Ústavní politika
- Ústavní zákon na Ochranu výsledků voleb do poslanecké sněmovny: Možnost politických stran zažalovat u Ústavního soudu svého poslance, pokud by opakovaně nebo v klíčovém hlasování hlasoval v rozporu s volebním programem, za který byl zvolen. Ústavní soud by měl mít pravomoc odvolat takového poslance - inspiraci u KSČM.
- Voliči mají právo obrátit se na ústavní soud s návrhem na zrušení zákona, pokud byl tento schválen v rozporu s volebním programem strany, za kterou kandidovali poslanci, kteří pro daný zákon hlasovali nebo jej pomohli prosadit svou nepřítomností. Návrh se podává formou petice, kterou musí podepsat minimálně 10 procent z volebního zisku strany, která je takto napadnuta. Ustavní soud pak může zákon zrušit, je-li provinění makrantní, nebo přikázat, aby o daném zákonu se rozhodovalo do 60 dnů v referendu, anebo může návrh odmítnout jako nedůvodný.
- Zachovat přímou volbu prezidenta. Nepřímá volba prezidenta má také své nevýhody (zhroucení poslanci na záchodě, zatčení poslanci v base, nábojnice v obálkách, zákulisní "pozitivní a negativní" motivace). Zachovat všechny ústavní pravomoce prezidenta včetně volnost při výběru premiéra. Při jmenování členů vlády je prezident vázán návrhem premiéra - a to ne pouze v otázce personální, ale také v otázce časové.
- Kandidátem na prezidenta nesmí být osoba, která byla v posledních pět let členem politické strany nebo hnutí.
- Vyhlásit za zmatečné jakékoliv volby s vyjimkou voleb do Evropského parlamentu, ve kterých počet odevzdaných neplatných hlasů přesáhne hranici 20 procent. V takovém případě vypsat volby do třech měsíců. V druhém kole prezidentských nebo senátních voleb pak prohlásit za zmatečný i takový výsledek, ve kterých počet neplatných hlasů způsobí, že žádný z kandidátů nedosáhne nadpoloviční většiny všech hlasů. Smysl tohoto ustsnovení je v tom, aby i ti, co nemají koho volit, měli proč jít k volbám a nevolit menší zlo nebo protestním hlasem nějakou extrémní stranu.
- Ustanovit ústavní povinnost prezidenta ve výroční den nástupu do funkce přijít do Poslanecké sněmovny a mít projev, ve kterém shrne svou politiku za poslední rok. Poslanecká sněmovna pak při této příležitosti může vyslovit prezidentu republiky nedůvěru. Poslanecká sněmovna vysloví prezidentu republiky nedůvěru tehdy, jestliže pro příslušné usnesení hlasuje minimálně dvou třetinová většina všech poslanců. V případě, že poslanecká sněmovna vysloví prezidentu republiky nedůvěru, proběhnou do šesti měsíců volby prezidenta nového. Odvolaný prezident má právo se těchto voleb zúčastnit. Prezidentské pravomoce )s vyjímkou jmenování soudců ústavního soudu a členů bankovní rady České národní banky) v takovém případě okamžitě přebírá předseda senátu.
- Reforma senátu - Doplnit (případně nahradit) 81-členný senát o Čestný sbor nevolených zákonodárců, jehož členy jsou bývalý poslanci (zvolení po roce 1989), senátoři, ministři, ústavní soudci, držitelé státních vyznamenání, vyslanci odborných profesních organizací, odborů, zaměstnavatelů, krajů a obcí, mezinárodně uznávaných odborníků jmenovaných prezidentem republiky pod kontrasignací premiéra a předsedy sněmovny podmíněnou jejím souhlasem. "Noví" senátoři by měli právo, nikoliv povinnost zůčastňovat se jednání senátu, mohli by se zúčastnit projednávání zákonů, které daného senátora zajímají. Počet projednávání zákonu, který by se mohli tito senátoři účastnit, by byl limitován (dva? tři ročně?) Tato služba by nebyla placená, hrazeny by byli pouze náklady na odborné přezkoumání zákona, náhrada mzdy a prokázané náklady na cestování a ubytování v Praze pro mimopražské.
- Reforma imunity: O vydání poslance a senátora k trestnímu stíhání nerozhoduje poslanecká sněmovna, ale ústavní soud. Větší ochrana opozičních poslanců před případnou svévoli vládní většiny.
- Nezúčastnit se zahraničních vojenských misí, které nejsou odsouhlaseny Radou bezpečnosti OSN, nejsou-li to mise vyplívající z článku 5 charty NATO. Vyjímkou jsou také humanitární mise armádní nemocnice nebo protichemického vojska. Toto ustanovení zahrnout do Ústavy České republiky.
- Podporujeme poměrný systém voleb do PS, neboť nutí politiky činit kompromisi, vzájemně se hlídat a vyvažovat se. Umožňuje také, aby hlasitě zazněly i menšinové názory
- Konec přílepků: Pozměňovací návrhy, které tématicky nesouvisí s nosným tématem nově schváleného zákona, se automatiky budou považovat za neplatné. Není možné, aby např zákon o zmrzlinách řešil zdanění korunových dluhopisů. Sporné případy bude řešit soud.