Městská rychlostní síť v Brně
R42
Jedná se o městskou rychlostní silnice, která má za úkol dopravně obsloužit město Brno. Jejím hlavním účelem je odvést dopravu z přetížených městkých ulic. Měla by sloužit převážně městké a příměstké dopravě a do vybudování jihovýchodní tangenty i trasitu sever-jih a jih-sever.
Úseky zprovozněné:
Žabovřeská-Hradecká
délka:
kategorie: 3+3 pruhy
výstavba:
Lesnická-Svitavská radiála
délka:
kategorie: M 22,5
výstavba: 2000-2002
Kohoutova
délka:
kategorie: M 24,5
výstavba: 1996-1998
MÚK Hlinky
délka:
kategorie: M 24,5
výstavba: 2003-2007
Úseky ve stavbě:
Tunel Dobrovského
délka:
kategorie: M 24,5
výstavba: 2006-20011
Plánované úseky:
Žebovřeská ul.
délka:
kategorie: M24,5
výstavba: 2011-2014
MÚK Dobrovského-Svit. rad.
délka:
kategorie: M24,5
výstavba: 2009-2012
Tomkovo nám.
délka:
kategorie: M24,5
výstavba: 2008-2010
Svatoplukova-Gajdošova-Otakara Ševčíka
délka:
kategorie: B úrovňovými křižovatkami(Dnešní stav)
přestavba: 2019-2023
Olomoucká-Zvonařka-Opuštěná
délka:
kategorie: A úrovňovými křižovatkami(Dnešní stav)
přestavba: kolem roku 2020
Poříčí-Bauerova-Pisárky
délka:
kategorie: B úrovňovými křižovatkami(Dnešní stav)
přestavba: 2021-2026
Brněnské radiály
V Brně je kromě městkého okruhu také čtyři respektive pět radiál. Dvě s těchto radiál slouží jako západní(R23) a východní(R50) přivaděče k dálnici D1. Jedna(R43) slouží jako výpadovka na sever) a jedna(I/52) přivaděč k této rychlostní silnici.U poslední tvz. Bratislavské radiále (I/41) se pouze uvažuje do budocna jako sběrné komunikaci kategorie A v trase dálnice D2 - Černovická.
Svitavská radiála (R43)
délka:
kategorie: R 24,5
výstavba:
Pražská radiála (R23)
délka:
kategorie: R 24,5
výstavba: R 24,5
Olomoucká radiála (R50)
délka:
kategorie: R 24,5
výstavba: 1987-1990
Vídeňská radiála (I/52)
délka:
kategorie: MST 33
MR 24,5
výstavba: 70. léta