FF VIII
Osmý díl spatřil světlo světa v roce 1999 a
ze všech PS1 dílů se stal asi nejoblíbenějším. Došlo tady totiž k výrazným
změnám oproti FF VII, která byla uvedena na PS1 jako první FF vůbec.
V prvé řadě jsou to postavy - ty totiž vypadají realisticky,
řekněme rovnou lidsky. FF VII (ač přes své kvalitní zpracování) odradila
spoustu hráčů tím, že na scéně byly japonské manga postavičky. Hlavním hrdinou
FF VIII je tichý podivín Squall Leonhart - kadet připravující se na složení
zkoušek pro přijetí do elitní bojové jednotky SeeD. Spolu s ním se na zkoušky
připravuje další spousta studentů, z nichž někteří s Vámi spojí své síly a
někteří (ti méně úspěšní:) půjdou proti Vám. Z těch, co půjdou s Vámi jsou Zell
- tvrdohlavý bojovník se špatnou schopností sebeovládání a Selphie - věčne
veselá studentka se stylovým účesem. Ovšem na Vaši stranu se v průběhu hry
přidají další postavy - Vaše učitelka Quistis Trepe, mladá rebelka Rinoa
Heartilly a student Galbadianské Zahrady (vojenská akademie, která také trénuje
vojáky) Irvine Kinneas, tvrdící o sobě, že je nejlepším střelcem na světě.
Každá z postav ovládá určitý styl boje a má danou zbraň,
kterou pouze zdokonaluje. Nebudete tudíž kupovat lepší a lepší zbraně - pouze
si vždy, až nasbíráte určité předměty, z Vaší zbraně uděláte zbraně lepší.
Druhý obrovský rozdíl oproti FF VII je systém rozvoje postav,
magie a podobných speciálních dovedností. Pro skalní příznivce přísných RPG pravidel
může být zcela nepřijatelný a nesmyslný, protože například zvyšování atributů
postav nezávisí nijak zvlášť na soubojích ani na žádném vybevení, ale na
kouzlech, které k nim "přiřadíte". I získávání kouzel je zvláštní -
"vysáváte" je totiž z nepřátel nebo tzv. DRAW POINTŮ či je také
můžete vyrefinovat z některých předmětů. Všechno toto a ještě mnohem víc Vám
umožňují GF (Guardian Forces) - monstra, která můžete vyvolávat. Nebýt jich,
tak všechny Vaše postavy jsou jen ubohé slabé trosky. Celý systém je sice
zvláštní a ze začátku složitý, ale je zcela originální. Přestup na vyšší úrovně
mi připadá poněkud nevyvážený a jednoduchý - vytrénovat si postavy na nejvyšší
úroveň je zde opravdu snadné a časově nenáročné. Nepřátel je zde opravdu
spousta (seznam najdete v sekci Tipy, Triky - Bestiář). Zkušenosti po souboji
získávají i GF, společně s "dovednostními body" (Ability Points),
které potřebují k naučení se různým dovednostem, které poté můžou Vaše postavy
využívat. Tato monstra navíc můžete využít i v boji proti nepříteli nebo pro
svůj prospěch (různé statusové efekty na Vaše postavy...). Vyvoláváni kouzel je
také zajímavě řešeno - není zde žádná MANA ani nic podobného. Záleží na tom,
kolik "kusů" určitého kouzla máte u sebe. Po každém vyvolání Vám
prostě "kus" ubyde. Samozřejmě budete moci daná kouzla získávat zpět
do zásoby (některá se získávají o něco hůř), ovšem jak brzy zjistíte, většinu
kouzle budete využívat pouze k vylepšování celkového statusu postav.
Grafika hry je oproti předchozímu dílu znatelně vylepšená -
animované sekvence jsou neuvěřitelně propracované do posledních detailů. Při
sledování některých z nich pak ani nebudete chtít věřit, že to, co sledujete,
je hra. Naprosto dokonale je vyřešen přechod ze hry do oněch sekvencí - v nich
totiž máte své postavy stále pod kontrolou (někdy je to životně důležité:) a
pak nevíte, kde oči nechat. Grafika ve hře mimo animované sekvence je
samozřejmě slabší, ale nemyslete si, že říkám, že je špatná - to tedy určitě
ne. Okolí je vcelku detailně provedené, pouze postavy se v něm pohybující jsou
na tom o něco hůře (určitě ne však tak, jak ve FF VII).
Hudba je skvělá - podle mně je v tomto díle nejlepší. Některé
skladby jsou doslova orchestrem pro Vaše uši. Jedině tak lze definovat skvělou
melodičnost opravdu úchvatných písní. Autoři nezapoměli ani na ty z předešlého
dílu - využili některé z nich a udělali je ještě lepšími. Možná jen hudba v
soubojích je méně vyvedená, ovšem po nějaké době si na ni zvyknete.
Pokud se ještě podívám na PC verzi, musím říct, že mě lidi ze
Squaresoftu trochu naštvali, protože lidem, kteří hrají na PC dali poměrně
odfláklou konverzi. Hra totiž nabízí maximální rozlišení 640x480, hudba je zde
jako MIDI (skladby zní jakoby bylý hrány na piáno) a písmo ve hře je dost
nečitelné (navíc horší než v původní verzi). Squaresoft se tak možná připravil
o nějakou část hráčů. I přesto Final Fantasy VIII zůstává výbornou hrou, kterou
prostě musíte hrát. Bude Vás bavit mnoho a mnoho hodin. Sežeňte si ji, nebudete
toho litovat...
Komentáře
Přehled komentářů
Je to docela divný chce to nějaký obrázky
hm :D
(Lachance, 13. 5. 2007 22:38)
tohle jsem doparil asi 1000x na psone a na compa teda ne, z toho co jsem slysel je pc verze opravdu zlá :D
ale je to bezva gamesa,
s tou hudbou mozna bych se hadal je sice pekna , snado pamatovatelna a nevim co jeste, ale v FF IX byla lepsi, ale nemeni to nic na faktu ze v FF VIII je sprvanejc umistena :D ale porovnej si soundtracky, jinak FF8 je takovej malej cyberpunk stejne jak 7 , zatimco FF9 je docela tradicni fantasy rpg :D
divný
(bambi, 19. 1. 2011 15:15)