Recenze singlu: Scooter - "Devil's Symphony"
"I know the devil's gonna come tonight, he wants to bring me to the other side. I told him I'm gonna rave 'til morning light, yeah I won't leave I'll party 'til I die."
Scooter přitvrzují :-). V polovině října vydali další singl, který svým zvukem připomíná starší kousky "Call Me Manana" nebo "Habanera". Kulervoucí hard dance přebírá základní melodický motiv z vážné hudby, konkrétně jde o Čajkovského "Labutí jezero" (nabízí se srovnání s rave/trance trackem "Swan Rave" od Staccato z roku 1995). Nechybí super high pitched vocals ani MCing a výkřiky frontmana, ačkoliv jich je tentokrát míň než je obvyklé - jen jedna sloka na začátku a pak až do konce jen několik shouts - na druhou stranu proč ne? Scooter mají buď čistě vokální skladby (drtivá většina singlů) nebo ryze instrumentální tracky (ze singlů pouze jeden a to hned první "Vallée de Larmes" z roku 1993), tak je možná i fajn že tentokrát udělali něco mezi :-). Hardstylová mezihra i hardcorový závěr musí pak každýho ravera zaručeně vystřelit z bot. Temnou atmosféru singlu zračí i horrorový coverart, který zároveň opět používá motiv repro.
Místo klasického klipu tentokrát udělali jen lyric video. Osobně proti lyric videím nic nemám a tohle je udělaný pěkně, ale zaprvé mi přijde trochu divný dělat lyric video k songu, kterej toho textu až tak moc nemá, a zadruhé tím vyloženě projebali tématický potenciál, který "Devil's Symphony" má - šel na to udělat suprovej klip, klidně i nízkorozpočtově; třeba live záběry s černobílým/červeným podbarvením prolnuté nějakým tím horrorovým či pekelným prvkem, ale asi nebyla chuť no :-/...
"Extended Mix" je opět kvalitní a baví, na začátku jen kopák následovaný claps, na konci pořádný plechy a distorze přecházející ke klasickýmu bassdrum, to vše v doprovodu různých hardstyle efektů; sice jsem se těšila, že si Nacho trochu pohraje s tím hardcorovým tyjátrem zakončujícím Original verzi, ale jeho vlastní závěr není špatnej a navazuje pěkným přechodem s elektrizující melodií. Krom toho byly provedeny i nějaké úpravy v build-upu asi ve třetí minutě (celkově má "Devil's Symphony (Extended Mix)" něco přes 5 minut, podobně jako u předchozích dvou singlů). Kromě Extended verze jsme se tentokrát konečně dočkali i remixu, kterého se zhostili Harris & Ford, s nimiž Scooter spolupracovali na předchozím singlu "God Save The Rave" (http://ravepunkerz.estranky.cz/clanky/aktualne/novinky-na-tanecni-scene--novy-singl-scooter-aj.-.html), po němž je taky pojmenovaná plánovaná tour 2020, v jejímž rámci se odehrajou i další 3 koncerty v Česku a to v Plzni, v Pardubicích a v Ústí nad Labem. Stopáž "Devil's Symphony (Harris & Ford Remix)" je sice jen něco kolem 2 a půl minuty, ale hoši na ní odvedli docela ucházející práci. Trochu pozměnili melodii, beaty i kompozici, ale celkový zvuk originálu zůstal zachován - tzn. že do toho Harris & Ford nevložili moc z vlastního soundu, ale vesměs z toho udělali fresh hardstyle skladbu, která by se i mohla objevovat v playlistech mainstage setů velkých hardstylových jmen. Líbí se mi hlavně pasáž před koncem, kde zní jen tvrdé distorted beats v doprovodu HPV. "Harris & Ford Extended Mix" je pak už jenom o minutu prodloužená verze s reverse bass a samplem operního vokálu na začátku a na konci - není to bůhví co, ale stojí za poslech.
Od vydání "Can't Stop The Hardcore" (2014) je to první singl Scooter, kterej by pro mě stál za to z hlediska kvality i obsahu pořídit jako originál - zatím je tento 4-track release k mání jen jako web download, osobně bych ho koupila radši na CD, tak třeba tak ještě vyjde :-). Dávám hodnocení 9/10.
Podle nedávného rozhovoru Scooter plánujou vydat ještě několik singlů a pak někdy v zimě celý album - osobně to tipuju ještě tak na 2 singly do konce roku a album pak někdy v lednu nebo v únoru :-). Co se týče koncertů v rámci God Save The Rave Tour 2020 si myslím, že Scooter mají Česko a český posse fakt rádi a zájem o ně je v Česku fakt velkej, čehož ovšem pořadatelé využívají pro svůj zisk: plocha pro koncert v Plzni je rozdělená na ještě víc sektorů a pokud se budeš chtít dostat do první řady, nachystej si na lístek 3 litry :-/... Je to teda VIP s dalšíma výhodama a bonusama (tričko z limitované edice, welcome drink, vlastní vchod, bar a WC), ale když to srovnám s Apokalypsou, kde jsem za tu cenu měla tohle + ještě vlastní šatnu zdarma, neomezenou konzumaci pití zdarma a přístup do backstage, tak je to celkem slabota (OK, nebylo tam triko, ale to takovou cenu fakt nemá) a vůbec chtít za samostatnej koncert víc než litr, aby se člověk vůbec mohl dostat dopředu, je vyloženě nelidský...
Mrzí mě i chování pořadatelů některých jiných akcí: Magnetic Festival nedávno oznámil headlinera hlavní stage, kterým se po dvou letech opět stává Don Diablo, což ovšem vyvolalo vlnu negativních reakcí, buď proto, že to je "zase Diablo" (toto léto hrál např. i na Beats For Love), nebo proto, že hraje sračky (od dob legendárního tracku "Origins" se leccos změnilo - future house mám ráda a i doplnění nějakým tím vokálem může být fajn, akorát že Diablo už občas dělá spíš pop-house...). Reakce pořadatele? Vypnutý přidávání komentářů u příspěvků s Donem Diablem... Když jsem se pod jiným příspěvkem slušně zeptala, proč to udělali (snad nejsou povolený jenom pozitivní reakce a i když nemám ráda zbytečnej hate, někdy může být ta kritika oprávněná), jednoduše mi to smazali - sorry, ale co to je za jednání? Fakt hnus, Magnetic dlouhodobě podporuju, ale toto mě docela zklamalo... Kdyby normálně odpověděli něco ve smyslu, že už té kritiky padlo dost a nestojí o další, tak to vezmu, ale takto se může zachovat jenom totální pička. Umlčet, zcenzurovat, žádná diskuze, Diablo je super a na jinej názor nemáš nárok - to mně polib prdel... Mají jediný štěstí, že přidali druhou stage :-D.
Přehled dalších akcí, co se uskuteční v ČR a SR v zimě 2019/20 najdeš zde: http://drive.google.com/open?id=1HR-gALStlXEY97V5fO-f5lAlY0_G02QO
Když jsme u toho, jelikož většina posse poslouchá mj. eurodance, mohla bych tu zase reflektovat aktuální dění kolem tohoto žánru u nás. Za 2 týdny bude v Pardubicích akce We Love 90's s celkem dobrými headlinery (hlavně 2 Brothers On The 4th Floor), ale českej support ala vesnická diskoška bych asi vynechala - na youtube jsem našla pár záznamů z hraní těchto DJs a jako docela sračka... Ale kdo ví, třeba tam nakonec namixujou něco dobrýho a ani nebudou trapní - těžko hodnotit ze dvou krátkých videí, nicméně když zagooglíš a najdeš si o nich nějaký bližší info, je ti jasný co jsou zač (takovej ten jukebox-DJ/moderátor pro komerční rádia, maturiťáky, firemní večírky apod. :-D). 90's Explosion i Oldies Festival pokračujou stále stejným stylem bookování slavných a populárních jmen taneční hudby bez ohledu na kvalitu a žánr (což ve výsledku pro mě a většinu ostatních ravers znamená line-up jako kombinaci dobrýho a hroznýho - jak když dáš na talíř poctivej farmářskej steak z domácího BBQ a vedle toho pásovou éčkovou junk food sračku z Mekáče), ale musím upozornit na 2 hodně zajímavý interprety, kteří u nás vystoupí v rámci těchhle akcí: Technotronic v květnu na 90's Explosion v Praze a 666 v červnu na Oldies Festivalu v Ostravě. Ti jsou podle mě podobně silnej tahák jako Safri Duo na letošním Oldies Festivalu.
Info o podzimních koncertech Scooter, party We Love 90's v Pardubicích a mnohých dalších raveových akcích je k dispozici v tomto kalendáři: http://drive.google.com/open?id=1PRWLAJI9GTaA0bj3EqcfL_t3hccicBVb
singl remixes
(retoocs, 14. 11. 2019 19:48)