Březnové schůzky
Na třetí schůzce jsme si vyzkoušeli vytvořit komiks na téma Můj den. Byla to zkouška na březnovou soutěž vyhlášenou čtenářským klubem O nejlepší komiks. Děti si také začaly zapisovat přečtené knihy do svého čtenářského bloku.
Mezi knihy, které členové Vočka čtou patří : Deník malého poseroutky (Jeff Kinney), Moje ségra je upír Hustoupírský (Sienna Mercerová), Hustej internet (Lenka Eckertová), Chaloupka na vršku (Šárka Váchová), Narnie-čarodějův synovec (C. S. Lewis), Vynálezce Alva (Klára Smolíková), Tajemství jeskyně pokladů (P. H.Šlik) a další.
Oblíbenou činností je skládání příběhů pomocí kostek Story Cube.
Protože březen je měsíc knihy, oslavili jsme tento svátek návštěvou městské knihovny. Děti si mohly vyzkoušet, jak se obalují knihy, jak o ně pečovat. Měly možnost prohlédnout si dětské knížky, které knihovna nabízí (viz fotogalerie).
Poslední březnová schůzka byla zaměřena na zajímavosti ze života dánského spisovatele H. CH. Andersena a také se děti bavily tvorbou krátkého komiksu na téma Čtyřlístek. Byla to vlastně taková příprava na Setkání s Andersenem, které se konalo v pátek 31.března od 16.30 do 20.00. Děti ve škole sice nespaly, ale myslím si, že si odpoledne užily.
A jak naše Setkání s Andersenem proběhlo? Přihlášené děti z obou dvou mladších skupin Vočka začaly venku na hřišti „bojovkou a hledaly odpovědi na pohádkové otázky z křížovky. Znáte například odpověď na otázku, co se stalo z ošklivého káčátka nebo za co vyměnila mořská panna své nohy?
Pokračovali jsme kvízem zaměřeným na čtyři postavičky z Čtyřlístku. Komiks Čtyřlístek byl totiž hlavní náplní letošní Noci s Andersenem. Protože někteří tento příběh moc neznají, dostal každý list s informacemi týkajícími se Myšpulína, Bobíka, Pindi, Fifinky a také prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Získané znalosti využili v následném kvízu. Posilněny svačinkou se děti vrhly do literárně výtvarné soutěže s názvem Pohádkové čarování s Kuliferdou. Úkolem bylo přetvořit zdánlivě jednoduchou pohádku O červené Karkulce. Využít fantazii, tvořivost, nápaditost – nejdříve pohádku převyprávět /změnit prostředí, barvy, dobu…/ a poté ztvárnit obrázkem či prostorovým objektem. Nápadů bylo spousta, ale času málo. Snad se nám vše podaří dokončit v pravidelných setkáních Vočka.