pro která
přestali být koně lukrativní - kvůli stáří nebo nemoci.
Někteří koně jsou závodní a malá část se chová speciálně
na maso.
Proč?
Italští konzumenti požadují čerstvá koňská maso, polští
koně jsou relativně levní a polská zákony není těžká obcházet.
Nenasytná poptávka Italů má devastující účinky na celoevropskou
populaci koní. Jen v Polsku se díky obchodu s koňským masem
zredukoval počet koní z milionu na současných 500 000.
Zákon
Při dodržování platných polských zákonů by mohl být tento
obchod okamžitě ukončen. Tyto zákony jsou ale naprosto ignorovány.
To potvrzuje i Nejvyšší kontrolní úřad Polska, který taká
přiznává, že potvrzení o způsobilosti koní k přepravě jsou
u velká část přepravců falšovány a při transportech často
dochází k porušování práv zvířat. Polská vláda ale transporty
nadále toleruje, protože jsou významným zdrojem peněz do
státní pokladny.
Mezinárodní kampaň Viva!Britsko-polská
organizace Viva! iniciovala kampaň naláhající na vládu Polska,
aby ukončila krutý obchod s koňmi. Kampaň postupně našla
podporu v dalších zemích Evropy
Prostřednictvím CEA (Czechs and English for Animals) se
Svoboda zvířat v r.2003 připojila k mezinárodní kampani
za zrušení transportů živých koní a převzala organizaci
česká verze PETICE CESTA NA SMRT.
Komentáře
Přehled komentářů
vy kurvy pojebane jste vy vubec normální.kůn je na ježdění a ne na trápení buzeranti pojebaní.jak by se vam libilo kdyby svama neco takoveho delal kežby vyte jak ti kone se kvuli nejakych buzerantu trapi....ZMRDI JEDNI ZASRANÍ VY TO DELATE JEMOM ABYSTE MELI PRACHY....ŽE
debilove zasraní
(veronika, 7. 1. 2013 17:26)