VEGA DRIVERS NAVIGATOR - VEGA - ŽIVOT VEGA - SBG NEWS - Vlak Suzzara - Rheine
Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vlak Suzzara - Rheine

15. 9. 2023

 

SNÍŽENÍ DOPADU LOGISTIKY

 

CNH Industrial se při řízení svých logistických procesů neustále snaží nacházet udržitelná řešení zaměřená na technologie, postupy a činnosti zaměřené na snižování dopadu logistických procesů na životní prostředí, aniž by byla ohrožena kvalita služeb nebo ziskovost, to vše při zohlednění sociálního dopadu činností samotných. .

 

Hlediska zohledňovaná při definování technických řešení zahrnují typ dopravy, intermodalitu, dálkovou dopravu a design balení. Logistické procesy v CNH Industrial jsou řízeny jak interně v rámci hodnotového řetězce, konkrétně v rámci funkcí odpovědných za výrobu, prodej a nákup, tak externě optimalizací efektivity logistických toků a snižováním jejich dopadu na životní prostředí. Význam udržitelné logistiky pro Společnost spočívá nejen v časové a nákladové efektivitě, ale také ve snižování emisí, využívání zdrojů, nakládání s obaly a neposlední řadě v jejich nepřímém dopadu na lidské zdraví a dopravní zácpy.

 

 

 

img_20230916_125558.jpg

 

Principy zelené logistiky

 

Aby společnost CNH Industrial efektivně koordinovala své úsilí o zlepšení v této oblasti,
zveřejnila Zásady zelené logistiky, které jsou určeny ke koordinaci iniciativ společnosti na podporu udržitelného chování a pomáhají firemním funkcím i dodavatelům efektivně monitorovat jejich výkon a plnit cíle zlepšování. V souladu s těmito principy se přístup CNH Industrial zaměřuje na čtyři oblasti: zvýšení nízkoemisní dopravy, přijetí intermodálních řešení, optimalizace přepravní kapacity a minimalizace jednorázových obalů a ochranných materiálů. V tomto ohledu byl stanoven klíčový cíl pro rok 2024, jehož cílem je 20% snížení emisí CO 2 na tunu přepravovaného zboží (příchozí, odchozí a náhradní díly) ve srovnání s rokem 2014.

 
 

carousel-image-1.jpg

Zapojení dodavatele

 

CNH Industrial jako nedílnou součást svého přístupu věří, že aktivní zapojení dodavatelů je klíčem k dosažení efektivního a udržitelného logistického systému. Za tímto účelem Společnost přímo zapojuje dodavatele do většiny svých projektů a iniciativ a podporuje a podporuje vývoj a implementaci nejlepších řešení pro splnění cílů CNH Industrial v oblasti snižování dopadu na životní prostředí. Jako další důkaz tohoto závazku se někteří poskytovatelé logistiky zapojili do iniciativy CDP Supply Chain, která monitoruje emise CO 2 vybraných dodavatelů.

Zásah do životního prostředí

Rozsah environmentálního dopadu emisí CO 2 je ovlivněn: počtem příchozích/odchozích přepravních toků, které generují dopad; Schopnost CNH Industrial podporovat mezi dodavateli iniciativy ke zmírnění; iniciativy provedené ke snížení dopadu; a potenciální dopady dopadu na komunitu.

 

 

img_20230916_125541.jpg

 

 

Uvedení do praxe

 

Za účelem vzdělávání dodavatelů o udržitelných procesech se logistické týmy CNH Industrial snaží poskytnout jim praktické pracovní příklady. Jedním z takových příkladů bylo vytvoření nové intermodální přepravní trasy – kombinace nákladního automobilu, vlaku a plavidla – pro lehká užitková vozidla IVECO vyráběná v závodě společnosti v Suzzaře v Itálii k obchodním zastoupením a zákazníkům v severní Evropě. „Evropská dálniční síť je vysoce regulovaná a přetížená a potýkali jsme se s nedostatkem více než 150 000 řidičů kamionů. S ohledem na to jsme se rozhodli najít řešení,“ vysvětluje Dror Noach, vedoucí dopravní logistiky v CNH Industrial. Na základě speciálně upraveného vlaku byla zřízena dvoutýdenní linka ze závodu Suzzara do nového distribučního centra v německém Rheine, která přepravuje 71 dodávek na 24hodinovou cestu po Evropě.

Jakmile dodávky dorazí do Rheine, jsou zpracovány a odeslány zákazníkům, jakmile obdrží objednávky. Ročně bude přepraveno odhadem 10 500 dodávek. Mezi výhody tohoto systému patří rychlejší doručení ve srovnání s přepravou pouze po silnici; stabilnější tlakový tok hotových výrobků a pozitivní dopad na životní prostředí díky snížení emisí CO2 až o 2 100 tun ročně. Při podrobnějším zkoumání projektu došlo k jeho realizaci ve třech zásadních krocích. Prvním bylo identifikovat partnera se zájmem o přepravu vozidel v protisměru, aby se vlaky nevracely do Itálie prázdné. Druhým bylo učinit vlak dostatečně přizpůsobivým pro přepravu různých nákladů a třetím bylo vybudovat terminály na obou koncích trasy.

 

 

img_20230916_125526.jpg